Seat este una dintre marcile Grupului VAG care urmeaza sa dispara, asa cum prevad specialistii si despre Skoda, insa Seat “nu moare” pentru ca Seat a fost transformat in Cupra.
Este deja clar, ca marca sport Cupra aparuta odata cu lansarea pe piata a primei generatii de Seat Leon Cupra R (Type 1M1), ca acest brand urmeaza sa fie un succes, pentru simplul fapt ca spaniolii au realizat cele mai atragatoare masini ale intregului Gurp VAG (evident fara a lua in considerare Lamborghini).
Acum, in plin an 2023, Cupra a inceput sa devina o prezenta notabila pe soselele patriei, pentru ca aceste masini au inceput sa fie importate in masa, pentru ca au un design atragator, iar componenta tehnica este de top.
TEST CU CEA MAI BUNA CUPRA
Si cand vorbim de Cupra, nu putem sa aducem aminte de Cupra Born care este un esec comercial, pentru ca este bazata pe electrica ID.3.
Acum insa, vorbim de Cupra Formentor VZ, care este fara discutii una dintre cele mai bune compacte ale momentului.
Bazata tehnic pe VW Golf 8 si Audi SQ2, acest Cupra Formentor VZ arata mult mai bine si are un comportament rutier extrem de dinamic.
Si cand spunem asta, ne gandim la un vechi BMW 130i sau un A45 AMG de prima generatie, compacte, care au ramas fara discutii cele mai bune din istoria segmentului, pentru ca aveau motorizari de top si caroserii normale.
DE CE UN VZ IN 2023?
Pentru ca un Golf 8 R are o caroserie banala, iar un SQ2 de la Audi nu mai are nici o legatura cu vechile S3, care au facut istorie in acest segment.
De asemenea, si pentru ca un Cupra Formentor VZ are o garda la sol de crossover, insa reuseste sa-si pastreze performantele unui hot-hatch de renume.
Motorizarea 2.0 TFSI de 310 CP si 400 Nm este una dintre cele mai bune de pe piata, insa dupa motorul 2.0 AMG de la Mercedes, si clar superior unui motor BMW 2.0 turbo B48A20T1, care are probleme grave cu fiabilitatea.
Se pare ca cei de la Cupra au reusit sa faca motorizarea VW EA888 mai puternica decat cea de la Audi, insa vedeta ramane fara discutii gama cu 5 cilindri de VW EA855 evo de 390 CP, care din pacate nu se mai produce pentru piata din Romania.
Pe sosea, masina se conduce admirabil, iar cand actionezi modul Cupra, descoperi o sportiva pur-sange, care poate ajunge la 100 de km/h in doar 4.9 secunde.
Masina poate sa fie cumparata de la dealerul de masini premium Auto Concept.
PRO
Design veritabil
Motor TFSI puternic
Tren de rulare 4Drive eficient
Cutie secventiala 7DSG rafinata in utilizare
Consum real foarte bun chiar si in oras
Reprize fulminante si o viteza maxima de 250 km/h
Valoare mare de revanzare
Hot-hatch cu utilizare zilnica fara probleme
CONTRA
Pret relativ mare al versiunii de top VZ
Spatiu pasageri in spate
Vizibilitate precara montanti A si C
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie TURBO
Injectie: Injectie directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1.984 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 mm x 92,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 310/5.450
Cuplu maxim Nm – rot/min: 400/2.000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 55
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: Secventiala DSG7
Dimensiuni
Lungime (mm): 4.450
Latime (mm): 1.839
Inaltime (mm): 1.528
Ampatament (mm): 2.680
Portbagaj: 420 l
Greutate la gol kg: 1.544
Performante
0 – 100 km/h (s) – 4.9
Viteza maxima (km/h) –250
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 8.2
Anvelope: 245/40R19