Noul model poarta acum numele de Ford Ka + si vine sa completeze o gama completa de masini citadine Ford dedicata celor mai aglomerate orase.
ISTORIA KA
Primul Ka al celor de la Ford a fost si cel mai de succes model de oras pentru ca avea sa arate clientilor ca o masina mica nu trebuie neaparat sa fie si banala precum sunt exemplele celor de la Fiat.
Primul Ka avea o caroserie Edge Design care oferea un spatiu suficient pentru doi pasageri si bagajele lor, modelul fiind extrem de bine primit de clienti.
La interior primul Ford Ka avea sa dezvolte o revolutie in segmentul mini pentru ca plansa de bord realizata in forma de picatura era un adevarat gadget pentru americani.
Fiabilitate de top si motorizari pe benzina au dus la un succes de proportii pentru Ford Europa la sfarsitul anulor 90, modelul Ka reprezentand o adevarata supriza chiar si pentru Ford.
La jumatatea anilor 2000 Ford avea sa lucreze cu cei de la Fiat si au dezvoltat modelul KA II, o masina bazata tehnic pe Fiat Panda si care avea sa fie la randul sau vanduta cu succes.
Ce-i drept Ka-ul lui Fiat nu a avut nicioadata vanzarilor modelului Ka I realizat 100 % de catre Ford pentru ca toata lumea stia rata fiabilitatii modelelor Fiat si imaginea lor low cost pe piata din Europa.
Acum in anul 2016 Ford a inteles ca nu mai este bine sa lucrezi cu Fiat si a dezvoltat de la zero o noua generatie de modele Ka, masina care se numeste acum Ford Ka + 2017.
DESIGN KA + 2017
Cea mai mare problema a noii generatii de modele Ka este componenta optica pentru ca acum clientii Ford se asteptau la o reaparite a imaginii lui KA I, adica o masina de oras cu un design atipic care sa ofere o individualitate aparte pe o piata dominata de masini din ce in ce mai elaborate optic.
Rezultatul lui Ford este un Ka + cu o linie a caroseriei banala care nu are nici o legatura cu modelele precedente, ci poate doar cu veche Fiesta de la care a primit si plartforma tehnica.
La interior lucrurile sunt le fel, adica o plansa de bord tipica unei masini relativ ieftine si de volum
MOTORIZARI
Sub capota modelul de fata un Ford Ka+ pe benzina este oferit cu motorul clasic 1.2 Ti-VCT 85 CP care este compatibil cu normele de poluare Euro 6.
La prima vedere acest motor pare relativ slab, insa acesta are deja peste 10 ani de cand este fabricat de Ford si aici putem spune ca acest propulsor are note maxime la capitolul anduranta.
Mai mult decat atat motorul 1.2 de 85 CP are o injectie multipunct de benzina care anunta si o versiune pe GPL.
Consumul mediu afisat de acest motor este de 6.1 litri pentru fiecare 100 de km, iar repriza de la 0-100 km/h este atinsa in aproximativ 13.3 secunde.
Cutia de viteze este una clasica cu 5 trepte si permite modelului sa atinga o viteza maxima de 169 km/h.
Pe scurt noul Ford Ka + are un motor clasic pe benzina care este fiabil si un pret de achizitie imediat sub granita de 10.000 euro, adica acesta este un real concurent pentru Dacia Sandero in Europa de Vest.
CONCLUZII
Concluzia noastra este ca masina aceasta are mult de recuperat la capitolul feeling pentru ca design-ul sau nu se apropie de cel al primei generatii, iar gama de motorizari este relativ saraca in momentul lansarii sale pe piata.
De asemenea si faptul ca noul Ford Ka + este construit in India poate avea un impact negativ in Romania unde toata lumea stie ca Ford are una dintre cele mai moderne uzine auto din lume la Craiova.
Mai mult decat atat cei de la Dacia au operat in urma cu cateva zile un amplu facelit modelului Sandero, principalul concurent pentru noul Ka + 2017.
PRO
Motor pe benzina clasic si fiabil
Multe echipamente de top precum Sync sau climatizarea automata
Pretul este sub 10.000 euro
Consum mediu bun pentru motorul 1.2 Ti-VCT
Valoare realtiv mare de revanzare
CONTRA
Design banal atat la exterior cat si la interior
Fabricat in India
Lipsa motorizari EcoBoost