Daca in anii 2000 germanii de la Mercedes aveau in gama un model Vaneo bazat tehnic pe prima generatie de masini Mercedes Clasa A acesta din nefericire nu a avut un succes scontat.
De vina a fost pretul de achizitie mare si platforma tip sandwich a masinii utiliza o motorizare amplasata atipic masinilor concurente.
MERCEDES CITAN FACELIFT 2016
Acum in 2016 testam in premiera modelul Citan al celor de la Mercedes care a primit recent un serios facelift, masina care vine sa intregeasca gama de masini utilitare a lui Mercedes.
Segmentul utilitarelor compacte a fost dominat clar de catre modelul VW Caddy care este in prezent una dintre cele mai bune masini din clasa sa, insa francezii de la Renault au fost cei care au inventat acest segment, iar modelul Kangoo II este la randul sau o masina de exceptie.
Mercedes Citan utilizeaza cu succes platforma tehnica a lui Kangoo, insa masina germanilor este un produs care difera considerabil fata de masina francezilor.
CARE SUNT DIFERENTELE CITAN VS KANGOO
Inca din primii km putem spune ca Mercedes are o setare mult mai comfortabila a trenului de rulare, masina fiind extrem de dinamica chiar si cand este condusa fara marfa.
Setarea suspensiei fata diferita fata de cea a lui Kangoo continua si la interior unde Mercede ofera pe acest Citan o plansa de bord complet noua pentru a reduce zgomotele tipice masinilor de factura franceza.
Aceasta este masiva si dispune de un aranjament complet diferit al comenzilor pe consola centrala, insa spatiile de depozitare extrem de bine gandite sunt la locul lor si reprezinta un alt punct forte al lui Citan in comparatie cu VW Caddy sau Fiat Doblo.
Calitatea materialelor este tipica segmentului, insa calitatea asamblarii pentru masina lui Mercedes este cu o clasa peste ceea ce gasim la Renault sau VW.
MOTORIZARE 1.5 CDI MODIFICATA PENTRU A CORESPUNDE NORMELOR EURO 6