Daca in trecut cand compania se numea Regia Renault (actionerat majoritar al statlui francez) modele produse se situau in plaja medie de preturi si de ce nu de fiabilitate, acum francezii sunt aliati cu Nissan.
Primele modele comune se vad abia dupa cativa ani de colaborare, masina din acest test fiind in realitate un Samsung SM5 conceput si dezvoltat exclusiv in Coreea de Sud. Pentru a avea un succes comercial in Europa Renault a decis transferarea productiei noului Fluence in Turcia unde masina este construita in totalitate.
Design
Noul Fluence este un sedan care nu prea mai are nici o legatura cu modelul european de clasa compacta Megane, francezii pastrand de la acesta doar plansa de bord si gadget-urile apreciate de europeni.
Din punct de vedere tehnic noul Fluence este o masina mult mai mare decat predecesorul sau Megane Sedan prin simplu fapt ca acesta dispune de o caroserie care are dimensiuni comparabile cu ale mai marelui Laguna.
Masina este realizata in trei volume si aduce pe piata din Romania un compromis elegant intre un confort exemplar pentru soselele noastre si un pret de achizitie foarte bun.
Tehnica
Pentru a avea succes intr-un segment dominat de Skoda Octavia II facelift francezii ofera o motorizare diesel cunoscuta de romani, respectiv un dCI de 1.5 litri si 110 CP. Acesta este in prezent cea mai economica motorizare diesel din segmentul de 1.5-1.6 litri din Europa, consumul afisat fiind de 4.8 litri in mediul extraurban.
Din punct de vedere al rafinamentului diesel-ul de 1.5 litri este zgomotos a rece si nu ofera performante suficiente pentru a misca fara probleme o masina care are o greutate la gol de 1.5 tone. Daca vreti un model extrem de spatios si nu in ultimul rand economica acest Fulence dCi poate sa fie o solutie mult mai buna decat o Skoda Octavia mai scumpa in medie cu 3.000 euro.
Tren de Rulare
Marele avantaj al unui Fluence in fata concurentei teutone este trenul de rulare extrem de confortabil. Daca pe sosea intalniti o portiune cu denivelari sau gropi trebuie sa stati linistiti pentru ca suspensia masinii a fost realizata sa parcurga fara probleme si astfel de drumuri.
In mare parte o suspensie foarte confortabila are si un mare dezavantaje, respectiv aceasta nu ofera o stabilitate in viraje foarte bune. Cei care doresc o masina sportiva le recomandam sa parcurga cativa km cu acest Fluence dupa care sa deciza, insa chiar si asa Renault construieste acest model nu pentru cei cu pretentii sport ci pentru cei care doresc o calatorie cat mai eleganta.
Transmisie
Dupa parcurgearea a mai bine de 500 km cu noua transmisei semiautomata EDC putem spune fara prea mari probleme ca masina consuma in medie cu 0.5 litri mai putin decat cea echipata cu transmisia manuala clasica.