Test Drive in premiera cu cea mai sportiva masina KIA din Europa! Noul Ceed GT 1.6 T-GDI 203 CP si cutie manuala 6 trepte

Articole Interesante

Asadar, fara doar si poate, cea mai sportiva masina KIA din Europa ramane modelul de fata, care este un superb Ceed GT, adica un GT, nu un GT Line sau cine stie ce model cu un pachet sport.

CAROSERIE


Inca din primele momente, trebuie spus ca daca vrei sa-ti dai seama cum sa faci diferenta intre un GT veritabil si un GT Line, trebuie sa te uiti putin la grila radiatorului, care are culoarea rosie in partea din spate sau ca masina veritabila are o evacuare reala sport.

Cei pretentiosi vor vedea si linia diferita a barei fata, insa intra in detalii inutile pentru cei care doresc un veritabil HOT-HATCH de ultima generatie.

COMPORTAMENT RUTIER


Dupa realizarea a peste 500  de km la bordul masinii, putem spune ca avem de fata o sportiva pur-sange, camuflata serios de catre KIA Europe, adica avem o compacta gandita a merge fara probleme pe orice circuit din Europa, la turatie maxima.

In viata de zi cu zi, noul Ceed GT se comporta admirabil de elegant, adica nu are un ambreiaj atat de tare precum la alte modele concurente, comportament care se poate schimba radical in cateva secunde, daca vrem.


Intr-un Bucuresti aglomerat, nu am putea spune ca ne plangem de timonerie, insa placerea de a conduce un Ceed GT se vede cel mai bine in afara orasului, unde masina exceleaza la reprize si comportament pe viraje.

MOTORIZARE 1.6 T-GDI DE PESTE 200 CP

Sub capota, cei de la KIA au montat, pe acest Ceed GT, un motor deja clasic T-GDI, intalnit pe majoritatea masinilor KIA si Hyundai, pe toate pietele auto.Versiunea de fata dezvolta o putere maxima de 204 CP la 6.000 rpm si un moment motor de 265 Nm, incepand cu o turatie de 1.500 rpm.

Cu aceste date si o cutie manuala cu rapoarte scurte avem o compacta care este capabila a atinge o viteza maxima de peste 230 km/h, insa si o repriza de la 0-100 de km/h in doar 7.6 secunde.

Pe soselele din Romania, masina se comporta admirabil de eficient, insa sincronizarea scurta a ultimelor doua trepte nu permite un condus ecomomic in regim de autostrada.

Din acest motiv recomandam transmisia 7-DCT, care are setari diferite si anunta si un consum mai mic de benzina.Pe scurt, vorbim de un motor care functioneaza agresiv atunci cand depasim 4.000 rpm, lucru extrem de important pentru un client de model hot-hatch.

Insa chiar si asa, fanii marcii spun ca aceasta masina merita motorizarea de doi litri 2.0 T-GDI de 250 CP sau 275 CP gasita doar la fratiorul sau Hyundai i30 N.

CUM SE CONDUCE PE CIRCUIT UN CEED GT?

La aceasta intrebare se raspunde simplu si eficient, respectiv TARE, pentru ca masina are o latura extrem de sportiva.In modul SPORT, motorizarea ofera un boost turbo important, pentru a da masinii reprize de top, in special in zona rosie a turometrului.

Avem de fata o motorizare turbo, care se comporta in regim maxim de utilizare, aproape la fel de bine precum un motor clasic aspirat de turatii, cum vedeam in trecut la marci precum BMW sau Honda.

Momentul motor, in ciuda faptului ca este oferit inca de jos de la 1.500 rpm, se pastreaza pe o plaja de turatii care nu poate decat sa aduca un mare zambet pe buze soferului.

Tot la superlativ este si sistemul de franare, care, din pacate, nu este Brembo ca si la Stinger, insa ofera o franare optima in ciuda solicitarii, si un fading aproape insesizabil, in modul race.

Singurul detaliu care poate lipsea din peisaj, era motorizarea mai puternica 2.0 T-GDI de 255 CP intalnita la Stinger, in versiunea de baza!

CONCLUZIILE AUTOLATEST

All around, un Ceed GT este clar superior unui Golf GTI sau Renault Megane RS, pentru ca este in medie cu 10.000 euro mai ieftin si are o componenta tehnica mult prea apropiata ca performante de concurenta europeana.

Este greu de inteles cum cei de la KIA au reusit sa dezvolte un Stinger de 370 CP care “bate” in multe situatii nume de top precum BMW sau Mercedes, insa si acest Ceed GT care se vinde cu 7 ani garantie, transmisie manuala si unul dintre cele mai bune motoare pe benzina, mai mici de doi litri.


Aceasta masina este ideala pentru cine vrea o sportiva serioasa, insa nu doreste sa plateasca 40.000 euro pentru un Golf GTI cu dotari echivalente! De acesti bani se poate indrepta chiar spre un Stinger de peste 250 CP!

PRO

Imagine de marca in Romania

Singurul hot-hatch cu 7 ani garantie

Motor T-GDI de 203 CP puternic si rafinat

Cutie manuala cu trepte scurte si timonerie buna

Tren de rulare foarte bun

Sistem de franare imbunatatit

Optional cutia secventiala 7DCT

Pret cu 10.000 euro mai mic decat VW Golf GTI sau Renault Megane RS

 

CONTRA

Rezervor mic de benzina pentru un consum realtiv mare

Lipsa motorizare 2.0 T-GDI de 255 CP 

Evacuare sport augmentata prin sistemul audio

Valoare mica de revanzare

 

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente