In urma cu putin timp, in cadrul dealerilor Eurial, au ajuns primele modele Citroen C3 din noua generatie, masina de oras care are menirea de a “destructura” intreg succesul marcii Dacia in Europa.
De fapt, aceasta este si politica noii marci Citroen, un brand care se intoarce la valorile traditionale, in care conteaza mai mult pretul si dotarile decat o imagine buna pentru electrificatii Europei, fara a avea vanzari notabile.
Noua generatie de C3 utilizeaza in premiera noua platforma tehnica Smart Car Platform Wave2, care urmeaza sa fie utilizata si de noul C3 Aircross, insa si de noul Opel Frontra.
Aceasta platforma permite marcii Citroen sa ofere o masina mai sigura decat o Dacia Sandero, insa si sa permita o versiune full hybrid si una full electrica.
Pe scurt, noul C3 este primul pas in “revolutia” anuntata de catre Stellantis in urma cu cativa ani pe pietele din Europa, schimbari care fac din Citroen un concurent direct pentru Dacia, iar Peugeot un concurent direct pentru Renault in orice forma a sa.
CAT DE MARE ESTE NOUL C3?
Aici trebuie spus ca noul C3 are dimensiuni ale caroseriei la nivelul unui C3 AirCross de generatie veche, adica noul model al francezilor este gandit din start sa fie un crossover cu o garda la sol mare, insa si un habitaclu superior precedentei generatii.
Un detaliu bine de mentionat este si calitatea de fabricatie durabila, care ofera o asamblare superioara oricarei masini Dacia, masini care din pacate pentru constructorul roman, sunt chiar mai scumpe decat acest C3 2024.
CUM SE CONDUCE?
In primul rand trebuie spus ca sub capota lui C3 se gaseste primul motor 1.2 Turbo cu distributie pe lant, care nu este o versiune hybrid de 136 CP, adica vedem ca Stellantis a realizat o noua motorizare care ofera 100 CP si 205 Nm.
Acest propulsor este cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte sincronizata corect, adica masina se conduce extrem de facil in oras, in regim bara la bara, insa si in regim de autostrada, unde masina poate parcurge sute de km cu 130 km/h, fara nici cea mai mica problema.
Pe drumurile nationale, masina are un comportament neutru, insa cand mergem pe autostrazi nivelul zgomotului creste peste media segmentului, detaliu intalnit din pacate la toti concurentii sai directi.
Sistemul de franare, chiar daca nu are discuri pe puntea spate, are un comportament in limitele clasei din care face parte, adica franeaza fara probleme de la 100 de km/h in mai putin de 36 metri.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Pentru prima data dupa multi ani, putem spune ca am testat in premiera o masina de oras, care are reale sanse sa devina un best-seller in Romania, pentru ca are un pret mai mic decat cel al unei Dacia Sandero Stepway fabricata in Africa.
Pur si simplu, noul Citroen C3 ofera tot ceea ce cauti la o masina de oras cu o caroserie de crossover, plus un pret real mai mic de 15.000 euro cu TVA inclus.
Versiunea de baza cu acest pret nu are sistem de navigatie si AC automat, insa aceste doua elemente chiar nu mai conteaza in prezent, cand toti avem la noi telefoane mult mai performante decat orice sistem multimedia montat de catre producatorii auto.
Cat despre consumul real de benzina, am atins o medie de 6.5 litri in oras intr-un regim normal, si un consum de 8 litri intr-un trafic infernal specific Capitalei Romaniei.
Cumpara masina de la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Singurul model capabil a concura Dacia Sandero
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la Dacia
Comportament rutier sigur
Caroserie crossover spatioasa
Volum al portbagajului de 310 litri
Motor de 1.2 litri Turbo de 100 CP cu performante bune
Distributie pe lant
Pret de 14.996 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Optional garantie prelungita la 6 ani sau 180.000 de km
CONTRA
Vizibilitate precara in spate
Lipsa versiune Hybrid 136 CP in momentul lansarii pe piata
Lipsa discuri frana punte spate
Rezervor relativ mic de benzina ( 44 litri)
FISA TEHNICA
Citroen Model C3 PureTech 100
Generatie C3 (IV) (din 24/06)
Numărul de cilindri (motor cu ardere) 3
Injecție directă
Cilindree (motor cu ardere) 1199 cmc
Putere / cuplu (motor cu ardere) 74 kW (101 CP) / 5500 rpm
Cuplul maxim la rpm (motor cu ardere) 205 Nm/1750 rpm
Cod motor HN09
Putere maximă în CP (puterea sistemului) 101
Cuplu (puterea sistemului) 205 Nm
Transmisie manuală 6 trepte
Clasa de poluanți Euro 6e (WLTP) 36EA
Lungime 4015 mm
Latime 1755 mm
latime (inclusiv oglinzi exterioare) 1813 mm
Inaltime 1567 mm
Ampatament 2540 mm
Garda maxima la sol 163 mm
Volum portbagaj normal 310 l
Greutate goală (UE) 1126 kg
Greutate totală admisă 1620 kg
Accelerație 0-100 km/h 10,6 s
Viteza maxima 183 km/h
Zgomot de conducere 67 dB
Consum pe distanță scurtă (WLTP) 6,8 l/100 km
Consum în suburbii (WLTP) 5,2 l/100 km
Consum pe drumuri de tara (WLTP) 4,8 l/100 km
Consum pe autostradă (WLTP) 6,0 l/100 km
Consum combinat (WLTP) 5,6 l/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 126 g/km
Rezervor 44,0 l
Pret: 14.994 euro TVA inclus
salut, învață -ma sa fac și eu consum de 8 in orașul prematurului