De vina este, poate, doar avantul celor de la Toyota cu al lor Aygo, un best seller pentru firmele de distributie si catering din marile orase.
Insa chiar si asa, Citroen vine in acest an cu o noua generatie de citadine, realizata impreuna cu cei de la Toyota, in uzinele din Franta.
Diferenta dintre un C1 si un Aygo este, pe langa pretul de achizitie mult mai mic si o gama de motorizari mult mai vasta pentru masina celor din Hexagon.
CAROSERIE
Noul Citroen C1 generatia II, este o masina moderna, care nu are nimic de ascuns fiind gandita pentru a avea un mijloc de transport funky in marile orase din Europa.
Spunem fara nimic de ascuns, pentru ca si de aceasta data, C1 da dovada de un design neconventional, cu lipsa totala a hayon-ului si multe elemente la interior care ne duc cu gandul spre masinile de acum multi ani.
Fanii vor spune ca modelul de fata debordeaza in functionalitate si noi nu putem sa-i contrazicem, pentru simplul fapt ca PSA a realizat impreuna cu Toyota, masina citadina perfecta. Nu costa mult, are motorizari doar pe benzina si un comportament rutier extrem de dinamic.
Aici, si fanii Dacia vor spune ca pentru acesti bani pot sa-si cumpere lejer un Sandero, insa modelul romanesc este greoi, are un motor mult mai slab si afiseaza un consum real mult mai mare, in mediul urban.
MOTORIZAREA PURETECH CARE PUNE “CU BOTUL PE LABE” MODELUL AYGO
Sub micuta capota a francezului, se ascunde noul motor cu 3 cilindri in linie de 1.2 litri din seria Puretech, motor care dezvolta aici o putere maxima de 82 CP.
Ei bine, noi ne-am mai intalnit cu acest motor pe gama Peugeot 2008 AICI si putem relata faptul ca PSA a facut o treaba de minune cu aceasta motorizare.
In lipsa versiunii Turbo cu injectie directa de 110 CP, avem de fata un motor clasic cu injectie multipunct, care iubeste turatiile de top, zona unde si ofera cele mai bune prestatii in orase.
Sa mergi cu acest model de 82 CP, in comparatie cu Toyota Aygo de 69 CP, este ca si cum am compara un model de acum doua decenii cu unul din prezent. Masina celor de la Citroen este mult mai performanta decat cea a japonezilor, acest lucru fiind vizibil la capitolul 0-100 km/h, unde C1 este mai rapid cu 3.5 secunde.
Chiar si la capitolul viteza maxima, C1 este o masina mult mai rapida, francezul fiind capabil sa atinga 175 km/h, in timp ce Toyota se limiteaza la o viteza de 159 km/h.
Pe scurt, cand vorbim de un C1 echipat cu aceasta motorizare Puretech, vorbim de fapt cu cel mai performant model din segmentul sau, cu un pret de achizitie mai mic de 8.000 euro cu toate taxele incluse.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Citroen C1 este una dintre cele mai bune modele din segmentul din care face parte, pentru simplul fapt ca are cel mai bun motor pe benzina, are un pret de achizite care deranjeaza si fanii Dacia si ofera prestatii reale incredibil de bune, pe sosea.
Consumul real intr-un Bucuresti normal de aglomerat, este de 6.5 litri pentru fiecare 100 de km, cifra perfect normala in aceasta situatie.
Reprizele fulminante a micutului C1 inca socheaza participantii din trafic, noi spunand ca atinge o viteza de 100 km/h in cea de-a doua treapta a cutiei de viteze!
PRO
Imagine de marca buna
Cel mai bun motor pe benzina din segment
C1 Puretech superior din toate punctele de vedere unei Toyota Aygo
Motor cu distributie pe lant
Reprize reale foarte bune
Consum mult mai bun decat al versiunii de 1 litru Toyota
Instalatie de aer conditionat automata eficient
Citadina cu care poti sa iesi fara probleme si in afara orasului
CONTRA
Lipsa sistem de navigatie si senzori de parcare
Lipsa cutie automata pentru 1.2 Puretech
Valoare mica de revanzare comparativ cu Aygo