Nissan a anunatat recent ca nu vrea sa renunte la masinule hibrid pentru ca cele elctrice precum Ariya sunt un esec comercial cel putin in acest moment.
Pentru a incerca sa-si pastreze o cota de piata cat de cat, japonezii au dezvoltat cea mai complexa cutie de viteze denumita de specialisti cutia 5 in 1.
Adica, pe langa motorul pe benzina cu 3 cilindri vei avea inca alte trei motoare electrice integrate in cutia de viteze pentru a renunta la sistemul MHEV, insa si pentru a reduce costurile.
Insa, marea problema a unei asemenea transmisii este complexitatea ei, si incapacitatea de a putea sa fie reparata cand se strica. Vezi exemplul Renault cu transmisia multimodala cu 4 trepte pentru care nu exista piese de schimb.
Aceste transmisii vor face masinile sa fie de unica folosinta, pentru ca odata stricate vor necesita o cutie noua care va avea un cost de peste 8.000 euro, adica mult mai mult decat valoare masinii.
… Și…. există fraieri care cumpără mașini de unică folosință????
Te-ai gandit ca la acea cutie nu are ce sa se strice? Schimbi doar bateriile si acelea sunt modulare, adica se schimba bucati din baterie si nu toata bateria in sine. Dar mai buna o masina la mana a treia asa-i? Pe care poti sa o repari si cam asta faci toata viata :))