Este vorba de modelul Stinger 2017, un GT exotic, care vine nu doar sa completeze gama celor de la KIA, ci sa ofere in premiera clientilor un model all around Grand Tourismo cu o putere de aproape 400 CP.
CE REPREZINTA STINGER PENTRU KIA MOTORS?
Aici trebuie spus ca aceasta marca auto este una incredibila din toate punctele de vedere, pentru ca in doar doua decenii, a ajuns sa fie un concurent de temut pentru Volkswagen, General Motors si de ce nu Toyota.
Cultura tehnologica a celor de la KIA, a permis marcii sa ofere in premiera, singura garantie reala de 7 ani bumper-to-bumper pentru toate masinile sale din Europa ( In SUA garantia este de 10 ani!), garantie care reflecta de fapt o mentalitate care pune clientul pe prima pozitie, in detrimentul unui castig al producatorului.
Acum si in Romania, putem spune ca cei care si-au cumpart in anii 2006-2010 o masina KIA, stiu ca vor alege in continuare un model tot al aceluiasi brand, in ciuda concurentilor din ce in ce mai agresivi.
Sub aceste linii, KIA Motors lanseaza in Europa, acum si in Romania, cea mai buna masina a lor, un GT de senzatie care vine sa ofere totul pentru un pret de achizitie mult sub cel al germanilor.
MOTORIZARE T-GDI DE 370 CP!
Prima si poate cea mai importanta motorizare, este cea pe benzina de 3.3 litri in configuratie V6, motor care ofera un comportament exploziv in zona rosie a turometrului, insa si care poate sa fie un partener de nadejde atunci cand vrem sa mergem 800 de km fara oprire!
Pe scurt, vorbim de un motor MULT MAI PUTERNIC decat propulsoarele BMW, Audi si Mercedes, cu 4 cilindri, indiferent de ceea ce ar zice fanii masinilor germane.
Cilindreea mare, permite celor de la KIA sa afiseze din start o putere maxima de 370 CP la 6.000 rpm si un incredibil moment motor de 510 Nm constant, pe o plaja de turatie care incepe la 1.300 rpm si se termina la 5.000 rpm.
Pe intelesul tuturor, avem de fata un motor care trage extrem de bine atat la turatii joase, cat si in zona de top, unde motoarele mici cu 4 cilindri in linie nu au nici o sansa de reusita in fata motorizarii de fata.
KIA spune ca un asemenea Stinger GT atinge 100 de km/h in doar 4.9 secunde si atinge o viteza maxima de 270 km/h!
CUM SE COMPORTA PE CIRCUIT?
La aceasta intrebare suntem in masura a discuta pentru ca am testat la limita noul Stinger pe circuitul de la Adancata.
In ciuda unei temperaturi exterioare scazute, masina celor de la KIA s-a comportat exemplar, chiar si pe cele mai stranse viraje, pentru ca transmisia automata clasica cu 8 trepte este extrem de rapida in functionare, asemenea tractiunii AWD de ultima generatie KIA.
Daca mergi pe soselele nationale nu vei atinge aproape niciodata limitele trenului de rulare. Pe scurt, observam un comportament rutier asemantor cu cel al unui BMW 540i sau al unui Mercedes E400 pe benzina, adica exact si fara prea multe lucruri de criticat.
Poate ca singura diferenta se regaseste in buzunarul clientului de KIA, care plateste in medie cu pana la 30.000 euro mai putin pentru acest Stinger.
Cat despre garantia de 7 ani sau 150.000 de km pentru toate componentele ( inclusiv cutia de viteze automata!) nu mai vorbim.
CONFIGUREAZA NOUL STINGER AICI!
PRO
Imagine de marca
Motor V6 de 370 CP extrem de performant
Cutie automata cu 8 trepte la nivelul lui ZF8
Viteza maxima de peste 270 km/h
Repriza 0-100 km/h in doar 4.9 secunde
Sistem AWD STANDARD asemenea franelor Brembo
Caroserie practica cu acces facil si hayon de mari dimensiuni
CONTRA
Lipsa transmisiei AWD pentru 2.0 T-GDI
Design interior
Imagine de marca in segmentul masinilor premium