Una dintre cele mai interesante masini electrice, care se vinde in Europa, este noul C10 de la Leapmotor, masina care are dimensiuni exterioare mari si o tehnica de ultima generatie.
Masina chinezilor are o platforma de generatie noua B11, adica vorbim de o masina conceputa de la zero sa fie 100% electrica si PHEV, o platforma care este surprinzatoare pentru concurentii din Europa.
In primul rand, noul Leapmotor C10 are o caroserie cu bateria integrata, adica vorbim de o masina extrem de spatioasa si pentru pasagerii din spate, care au spatiu chiar mai bun decat cel din Model Y de la Tesla, fara insa a avea bancheta spate culisanta.
CAT DE AVANSAT TEHNOLOGIC ESTE C10?
Aici trebuie sa aducem aminte de faptul ca motorul electric este amplasat impreuna cu transmisia direct pe puntea spate, adica masina are un comportament rutier extrem de bun, chiar daca suspensia este setata spre confort.
La orice acceleratie C10 raspunde mai bine decat o masina electrica cu motorul pe fata, solutie considerata de catre chinezi drept una low-cost.
In realitate, noul C10 este o masina cu o caroserie relativ masiva, insa cu o raza de bracaj foarte mica si un dinamism greu de aniticipat la prima vedere.
Evident ca acest model nu este perfect, insa noi consideram ca face bine in majoritatea segmentelor, si la finalul zilei este o masina mai buna decat un VW ID.4, Skoda Eniaq sau cine stie ce BMW iX1, Audi Q4 e-tron sau Mercedes EQB, modele premium germane cu preturi de peste 70.000 euro.
INTERIOR HIGH-TECH STANDARD
Asa cum nu vezi la europeni sau la americani, Leapmotor ofera toate dotarile masinii inca de la un nivel de echipare standard, pentru ca toti clientii sa fie tratati la fel.
Sistemul multimedia si toate aplicatiile sunt gratis, pentru ca daca cumperi un Leapmotor primesti dotari premium.
Masina se porneste ca si Tesla cu o cartela, insa chinezii ofera o aplicatie direct pe telefon, care descuie si porneste masina fara a mai avea acea cartela, sistem de ultima generatie.
Pornirea se face ca si la Tesla, adica te urci la volan si pui maneta schimbatorului in Drive, si da masina asta inca are maneta pentru schimbator si semnalizare, plus comenzi clasice pentru stergatoare.
MOTOR SI BATERIE
Sub caroserie si facand parte din structura de rezistenta, se gaseste un acumulator de 70 kwh LFP, adica unul care are o perioada de viata dubla fata de cel al unui acumulator clasic cu litiu.
Marea sa problema este viteza de incarcare de 84 kw, insa aceasta este un compromis daca nu uitam ca vorbim totusi de o baterie LFP.
Momentan C10 are doar o singura motorizare, montata pe puntea spate, motorul avand codul TZ220XY010 si dezvolta o putere maxima de 218 CP si 320 Nm, performante suficiente pentru acest Leapmotor cu o greutate la gol de 2 tone.
La capitolul consum in Bucuresti, am avut o medie de 15.3 kwh, iar pe autostrada la 130 de km/h, consumul a fost de 24 de kwh, cifre perfect normale pentru aceasta clasa de electrice.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Dupa cateva zile la bordul lui C10 am descoperit repede ce ne place la aceasta masina, respectiv este extrem de confortabila, atat pe denivelari, cat si pe autostrada, iar nivelul de echipare standard depaseste orice imaginatie a unui client de masina electrica germana.
Leapmotor nu te pune sa platesti plafonul panoramic, bateria LFP, pentru scaunele ventilate, jantele pe 20 inch sau tapiteria premium, cum vedem la Renault, Ford, Peugeot, Audi, BMW, Mercedes sau VW AG.
Pur si simplu, pentru suma de 32.000 euro primesti toata masina cu toate dotarile, lucru pe care trebuie sa-l invete repede si europenii, daca mai vor sa vanda electrice.
PRO
Leapmotor este detinut de Stellantis
Calitate de fabricatie foarte buna
Are un pret de 32.000 euro cu Rabla 2025
Are baterie LFP extrem de rezistenta in utilizare
Tren de rulare setat confortabil
Toate dotarile sunt oferite standard
Spatiu interior foarte bun
Urmeaza sa fie vandut si ca C10 REEV cu autonomie de 1000 de km
5 stele de siguranta EuroNCAP
CONTRA
Imagine de marca
Valoare de revanzare
Lipsa versiune AWD in Europa
FISA TEHNICA
Model Leapmotor C10 BEV
Seria C10 (B11) din 10/24
Denumirea internă a seriei de fabricație B11
Tip motor Electric
Cod motor TZ220XY010
Putere maximă în CP (puterea sistemului) 218
Cuplu (puterea sistemului) 320 Nm
Tip tracțiune spate
Poziție de instalare / tip motor (motor electric 1) Ax spate / mașină sincronă cu magnet permanent (PSM)
Accelerație 0-100 km/h 7,5 secunde
Viteză maximă 170 km/h
Zgomot la condus 66 dB
Consum combinat (WLTP) 18,5 kWh/100 km
Autonomie WLTP (electric) 425 km
Autonomie WLTP City (electric) 569 km
Tehnologie de stocare LFP
Capacitatea bateriei (brută) în kWh 69. 9
Putere de încărcare (kW) CA: 3,7-11,0 CC: 84,0
Timp de încărcare 100%: 630 min. (AC Schuko 3,7 kW), 234 min. (AC trifazat wallbox/ stație de încărcare 11,0 kW); 80%: 30 min. (stație de încărcare DC 84,0 kW)
Încărcare bidirecțională Seria V2L
Lungime 4739 mm
Lățime 1900 mm
Inălțime 1680 mm
Ampatament 2825 mm
Garda maximă la sol 180 mm
Volum normal al portbagajului 435 l-1410 l
Greutate în gol (UE) 1980 kg
Greutate totală admisă 2460 kg
Sarcină utilă 480 kg
Remorcă frânată 12% 1500 kg
Leapmotor C10 REEV PHEV urmeaza sa devina o mare problema pentru toti constructorii auto din Europa