Una dintre cele mai noi aparitii pe piata auto din Europa este motorizarea full hybrid a celor de la Stellantis.
Este vorba de un motor pe benzina PureTech, complet revizuit, care a primit in premiera o transmisie cu dublu ambreiaj Punch, transmisie electrificata care face din noul 3008 Hybrid una dintre cele mai econimice masini SUV din Europa.
NOUA GENERATIE DE MOTOARE HYBRID STELLANTIS
Vorbim de o noua motorizare hybrid de 1.2 litri turbo care vine sa inlocuiasca in gama toate motoarele MHEV, insa si in gama de top versiunile Hybrid de 1.6 litri de 180 CP.
La prima vedere, acest motor poate parea de capacitate mica pentru un SUV de 1.4 tone la gol, insa sunt sute de mii de clienti care deja conduc un 3008 sau un C5 Aircross cu motorul 1.2 PureTech de 130 CP AT8, adica o motorizare corecta pentru un SUV modern.
In realitate, noul sistem hybrid functioneaza fara probleme, pentru ca transmisia este corelata foarte bine cu plaja de putere a motorului turbo, lucru imposibil de spus despre o cutie CVT corelata cu o motorizare pe benzina aspirata.
In timpul decelerarii, motorul actioneaza ca un generator pentru reincarcarea bateriei de 48V a sistemului hibrid. De asemenea, asigura pornirea initiala a motorului pe combustie, cu ajutorul demarorului cu curea integrat.
Demarorul cu curea integrat, cu puterea de 48V, asigura repornirea motorului pe combustie prin intermediul curelei de accesorii. Acesta permite porniri rapide si fara smucituri.
CUM SE CONDUCE IN VIATA DE ZI CU ZI?
Vedeta francezilor este noul 1.2 PureTech care are de acum o distributie pe lant, motor care functioneaza conform principiului Miller, pentru ca este ajutat tot timpul de motorul electric.
Stellantis spune ca noua cutie e-DCS6 Punch, chiar daca are doar 6 trepte, integreaza un motor electric de 28 CP si 55 Nm, motor care este legat la o baterie de 0.9 kwh.
Pe hartie, noua motorizare ofera 128 CP si 285 Nm, insa sistemul hybrid permite functionarea celor doua motoare doar in anumite situatii.
Cutia de viteze are un comportament rutier rafinat, insa nu poate rivaliza cu cel al unei transmisii cu convertizor de cuplu, precum Aisin AT8, insa diferenta reala este la consumul de benzina mult mai mic fata de cel al motoarelor de generatie veche.
CONSUM REAL 3008 HYBRID 136 CP
Pe sosea, si in special in oras, vedem ca masina functioneaza in mod real 50% din timp electric, adica are un consum mediu intr-un Bucuresti aglomerat de 6.5 litri la 100 de km, cifra demna de un 1.5 BlueHDI de 130 CP AT8.
Cand iesim in afara orasului, motorul pe benzina preia conducerea, insa chiar si asa vedem ca motorul EV din cutie aduce un aport de 30% din timp, chiar si in mediul extraurban, pentru ca invertorul este integrat direct in cutie si este mai eficient decat cel eCVT de la Toyota.
Pe scurt, putem spune ca noul sistem full hybrid nu este cel mai rapid de pe piata, insa cu siguranta aduce mari avantaje soferului cand vine vorba de consumul real de benzina. Cu un plin de 53 litri, poti merge in oras peste 800 km fara probleme.
Si daca esti o persoana cu un stil de condus dinamic, poti alege oricand pe noul 3008 si versiunea 1.6 PureTech Hybrid e-DCT7 de 195 CP, sistem mult mai puternic si rafinat decat cel de 136 CP.
Cumpara masina cu livrare pe loc la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Motor PureTech de 136 CP cu distributie pe lant
Cutie electrificata cu 28 CP integrat
Design complet revizuit pentru noua generatie 2024
Consuma in medie 6.5 litri la 100 de km in Bucuresti
Exista si versiunea 1.6 Hybrid e-DCT7 de 195 CP
CONTRA
Putere relativ mica pentru un SUV de 1.4 tone
Tren de rulare rigid
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75.0 x 90.5
Putere maxima CP/KW – rot/min: 136 – 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 53
Emisii de CO2 ( WLTP) 122 g/km
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata dublu ambreiaj 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4447
Latime (mm): 1841
Inaltime (mm): 1624
Ampatament (mm): 2675
Portbagaj: 520-1670 l
Greutate la gol kg: 1478
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.0
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Pret
Pret lista cu TVA : 36.800 €
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI