Este vorba de o versiune Talisman echipata cu motorizarea diesel de 1.6 litri si 130 CP cuplata la o transmisie clasica manuala cu 6 rapoarte.
Despre acest model spunem ca este unul resuit pentru ca diferentele de performante nu sunt mult inferioare in comparatie cu versiunea Talisman 1.6 dCI TwinTurbo testata deja de noi in urma cu ceva vreme!
Citeste testul AICI!
DESIGN
Asemenea versiunii de top si acest Talisman reuseste sa intoarca privirile celor care conduc masini precum VW Passat sau Opel Insignia pentru simplu fapt ca masina francezilor are o caroserie cu un design mult mai elegant, si de ce nu o caroserie mai mare decat cea a masinilor din aceelasi segment din Germania.
Talisman este o berlina premium realizata de catre Renault impreuna cu partenerii sai de la Mercedes-Benz pentru a schimba in gama atat modelul Laguna cat si mai vechiul Latitude, adica Talisman trebuie sa inlocuiasca doua masini din oferta constructorului.
Rezultatul este unul demn de laudat pentru ca este printre putinele masini Renault care nu mai au nici o legatua cu modelele vechi, fie ca ne uitam la calitatea de fabricatie sau chiar si calitatea perceputa a masinii.
INTERIOR
Asemenea versiunii de top interiorul modelului de fata exceleaza prin materiale de o calitate peste media segmentului si de ce nu printr-o antifonare premium a habitaclului.
Primul detaliu care ne face sa regretam alegerea unui Talisman echipat mediu este lipsa display-ului vertical de mari dimensuni pentru sistemul de navigatie, acesta fiind inlocuit de unul clasic de mici dimensiuni amplasat in partea superioara a consolei centrale.
Chiar si asa, sistemul multimedia primeste patru porturi USB si o navigatie TomTom extrem de eficienta in zona rurala din Romania.
Scaunele din material textil sunt comfortabile si nu reprezinta o problema chiar si pentru cei care merg zilnic peste 500 de km. Sustinerea laterala este buna, iar reglajele manuale ce-i drept functioneaza fara repros.
Versiunea de fata este echipata cu un sistem de aer conditionat automat care are comenzi clasice montate direct pe consola centrala, sistem mult mai facil de utilizat in comparatie cu cel al versiunii de top cu toate comenzile integrate in sistemul multimedia R-Link II.
MOTORIZARE dCI ENERGY DE 130 CP INCREDIBIL DE EFICIENTA!
Renault ofera pentru gama Talisman un diesel de baza 1.5 dCI de 110 CP care din punctul nostru de vedere este putin recomandat pentru un mers elegenat pe soselele din Romania. Puterea mica si greutatea relativ mare a masinii recomanda in schimb motorul diesel 1.6 dCI care ofera 130 CP si 320 Nm.
Acesta este de fapt o versiune cu o singura turbina a celui gasit pe modelul Talisman de top, motor care nu sufera de o putere prea mica si care in realitate consuma chiar si mai putin decat propulsorul 1.5 dCI.
Versiunea de 130 CP primeste standard o cutie de viteze manuala cu 6 trepte usor de utilizat atat in mediul urban cat si cand mergem pe autostrazi cu viteze medii mari.
La capitolul performante putem spune ca masina merge lejer cu viteze de 160 km/h ( pe autostrazile din Germania) cu un consum mediu real de aproximativ 6 litri de motorina pentru fiecare 100 de km parcursi.
Daca alegem un condus economic pe soselele nationale unde viteza medie este de 80 km/h, atunci consumul mediu real scade chiar si sub granita de 4 litri pentru 100 de km parcursi, adica peste 1.300 de km cu o singura alimentare.
Aceste perforamante sunt in prezent best in class in ciuda unei caroserii voluminose si a unui tren de rulare echipat cu anvelope cu dimensiunea 245 mm.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Aici este simplu, respectiv pentru o suma de aproximativ 25.000 euro poti conduce o masina premium cu cel mai bun motor diesel de 1.6 litri din lume care se gaseste si pe modelele Mercedes Clasele C si E.
Calitatea de fabricatie si comfortul oferit de masina chiar si pe drumurile cu denivelari permit celor de la Renault nu doar sa ofere acest Talisman drept un concurent pentru VW Passat, Opel Insingia sau Peugeot 508, ci un real concurent chiar si pentru cei care vor un BMW 318d sau un Mercedes C180 BlueTec.
Aceasta comparatie poate parea fortata la prima vedere, insa cine a condus un Talisman intelege mai bine la ce nivel tehnologic este produsul francezilor si performantele motorizarii diesel Energy.
Noi nu putem recomanda un Talisman in defavoarea unui BMW Seria 3 sau al unui Mercedes Clasa C, insa calculul financiar ( raport performante-dotari-garantie) recomanda fara doar si poate acest Talisman in fata unui Passat 2.0 TDI de 120 CP sau al unui Opel Insignia 1.6 CDTI!
Cat despre pretul de achizitie putem spune ca la aceelasi nivel de echipare masina de fata este in medie cu pana la 10.000 euro mai ieftina decat un Passat, iar valoarea de revanzare a masinii germane nu mai are nici o legatura in acest calcul.
PRO
Imagine de marca
Motor 1.6 dCI best in class
Autonomie foarte mare cu un rezervor plin
Calitate de fabricatie la nivelul concurentei germane
Caroserei extrem de spatioasa-portbagaj imens
Performante rutiere bun in ciuda lipsei 4Control
Distributie pe lant care nu necesita o schimbare!
CONTRA
Lipsa sistemului de navigatie R-Link II cu display vertical
Lipsa transmisie EDC6 pentru versiunea 1.6 dCI 130 CP
Valoare relativ mica de revanzare dupa ce iese din garantia de 5 ani