Hyundai este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume, iar in Europa, cea mai buna masina a sa se numeste SantaFe.
Noi suntem familiarizati cu SantaFe pentru ca a fost testat de mai multe ori la Autolatest Romania, si de fiecare data am spus despre acest SUV ca reusese sa exceleze in foarte multe capitole, pentru a da un rezultat total foarte bun.
Daca in trecut maca Hyundai si modelul sau SantaFe nu aveau o imagine de marca buna in Europa, acum dupa trei generatii de succes, vorbim de unul dintre cei mai buni fabricanti de masini din Europa, iar SantaFe ramane un SUV greu de ocolit atunci cand vrei un VW sau Renault.
DESIGN 2021
Noul SantaFe se prezinta intr-o forma complet noua, care aduce in premiera linia optica a lui Palisade din SUA, adica a unui SantFe de top, care, din pacate, nu vine si in Romania.
Insa chiar si asa, noul SantaFe reuseste sa fie nava amiral a marcii Hyundai pe aceasta piata, pentru ca se vinde intr-o forma de top cu motorizari care nu mai au nevoie de introduceri.
SantaFe 2021 face din nou un salt spre segmentul premium, fiind foarte aproape calitativ de un Mercedes GLC sau un BMW X3. Pur si simplu, Hyundai nu a mai facut rabat de la materiale, iar asamblarea este in general extrem de bine realizata.
La interior, vedem aceeasi plansa de bord de la Palisade, adica un interior care primeste in premiera noile comenzi ale transmisiei DCT, respectiv acum apesi pe butoane daca vrei sa pleci cu masina de pe loc.
Levierul clasic cu treptele PRND a fost inlocuit de patru butoane, care sunt relativ usor de intuit, insa aici trebuie spus ca solutia celor de la KIA pe Sorento cu un comutator rotativ si P buton integrat, pare o solutie mult mai buna din punct de vedere ergonomic.
Chiar si asa, interiorul lui SantaFe primeste note maxime, iar sistemul multimedia cu display de 10 inch, comenzile multiple grupate pe consola centrala si confortul general, ne permit sa dam masinii note maxime, chiar si cand o comparam cu un BMW, Mercedes sau Audi.
ULTIMUL HYUNDAI CU MOTOR DIESEL!
Sub capota se ascunde un motor diesel clasic Hyundai-KIA, renumitul 2.2 CRDI care acum a fost revizuit de la zero, pentru a putea fi comercializat pana in anul 2025 cand intra normele Euro 7.
Puterea sa este de 201 CP la 3.800 rpm, iar cuplul afisat este de 440 Nm incepand cu o tuatie de 1.750 rpm. Surpriza este ca motorul a fost gandit sa-si pastreze acelasi cuplu constant pana la o turatie de 2.750 rpm, adica este un motor cu resurse foarte mari de putere, in functie de necesitati.
Asa cum am vazut si la Sorento, si acest SantaFe diesel primeste noua cutie 8 DCT, care are doua ambreiaje in ulei, transmisie care este extrem de rafinata si placuta in utilizare si care nu mai are problemele traditionale ale unei cutii 7DCT cu ambreiaje uscate.
Pe sosea, noul SantaFe se conduce fara probleme, insa si aici, ca si la Sorento, nu putem sa vorbim de o masina dinamica si cu performante rutiere la nivelul unui X5 sau Q7.
Hyundai a dorit cu acest SantaFe sa dea nastere unui full size SUV, cu o caroserie la fel de mare ca si cea a unui BMW X5, cu o putere maxima de peste 200 CP si cu un consum mediu real foarte mic. Totul, evident, la un pret cu jumatate mai mic decat cer germanii pentru un SUV cu echiparea echivalenta.
CONLUZIILE AUTOLATEST
Inca din primii km am observat faptul ca Hyundai, asemenea celor de la KIA, nu se mai “joaca” si ofera masini de top cu motoare foarte bune, cu un pret bun de achizitie.
Evident, un SantaFe 2.2 Luxury de 46.000 euro nu este deloc o masina ieftina, insa daca ne uitam la ceea ce ofera concurenta si aici punem Skoda Kodiaq 2.0 TDI, Seat Tarraco 2.0 TDI, Ssangyong Rexton 2.2 sau chiar si KIA Sorento, acest SantaFe are cel mai bun raport pret-performante-dotari-garantie-valoare de revanzare de pe piata.
Pur si simplu, noul SantaFe Luxury 2021 este o masina care nu prea are puncte negative, iar comportamentul rutier si consumul foarte mic sunt elemente care te fac repede sa te razgandesti cand vrei sa-ti cumperi un SUV premium german, care te costa in medie cu 20.000 euro mai mult si nu prea ofera nimic in plus.
Si ca sa spunem lucrurilor pe nume, masina de fata vanduta de Hyundai Romania, nu are decat o singura optiune! Vopseaua metalizata sau perlata care te costa extra doar 583 €! In rest, toate dotarile sunt STANDARD asa cum bine-i sta unei masini de top.
RETROSPECTIVA
Citeste AICI testul realizat de noi in 2019 cu predecesorul lui SantaFe echipata cu vechea motorizare 2.2 CRDI si cutia cu 8 trepte si convertizor de cuplu.
Si daca tot esti fan Hyundai, poti sa citesti AICI si un test mai vechi din 2007 cu SantaFe care avea diesel-ul 2.2 CRDI de 150 CP si cutie manuala!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie foarte buna
Motor diesel rafinat si economic
Cutie automta secventiala cu 8 trepte si ambreiaje umede
Transmisie AWD eficienta
Valoare mare de revanzare
Toate dotarile posibile sunt oferite standard
Garantie de 5 ani fara limita de km
CONTRA
Tren de rulare confortabil insa nu foarte dinamic
Pret destul de mare de achizitie
Lipsa niveluri de echipare de baza/pret mai mic de achizitie
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 2151 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 85,4 x 96,0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 201/3800
Cuplu maxim Nm – rot/min: 440/1750
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 67
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 8 trepte dublu ambreiaj umed
Dimensiuni
Lungime (mm): 4785
Latime (mm): 1900
Inaltime (mm): 1710
Ampatament (mm): 2700
Portbagaj: 634 l
Greutate la gol kg: 1865
Anvelope: 235/55R19
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –205
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.9
Pret
Pret lista cu TVA : 46.291 €