Masina din acest test drive este fara doar si poate cel mai bun Mercedes Benz in anii 2000, un Mercedes superior chiar si celebrului Clasa S indferent ce spun romanii care au condus pana acum doar gama diesel S350 CDI.
Vorbim evident de celebrul Mercedes CL care a fost cel mai scump Mercedes din orice perioada, cea mai scumpa masina de serie a celor din Stuttgart cu cele mai bune motoare si cea mai buna calitate de fabricatie/asamblare.
Si pentru ca nu puteam sa vorbim de un CL V8 din generatia C216, am ales fara discutii motorul V12 de 5.5 litri twin-turbo si cea mai rezistenta cutie automata Mercedes din ultimii 30 de ani.
DE CE UN CL ESTE SUPERIOR UNUI S?
In primul rand trebuie spus pentru ca un CL nu putea sa fie cumparat cu motoare diesel, acestea fiind recomandate celor care vor sa faca economie de combustibil sau taximetrie in Germania.
Un S350 CDI este gasit si la taxi si in mana romanasului care nu-si permite sa mearga cu un Mercedes de top, iar CL-ul este intalnit doar la fanii adevarati sau la cei care au puterea financiara sa plateasca 2.000 euro impozit pe an in Romania, insa si un consum real de aproximativ 24 de litri la fiecare 100 de km.
Adica, orice posesor de Mercedes diesel NU SE INTEGREAZA in aceasta categorie chiar daca merg a dealer si-l cumpara de nou!
Pur si simplu motor V12, care din pacate nu se mai produce, ramane etalonul industriei auto germane indiferent de ceea ce spun fanii masinilor diesel sau electrice! Evident alaturi de gama V12 BMW 760iL!
CE MOTOR SI CE CUTIE?
Sub capota lui CL600 se ascunde motorul V12 M275 care are o cilindree de 5.5 litri, motor dotat cu doua turbine pentru a afisa o putere maxima de 517 CP si 830 Nm.
Prima impresie cand conduci un V12 twinturbo de la Mercedes este explozia celor 830 Nm oferiti incepand cu 1.900 rpm, motor care la 1.000 rpm dezvolta cel putin 500 de Nm.
Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 4.6 secunde, iar viteza sa maxima depaseste 300 de km/h daca nu era limitatorul electronic la 250 de km/h.
Pe sosea, masivul CL600 se conduce atat de linistit incat trebuie sa tinem cont de spusele cleor de la Mercedes care spun ca “daca conduci un CL traiesti mai mult pentru ca esti mult mai calm”.
CONSUM REAL DE PARCA MAI CONTEAZA!
Pe parcursul a 2.000 de km masina a consumat in medie doar 12.4 litri la fiecare 100 de km, autonomia masinii fiind una extrem de mare daca ne gandim ca avem sub capota un V12 de peste 5.5 litri
CL600 reuseste aceasta performanta pentru ca transmisia 5G Tronic in modul Confort ofera turatii incredibil de mici in aproape orice plaja de turatie.
La o viteza medie de 130 km/h, turatia motorului nu depaseste 1.900 rpm, iar la 160 de km/h pe autobahn turatie nu depaseste 2.200 rpm.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In final, putem spune ca aceasta generatie de CL este fara doar si poate una de colectie pentru fanii marcii pentru ca este ultimul Mercedes Coupe cu motor V12, ultimul Mercedes cu motor V12 cu injectie clasica multipunct, ultimul Mercedes cu trenul de rulare ABC si ultimul Mercedes construit sa fie “cea mai buna masina din lume!”.
Si daca esti colectionar recomandam sa-ti procuri cat mai repede unul din Europa de Veste pentru ca pretul lor creste constant indiferent de situatia economica din Uniune!
PRO
Imagine de marca
Cea mai buna calitate de fabricatie
Ultimul motor V12 de la Mercedes, fabricat pentru Maybach
Cutie automata 5G Tronic indestructibila
Calitatea asamblarii la nivelul unui Bentley si Maybach
Prima masina cu night vision standard
Primul Mercedes cu Distronic Plus standard
Suspensie ABS incredibila ( Active Body Control)
Masina dedicata colectionarilor
Valoare mare de revanzare chiar si acum dupa 15 ani
CONTRA
Lentoare transmisie 5G Tronic
Lipsa versiune 4Matic pe motorul V12
Anumite detalii la interior care nu se ridica la nivelul asteptarilor
Reparatie costisitoare a sistemului Active Body Control
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: V12
Injectie: Benzina TWIN TURBO
Capacitate cilindrica (cm3): 5513 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 mm x 87,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 517/5000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 830/1900
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 90
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 5 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 5065
Latime (mm): 1871
Inaltime (mm): 1419
Ampatament (mm): 2955
Portbagaj: 490 l
Greutate la gol kg: 2085
Anvelope: 255/45R18 spate 275/45R18
Performante
0 – 100 km/h (s) – 4.6
Viteza maxima (km/h) –250
Consum mixt (l/100 km) NDEC: 14.3
Pret
Pret lista SH Germania : 30.000 Euro
Eu caut una care sa consume cel putin dublu…