Koleos II Facelift 2012
Pentru a avea succes in segmentul SUV compact din Europa trebuie sa construiesti o masina care sa fie mai buna calitativ decat un VW Tiguan sa aibe capacitati off-road asemantoare cu cele ale japonezului Toyota RAV4 si sa benefecieze de un pret mai mica decat ceea ce ofera concurenta.
Aceste ingrediente sunt pur si simplu imposibil de atins toate in aceelasi timp. Sa oferi performante si o calitate de fabricatei mai buna decat ce gasim la Tiguan si RAV4 insa si un pret de achizitie mult mai mic este un deziderat mult ravnit chiar si de catre germani si japonezi.
Realitatea crunta este ca pentru a avea un produs foarte bun trebuie neaparat sa faci un compromis, si de fiecare data istoria ne invata ca fabricantii de automobile renunta la un pret de achizitie mic in favoarea calitati si al performantelor.
Exact aceasta a fost si dilema celor de la Renault cand au luat decizia de a realiza o masina SUV compacata care sa concureze modelel enumerate mai sus. Mai mult decat atat dilema lui Renault este mai si mare daca punem in calcul ca si fratiorii sai Qashqai si X-Trail concureaza in aceelasi segment iar lupta fratricida nu este permisa.
Evolutia lui Koleos
In primul rand trebuie sa spunem ca francezii de la Renault nu au stat mult pe ganduri cu acest model si au preluat integral modelul Coreean Samsung QM5 care este o masina de succes in indepartata Asie.
Noul Koleos Facelift utilizeaza o platforma tehnica a modelului Nissan X-Trail si este construit in uzina Samsung din Busan. Aceste lucruri fac viata lui Kolos mult mai interesanta deoarece avem garantia ca masina dispune de o transmisie integrala realizata de specialistul Nissan si o calitate de fabricatie de top.
Primul Koleos a facut o figura realtiv buna pe piata din Europa insa batalia a fost pierduta de Renatul in fata concurentei. Pretul prea mare de achizitie datorat in mare parte si taxelor vamale au facut din acest Kolos o masina care nu prea atragea privirile clientului de SUV european.
Odata cu acest facelit design-ul exterior a fost schimbat in proportie de 90%, masina primind acum o noua parte frontala mult indulcita in comparatie cu modelul 2008. Acest nou look este mult mai atragtor pentru celientul european care doreste ca masina cumparata sa aibe personalitate. Mai multe despre design nu o sa spunem deoarece putem sa devenim subiectivi si nu este cazul.
Calitate de fabricatie
Unul dintre cele mai importante detalii ale noului Koleos este calitate de fabricatie care este mult mai buna decat ceea ce intalnim la modele precum VW Tiguan sau Toyota RAV4. Este mai buna chiar si decat cea gasita la fratiorul Nissan X-Trail 2011 facelift! Spuma poliuretanica este intalnita atat pe plansa de bord cat si pe fetele de usi.
Aceasta schimbare in atitudine din partea celor de la Renault se observa in prezent la toata gama (mai putin la Clio care pierde spuma poliuretanica de pe plansa de bord in favoarea unui plastic ieftin).
Sa spui ca un Renault este mai bun calitativ decat un Volkswagen este un lucru suprinzator chiar si in anul 20102, insa realitate vine clar sa ne arate ca acest crossover Made in Koreea are si atribute demne de luat in seama. Asadar, calitativ noul Renault Koleos primeste la interior din partea noastra nota maxima!
Motorizare
Sub capota realtiv bombata a masinii se ascunde unul dintre cele mai rafinate motoare diesel din lume, respectiv propulsorul de doi litri dCI care dezvolta o putere maxima de 175 CP. Acesta ofera soferului suficiente resurse pentru a efectua depasiri pe sosea in siguranta, iar nivelul sonor atinge normele intalnite in segmentul premium.
Cei 360 de Nm dezvoltati de motorul dCI sunt transmisi la roti prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 rapoarte exacte si placute in utilizare. In ciuda unei greutati maxime la gol de aproape 1.8 tone masina se misca elegant chiar in mediul extraurban unde reprizele de la 80-120 km/h sunt necesare in Romania.
O alta componenta a motorului care trebuie amintita este faptul ca acesta dispune de o distributie pe lant care nu necesita schimbare nici cand masina depaseste granita a 300.000 km.
In comparatie cu modele concurente doar motorul 2.2 D-CAT al celor de la Toyota merita note mai bune decat acest dCI, insa cilindreea mai mare se plateste la ANAF. Celalalt concurent 2.0 TDI CR este clar inferior propulsorului Renault.
Pret de achizitie
Acest test ar fi putut sa inceapa asa: noul Koleos este cu 10.000 euro mai ieftin decat VW Tiguan!
Da cititi corect noul Koloes 2012 Privilege 2.0 dCI 175 CP 4×4 CVM este cu 10.000 euro mai ieftin decat un VW Tiguan 2.0 TDI echipat asemena masinii de fata. Diferenta de 10.000 euro este incredibil de mare pentru o masina care nu face nimic in plus fata de acest Koleos! Celalalt concurent, Toyota RAV4 are un pret de achizitie cu doar 5.000 euro mai mare decat acest Koleos.
Concluzii
Noul Koleos este un SUV demn de luat in seama nu din punct de vedere optic ci din punct de vedere al perforamantelor si a calitatii de fabricatie.
Cel mai mare avantaj al coreanului cu rombul pe capota este de fapt pretul de achizitie si nivelul de echipare extrem de bogat. Transmisia 4×4 de tipul nepermanta este eficienta deoarece este semnata Nissan.