Se pare ca BMW a reusit sa se pregateasca mult mai bine pentru electrificarea gamei sale, dupa ce ani buni de zile ne-a “chinuit” cu i3 insa si surprins cu i8.
Acum, BMW se prezinta drept un constructor matur de masini electrice, pentru ca are experienta, insa si pentru ca electrificarea masinilor sale are un parcurs complet diferit fata de ceea ce ofera Audi si Mercedes.
La acestia din urma, masinile electrice eTron sa EQ sunt “socante” din primul moment, pentru un client traditional, adica nu au succesul scontat de catre germani.
De partea cealalta, BMW are o experienta clara in producerea de masini EV, iar succesul limitat cu i3 a fortat marca sa-si revizuiasca trecerea spre masinile electrice de masa.
Adica, noile iX3, i4 si iX sunt deja masini care au mult mai multe sanse a concura Tesla, decat tot ceea ce ofera Mercedes si Audi adunate impreuna!
DE CE iX3 IN 2021?
Pentru simplul fapt ca BMW a facut un pas important in dezvoltarea masinii de fata, si a decis ca aceasta sa fie Made in China, de unde provin si acumulatorii, pentru ca piata de acolo este cea mai importanta din lume.
Noul BMW iX3 este produs in uzina Brilliance Dadong din Shenyang, locatie unde BMW produce pentru chinezi si alte modele intr-un numar limitat.
Productia lui iX3 a inceput in septembrie anul trecut, iar noi testam acum in Romania un model fabricat chiar pe 25 decembrie, adica pur si simplu testam una dintre primele masini iX3 care au ajuns in Europa.
DESIGN SI CONVIETUIRE CU IX3 ZI DE ZI
Asa cum spuneam mai sus, BMW a ales sa mearga pe cartea traditionalismului, respectiv sa nu faca excese la capitolul design, pentru a facilita mult mai elegant tranzitia clientilor spre masinile electrice.
In realitate, noul BMW iX3 arata conventional, atat la exterior, cat si la interior, lucru extrem de bun daca ne uitam la modele Audi si Mercedes EV la care trebuie sa citesti manualul de utilizare pentru a comuta instalatia de aer conditionat.
La BMW totul este acolo unde trebuie sa fie, tinand cont ca germanii inca mai ofera celebrul buton care schimba posturile de radio pe consola centrala, in ciuda sistemului cu gesturi unic in lume.
Pur si simplu, singurul lucru care te poate surprinde cand pleci la drum cu iX3 este doar silentiozitatea sa!
TEHNICA EV 2021
Sub capota, avem o mare “gaura” care ascunde managementul sistemului electric CCU montat imediat langa caseta de directie, iar pe puntea spate avem un motor electric de ultima generatie.
Din pacate BMW nu ales solutia celor de la Tesla, respectiv de a montea un mic portbagaj extrem de benefic atunci cand conduci o masina EV de ultima generatie.
In total, singurul motor electric ofera o putere maxima de 286 CP si un cuplu de 400 Nm oferiti incepand cu ZERO rpm. Repriza 0-100 de km/h este atinsa in 6.8 secunde ( aceeasi cifra ca si cea a unui E60 535d din 2008), iar viteza sa maxima este limitata la 180 de km/h.
Pe sosea, masina se conduce asemenea unui BMW X7, adica soferul stie ca se afla la bordul unei masini cu o greutate la gol de peste 2.2 tone. Acest feeling este unul interesant pentru un SUV relativ compact cum este BMW X3.
Acumulatorul este Made in China si este realizat de catre CATL pentru a avea o capacitate de 74 kwh. In modul WLTP, BMW spune ca masina merge 454 de km cu o singura alimentare, insa noi am reusit sa mergem doar 340 km cu aceasta baterie, in Bucuresti si Ilfov.
Sistemul de incarcare inteligent al acumulatorului ( franarea regenerativa B) tine cont de Google Maps, de traficul din jurul masinii si de conditiile atmosferice! Adica, incarca masina intr-un mod unic, pentru o masina EV de ultima generatie.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul BMW iX3 se prezinta drept una dintre cele mai performante masini electrice SUV din lume, pentru ca reuseste sa fie destul de ieftina comparata cu un Model X, insa si calitativ foarte bine asamblata.
Din pacate, este Made in China, pentru fanii Made in Germany, insa facilitatiile industriale chinezesti inca nu pot sa fie concurate de catre europeni! Plus ca acumulatorul este tot Made in China.
Pe sosea, noul iX3 se conduce asemenea unui SUV normal, insa reprizele in modul Sport, te fac repede sa uiti de toate motoarele diesel testate in decursul anilor.
Marele dezavantaj al lui iX3 este faptul ca nu are motoare mai puternice de 286 CP, insa si un acumulator cu putere neta de peste 90 kwh! Doar atunci iX3 va avea sanse reale de a concura, de la egal la egal, un Model Y de la Tesla Made in Germany, la Berlin!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Performante bun in ciuda greutatii la gol
Interior conventional
Pret decent de achizitie
Valoare mare de revanzare
Unul dintre putinele SUV-uri EV premium
Exista si varianta PHEV BMW X3 xDrive30e de 292 CP
CONTRA
Este Made in China
Acumulator destul de mic! Merita unul de 90 kwh
Performante penalizate pentru ca motorul electric ofera sub 300 de CP
Lipsa portbagaj in fata asemenea modelelor Tesla

FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: Electric
Injectie: Electric
Capacitate cilindrica (cm3): Electric
Alezaj X Cursa (mm): Electric
Putere maxima CP/KW – rot/min: 286
Cuplu maxim Nm – rot/min: 400/0000
Carburant: EV
Rezervor litri: Acumulator de 74 kwh
Transmisie
Punte motoare: RWD
Cutie de viteze / nr. trepte: 1 singura viteza
Dimensiuni
Lungime (mm): 4737
Latime (mm): 1891
Inaltime (mm): 1668
Ampatament (mm): 2864
Portbagaj: 510-1560 l
Greutate la gol kg: 2.200
Anvelope: 245/50R19
Performante
0 – 100 km/h (s) – 6.8
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 18,5 kWh/100km
Pret
Pret lista cu TVA : 64.081 € din care scazi Rala Plus 10.638 €