Este vorba de noua berlina de clasa medie a celor de la Renault, respectiv noul Talisman 2016.
CAROSERIE
Putina lume stie ca noul Talisman este de fapt o masina care trebuie sa inlocuiasca in gama francezilor doua modele, un clasic Laguna de clasa medie si mai marele Latitude de clasa mare.
Pe scurt Talisman este o limuzina care poate concura in anumite cazuri modele precum BMW Seria 5 insa si BMW Seria 3, si spunem BMW pentru ca masina celor de la Renault are o linie si echipamente care permit compararea sa cu o masina de clasa premium.
Dimensiunile caroserie masinii de fata sunt in mare parte la aceelasi nivel cu cele ale unui BMW Seria 5 F10, adica o lungime reala de peste 4.8 m si o latime de peste 1.86 m. Aceste detalii permit masinii sa ofere un spatiu interior la nivelul concurentei si sa ofere clientilor Renault o solutie mai buna daca acestia aveau de gand sa opteze pentru o Laguna cu dimensiuni mai mici.
INTERIOR
Odata ajunsi la interior vom vedea ca Renault a tinut cont de sfaturile celor de la Mercedes ( Renault a platit un audit Mercedes pentru a creste nivelul de calitate) la capitolul calitate de asamblare si calitate perceputa, acum noul Talisman fiind realizat din materiale premium la interior precum spuma poliuretanica pe intreaga plansa de bord si insertii de lemn pentru anumite niveluri de echipare.
Componenta de baza la interior a noului Talisman este o masiva tableta inversata touch care troneaza pe intreaga plansa de bord, gadget care face din acest Talisman un adevart model premium.
De fapt exista zeci de modele ale unor marci de lux care au interioare demotate clar cand sunt comparate cu acest Talisman, lucru incredibil daca ne gandim totusi ca avem de fata o masina Renault nu una Mercedes, Audi sau Jaguar.
Pe scurt, viata in spatele volanului lui Talisman este cat se poate de premium, detaliu care este tipic ultimelor modele produse de catre francezi.
MOTORIZARE TWIN TURBO
Spunem Twin Turbo si nu Twin Scroll pentru ca sub capota masinii din acest test drive se ascunde cel mai avansat motor diesel din clasa de 1.6 litri din lume.
Spunem cel mai avansat pentru ca acesta se regaseste de un an de zile si pe modelele Mercedes clasele C si E, detaliu care trebuie sa dea de gandit celor de la Audi si BMW.
Cu o cilindree de 1.598 cmc si doua turbine motorul celor de la Renault reuseste sa ofere o putere maxima de 160 CP si un moment motor de 380 Nm incepand cu 1.750 rpm.
Tehnologia TwinTurbo pentru un motor de aceasta cilindree este momentan oferita doar de catre Renault, rezutatul fiind unul extrem de bun daca tinem cont ca masina nu cantareste la gol decat 1.597 kg si cutia de viteze este una secventiala EDC.
Pe scurt masina aceasta ajunge la 100 de km/h in doar 9.4 secunde, are o viteza maxima de 220 km/h si consuma in medie doar 4.5 litri de motorina pentru fiecare 100 de km.
In mod real consumul afisat intr-un Bucuresti extrem de aglomerat a fost de 7.5 litri, insa cand am iesit in mediul extraurban consumul a fost unul incredibil de 4.8 litri pentru 100 de km.
Adica cu un rezervor de 48 litri masina lui Renault poate atinge o autonomie de peste 1.000 de km.
DIESEL-UL PRIMESTE O CUTIE EDC6
Transmisia masinii de fata este una secventiala cu doua ambreiaje de tipul EDC6, cutie realizata de catre germanii de la Getrag. Diferenta dintre un Talisman dCi ci cel TCe de 200 CP este ca modelul diesel are o cutie cu 6 trepte in timp ce versiunea pe benzina una cu 7 rapoarte.
Diferenta de moment motor nu a permis inginerilor sa monteze cutia cu 7 viteze pe acest model lucru care este oarecum dezamagitor pentru ca transmisia EDC7 este cu adevarat extraodinara cand vorbim de timpi de schimbare si turatie in regim de croaziera.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Talisman este o limuzina de clasa medie care are mari sanse a concura modelele premium germane pentru ca ofera gadget-uri de top, un interior calitativ si cu un spatiu masiv, totul la un pret de achizitie extrem de mic pentru aceasta clasa.
Daca mai punem si faptul ca sub capota avem cel mai avansat motor diesel din Europa si dinamica masinii este ajutata de sistemul 4Control avem de fapt un adevarat cruiser pentru cei care vor o masina eleganta si rafinata.
Design-ul lui Talisman socheaza pozitiv inca din primele momente, iar farurile cu Bi-LED si stopurile NEON fac din acest model noaptea un mister pentru toti fanii masinilor germane.
Pe scurt este o masina de top realizata de constructorul numari patru pe plan mondial!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Cel mai bun diesel din clasa sa
Cutie EDC Getrag eficienta
Dinamica de top datorita 4Control
Pret bun de achizitie
CONTRA
Valoare de revanzare mica
Versiunea de top prea scumpa
Exista si versiuni entry level 1.5 dCI