Chinezii au inceput sa aduca in Europa una dintre cele mai vandute SUV-uri electrice care sunt un succes in China.
Este vorba de modelul Airways U5 Premium produs de SAIC, unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din Asia.
Vedeta lor se numeste Airways U5 Premium si deja a ajuns in Europa de Vest, unde se vinde cu un pret de aproximativ 41.000 euro cu toate taxele incluse, pret care este in medie cu 30% mai mic decat ceea ce ofera VW sau chiar si Kia.
CAROSERIE SI CALITATE DE FABRICATIE CHINEZEASCA!
In primul rand, cand vorbim de noul Airways U5 Premium, trebuie spus ca masina este atat un SUV cat si un MPV de familie, pentru care are o caroserie cu un look utilitar in spate, gandita pentru familia traditionala din China, unde masinile circula cu 5 pasageri si bagajele aferente.
Cand pui fata in fata acest Airways U5 Premium cu o Kia EV6 sau un VW ID4, realizezi ca masina chinezilor seamana mai mult cu un crossover utilitar decat cu un SUV de ultima generatie.
Din punct de vedere calitativ, acest Airways U5 este inferior oricarui model Kia EV6 sau Niro EV, insa este la acelasi nivel cu VW ID3 si ID4, adica are un interior realizat din materiale dure care nu au nici o legatura cu o calitate de fabricatie buna.
Airways U5, chiar daca are in denumire si Premium, nu este in nici un fel o masina premium, chiar daca chinezii se chinuie sa o promoveze drept una de top.
Plansa de bord este realizata dintr-un plastic dur care nu se poate compara cu plansa de bord gasita la Kia EV6 sau BMW iX3, fabricat la randul sau tot in China si testat de noi AICI!.
MOTORIZARE SI ACUMULATOR
Unele dintre cele mai importante criterii, cand alegem o masina electrica, este sa ne uitam la puterea dezvoltata in comparatie cu greutatea sa la gol, si evident la puterea neta a acumulatorului.
Aici, chinezii vin cu un motor de 204 CP si 310 Nm, transmisia fiind realizata pe puntea fata, solutie low-cost in aceasta industrie.
Acumulatorul este realizat in China si are o capacitate neta de 61 kwh, care permite masinii sa parcurga in medie in Europa doar 300 km cu o singura alimentare, pentru ca eficienta masinii este scazuta.
Oficial, chinezii spun ca masina are un consum mediu de 16.6 kWh/100 km, insa aerodinamica si greutatea (1.8 tone la gol) vor arata un consum real de aproximativ 24.5 kwh la 100 de km.
DE CE AIRWAYS U5 VA AVEA PROBLEME IN EUROPA?
In primul rand vorbim de o masina care deja vine cu un pret de peste 40.000 euro, pret pentru care poti pleca acasa fara probleme cu o Kia EV6, Hyundai Ioniq5, Renault Megane E-Tech sau VW ID4.
Acestea din urma au reprezentante cu unitati service, in timp ce marca chinezeasca nici macar nu are o retea dezvolata de vanzare a pieselor necesare, motiv pentru care chinezii spun ca masina are nevoie de revizie doar la 100.000 de km, iar garantia sa din Germania este de 5 ani sau 150.000 de km.
Adica, chinezii se asteapta ca masina sa vina in service doar o singura data in intreaga sa existenta, cand este acoperita de garantie?!?
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Chiar daca in acest moment, in care termenele de livrare ale marcilor consacrate sunt extrem de mari, solutia de a cumpara o masina chinezeasca fara nici un suport tehnic in Romania, ramane o utopie.
Exista la noi deja cativa dealeri care vand masini electrice chinezesti, printre care numim si Dacia cu al lor Spring, masini care au mari probleme pe lantul de aprovizionare, cand sunt implicate intr-un accident si dealerul trebuie sa astepte un motor electric sau un invertor chiar si 8 luni din China.
Si aceste probleme sunt gasite la marci care au showroom-uri si unitati service in Romania, nu la marci auto chinezesti necunoscute pe aceste meleaguri.
Sfatul nostru este sa cumparati doar masini pentru care exista unitati reparatoare in Romania, pentru a cere o masina la schimb cand trebuie sa stai pe dreapta chiar si 8 luni!
PRO
Spatiu interior generos
Echipament standard complet
A primit 5 stele EuroNCAP
Sistem multimedia modern insa cu functionare lenta
CONTRA
Nu exista service in Romania
Costa peste 41.000 euro chiar daca este Made in China
Nu are torpedou
Sarcina maxima extrem de mica, nu poate tracta nimic
Timpi mari de incarcare la wall box- max 6.6 kw
Incarcare 0-330 km in 11 ore si 15 minute/ sau 29 km/h
Autonomie medie sezon rece de maxim 280 km
Vizibilitate proasta in spate, montanti C si D masivi
FISA TEHNICA
Electric vehicle, permanent magnet synchronous motor
Displacement -
Power 150 kW/204 hp
Maximum torque 310 Nm
Front-wheel drive transmission
Transmission 1-speed automatic transmission
Top speed 160 km/h
Acceleration 0-100 km/h 7.8 s
Consumption per 100 km (WLTP) 17.0 kWh/Test 24.7 kWh/100 km
CO₂ emissions 0 g/km
Frontal area/cd value n.b./0.29
Air conditioning refrigerant R1234yf
Tire size (standard front/rear) 235/50 R19
Length/width/height 4,680/1,865/1,700 mm
Curb weight/payload 1,770/385 kg
Trunk volume normal/folded 432/1,555 l
Trailer load unbraked/braked -
Drawbar load/roof load -/75 kg
Battery capacity, gross/net 63/61 kWh
Warranty general/rust 5 years or 150,000 km/10 years
Production China, Shangrao