Astazi testam una dintre cele mai bune masini sport din lume, celebrul 911 de ultima generatie 992.
Masina din acest test se numeste Porsche 911 Carrera S 992 PDK8 450 CP 2023 si vine in echiparea S cu motorul boxer de 450 CP si 530 Nm.
La capitolul performante, trebuie sa te astepti la o repriza de la 0-100 de km/h in doar 3.8 secunde cu o viteza maxima de 304 km/h.
CE REPREZINTA NOUL 911 in 2023?
In primul rand, trebuie spus ca un Porsche 911 Carrera S reprezinta, in continuare, una dintre cele mai bune masini sport pe care banii le pot cumpara in 2023, si asta nu o spunem noi, ci chiar soferii de Ferrari sau Lamborghini.
Imaginea lui 911 a ramas aceea de icon al industriei auto germane, iar noul Porsche 911 Carrera S 2023 vine sa intareasca acest lucru printr-o tehnica top of the line.
O alta intrebare la care trebuie sa raspundem, este ce tip de client este unul de 911, si aici trebuie spus, fara discutii, ca acel client care doreste un supercar extrem de performant, care sa fie utilizat zi de zi chiar si in cele mai aglomerate orase din lume, zone unde Ferrari si Lamborghini ies automat din discutie.
COMPORTAMENT RUTIER
De fiecare data cand te urci la volanului unui 911 primesti o experienta greu de uitat, pentru ca toate aceste masini, indiferent de generatie au in mare parte aceeasi pozitie la volan si acelasi sound al evacuarii.
Noul 911 Carrera S se diferentiaza de un Carrera de baza printr-un boxer cu 6 cilindri twin-turbo de 450 CP si 530 de Nm, adica un motor care pana acum doua decenii putea rivaliza cu orice Carrera Turbo sau Turbo S.
Performantele motorului “de baza” al celor de la Porsche sunt la un nivel atat de ridicat, incat si fanii marcii se intreaba daca chiar este nevoie de un GT3 sau chiar si un Turbo, pentru ca in viata de zi cu zi comportamentul este 90% la fel, procent care se mentine si pe circuit.
Asa cum spuneam la inceput, acest Carrera S se conduce intr-un oras precum Bucurestiul extrem de facil, o parcare la Lidl sau in subteran la mall devine ceva extrem de usor, fata de complexitatea utilizarii unui Ferrari sau Lamborghini in acelasi regim.
Poate si din acest motiv un 911 va ramane, fara discutii, cea mai buna masina din categoria supercar care poate fi si este utilizata zi de zi de catre clienti fara nici cea mai mica problema.
911 VS CONCURENTA SA DIRECTA
Aici trebuie spus ca Porsche concureza intr-un segment de sine statator, pentru ca pretul de achizitie al unui 911 Carrera S este de 135.000 euro cu toate taxele, adica pret de BMW M4 sau un Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé cu ceva dotari care, in realitate, nu este nimic altceva decat un banal model Clasa E.
In joc intra si un BMW M8, insa aici deja vorbim de un pret de pornire de 162.000 euro fara nici cea mai mica dotare optionala, adica un BMW care are un pret mai mare cu 27.000 euro decat cel al unui 911 Carrera S NOU!.
La Audi deja nu mai putem sa vorbim de TT RS Coupé pentru ca a iesit din fabricatie, urmatorul model capabil a concura cu acest 911 ( chiar daca are patru portiere) este un RS7 Sportback quattro care are, din nefericire, acelasi pret cu masina celor de la Porsche.
Un Ferrari 296 GTB iese din discutie pentru ca are un pret incepand cu 341.000 euro, iar un Lamborghini Huracán porneste de la 250.000 euro fara dotari optionale.
CONCLUZII
Gama Porsche 911 ramane una icon pe piata auto, iar daca ne raportam la un model Carrera S in format totul-spate ( transmisie doar pe puntea spate), vorbim de un Porsche pur-sange.
Nu este Carrera 4 care sa fie exceptionala atat pe ud cat si pe zapada, ci un Carrera clasica care are un comportament agresiv la limita, insa care te face sa zambesti mult mai des decat o versiune cu transmisie integrala.
Carrera S ramane fara discutii cea mai buna masina sport cu un pret de achizite decent, un daily driver de valoare cu o valoare de piata in continua crestere.
PRO
Design veritabil
Motor boxer de 450 CP best in class
Tren de rulare Carrera S RWD
Cutie Getrag 8 PDK foarte rapida
Consum real foarte bun
Reprize fulminante si o viteza maxima de 308 km/h
Valoare foarte mare de revanzare
Supercar cu utilizare zilnica fara probleme
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie al dotarilor optionale
Portbagaj fata infim de 132 litri si locurile din spate impracticabile
Vizibilitate in spate
FISA TEHNICA
Motor
6 cilindri boxer twin-turbo benzina
Dimensiune cilindri 91,0 mm Cursa 76,4 mm
Capacitate cilindrica 2.981 cm³
Putere (kW) 331 kW Putere (PS) 450 PS RPM 6.500 r/min
Turatia maxima a motorului 7.500 r/min
Cuplu maxim 530 Nm 2.300 – 5.000 r/min
Transmisie
Porsche Doppelkupplung (PDK) secventiala cu 8 trepte
Consum/Emisii
Consum combustibil urban 12,9 l/100 km
Consum combustibil non-urban 7,7 l/100 km
Consum combustibil combinat 9,6 l/100 km
Emisii CO2 combinat 220 g/km
Caroserie
Lungime 4.519 mm
Latime 1.852 mm
Latime (fara oglinzi rabatate) 2.024 mm
Inaltime 1.300 mm
Ampatament 2.450 mm
Raza de rotire 11,2 m
Greutate fara incarcare 1.515 kg
Greutate totala maxima permisa 1.985 kg
Volum portbagaj, fata 132 l
Rezervor combustibil 64 l
Performante
Viteza maxima 308 km/h
Acceleratie 0 – 60 km/h cu Pachet Sport Chrono 3,3 s
Acceleratie 0 – 100 km/h cu Pachet Sport Chrono 3,5 s
Acceleratie 0 – 160 km/h cu Pachet Sport Chrono 7,8 s
Acceleratie 0 – 200 km/h cu Pachet Sport Chrono 12,1 s
Reprize (80-120 km/h), in treapta a 5-a 4,8 s
Reprize (80-120 km/h) 2,2 s
Masina poate sa fie cumparata de la dealerul de masini premium Auto Concept.