Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera nationala cu noua KIA Rio facelift 1.0 T-GDI MHEV 120 CP GT Line 2020

Este vorba evident de noua KIA Rio facelift 2020, care se prezinta in acest an cu o latura tehnologica extrem de avansata pentru o masina de clasa mica.

In primul rand, vorbim de prima generatie de KIA Rio cu sistemul Mild Hybrid, care ofera in premiera un alternator supradimensionat, pentru a da motorizarii pe benzina un ajutor in anumite situatii din trafic.

CAROSERIE

KIA Rio ramane si in acest an una dintre cele mai fiabile modele KIA, pentru simplul fapt ca este construita in Corea de Sud, in timp ce concurenta sa directa precum Hyundai I20 (Turcia), VW Polo (Africa de Sud), Renault Clio (Turcia), Opel Corsa (Spania) sau Toyota Yaris (Franta).

Noua masina, care acum se prezinta intr-o forma usor modificata, reuseste sa pastreze calitatea de fabricatie tipica modelelor coreene, iar tehnologia integrata este aproape la nivelul unei compacte KIA Ceed.

La interior vedem aceeasi caroserie spatioasa care, in ciuda faptului ca nu are cele mai calitative materiale din plastic, reuseste sa ofere o atmosfera moderna.

Si, fiind o versiune GT Line avem insertii de carbon pe plansa de bord si un volan sport cum nu a mai vazut nici un Rio pana acum!

TEHNOLOGIE

Inca din primele momente la bordul noului Rio facelift 2020 observam ca cei de la KIA nu se mai “joaca” in acest segment si ofera, fara discriminare de clasa, tehnologie de top.

Adica, vedem pe plansa de bord un sistem multimedia cu un display mare de 8 inch, care are de acum un nou sistem soft cu imagini diferite pentru app-urile integrate.

Vedem si un nou LCD color integrat in mijlocul indicatoarelor care ne arata, in premiera, si functia Energy Flow, insa si Sailing despre care vorbim la capitolul motorizare.




Pe langa acestea vedem si faruri cu LED , oglinzi rabatabile electric, sisteme de prevenire a coliziunii BCW si Blind Spot, Smart Cruiser Control, Dezaburire automata, parbriz si volan plus scaune fata incalzite. Cu acestea, micutul Rio poate concura fara menajamente orice compacta moderna.

MOTORIZARE HYBRID ELECTRIC 48V


Sub capota, vedem in premiera o motorizare extrem de dinamica pentru acest segment, respectiv noul 1.0 T-GDI Mild Hybrid care vine sa ofere un consum mult mai mic si o putere mult mai mare decat pana acum.

Motorizarea pe benzina este una clasica 1.0 cu 3 cilindri turbo, care afiseaza 120 CP si 200 Nm, putere acompaniata de acest alternator supradimensionat, care tine locul unui motor electric traditional masinilor Hybrid.

In viata reala, noua motorizare Mild Hybrid a celor de la KIA are 120 CP plus 18 CP pentru cateva secunde, plus 200 de Nm si 45 Nm extra cand merge si sistemul electric.

Adica, vedem cum acest Rio pe bezina cu o greutate de 1.150  kg are un cuplu motor aflat la nivelul unui diesel 1.5 dCi sau 1.6 TDI, detaliu care transforma complet aceasta masina.

Transmisia 7DCT este setata extrem de bine pentru performantele celor doua motoare, iar reprize precum 0-100 de km/h, se pot realiza fara un efort prea mare, in 10 secunde. O depasire in zone 80-130 de km/h este la randul sau mult mai eleganta odata cu aparitia sistemului mild hybrid.

CUM SE CONDUCE NOUL RIO FACELIFT 2020?

Aici trebuie spus ca marca KIA a realizat schimbari importante, pentru ca versiunea de fata GT Line este cu adevarat cel mai bun RIO din istorie. Are un tren de rulare setat mult mai dinamic, iar jantele pe 17 inch si sistemul de franare cu discuri si pe puntea spate, permit masinii un dinamism greu de anticipat la prima vedere.

Evident, nu vorbim de o masina mai performanta decat un VW Polo GTI sau Renault Clio Sport, insa, daca ne uitam la un Clio 1.33 TCe 133 CP sau la un Polo 1.0 TSI de 115 CP, masina celor de la KIA este mai rapida, mai dinamica si mult mai atragatoare.

Suspensia este setata aproape la fel cu cea a unui hot hatch pur-sange, insa reuseste sa faca o figura buna si pe drumurile atipice din Romania.

Si pentru a lasa in urma o cutie EDC Renault sau una DSG de VW, transmisia 7DCT a masinii de fata are si trei moduri de rulare in care cel SPORT duce constant turatia in zona rosie, fara nici cea mai mica ezitare.

Si, pentru ca totusi nu vorbim de o masina sport, trebuie mentionat faptul ca intr-un Bucuresti aglomerat am avut un consum mediu de 6.4 litri pentru fiecare 100 de km, consum situat la nivelul oricarui diesel 1.5 dCI sau 1.6 TDI.


In afara orasului, la viteze de croaziera de peste 130 km/h, masina se conduce admirabil, transmisia cu 7 trepte scazand sesizabil turatia, care ofera un consum real de benzina foarte bun.

Si asta evident datorita sistemului SAILING care opreste motorul si decupleaza transmisa chiar si la viteze mari pentru a reduce consumul de benzina! 


PRO

Imagine de marca

Singura masina din segment cu 7 ani garantie

Calitatea asamblarii Made in Coreea este de top

Sistemul multimedia de ultima generatie

Motor T-GDI cu Mild Hybrid pe 48V puternic si economic

Versiunea GT Line dinamica si cu un design sportiv

Evacuare sport

Cutie 7-DCT cu trei moduri de functionare

Valoare mare de revanzare

 

CONTRA

Materiale din plastic dur la interior

Pret relativ mare al versiunii de top

Dotarile interesante sunt toate optionale

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente