Una dintre cele mai importante masini SUV din Europa este fara doar si poate gama Ford Kuga, masina care a primit in urma cu cateva luni un amplu facelift exterior.
De acum, cei care doresc sa conduca un Kuga trebuie sa cunoasca faptul ca interiorul a fost amplu revizuit in bine, adica Ford a crescut calitatea de fabricatie a plansei de bord prin introducerea de materiale premium.
Noua este si tableta de mari dimensiuni a sistemului multimedia, sistem care integreaza acum si instalatia de aer conditionat automata.
Sub capota masinii de fata se ascunde o motorizare clasica, vechiul si fiabilul motor 2.5 Hybrid aspirat de 183 CP, motor care poate sa fie oferit si cu o transmisie integrala AWD din ce in ce mai rara pe masinile SUV din Europa.
Pretul de achizitie nu este cel mai mic din segment, insa Ford Kuga facelift reprezinta o evolutie clara fara de modelul predecesor, iar sistemul full hybrid cu transmisie CVT electrificata este identic cu cel al modelului pick-up Maverik din SUA unde are prestatii de top in cadrul Consumer Reports.
Din punct de vedere tehnic Kuga este asigurata de versiunea de top 2.5 Duratec PHEV care afiseaza o putere maxima de 243 CP suficienta pentru orice sofer cu un comportament dinamic.
Insa chiar si versiunea FHEV are un motor electric de 123 CP integrat in cutia de viteze CVT, motor care are puterea cumulata cu cea a propulsorului pe benzina.
CUTIE CVT ELECTRIFICATA FABRICATA DE FORD
Una dintre cele mai imporante detalii tehnice este cutia CVT Ford HF35, cutie care este asemanatoare cu cea denumita eCVT la masinile Lexus, adica este o transmisie care are doua motoare electrice integrate.
In total, puterea maxima dezvoltata este de 123 CP si 320 Nm, performante aflate la nivelul unei transmisii eCVT de la Toyota.
Acest sistem functioneaza in paralel cu motorizarea aspirata de cilindree mare, rezutatul fiind un consum real extrem de mic pentru un SUV de 1.8 tone la gol.
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Motor de 2.5 litri cu o fiabilitate recunoscuta
Cutie electrificata cu 28 CP integrat
Design complet revizuit pentru noua generatie 2024
Consuma in medie 6.5 litri la 100 de km in Bucuresti
Exista si versiunea 1.6 Hybrid e-DCT7 de 195 CP
CONTRA
Putere relativ mica pentru un SUV de 1.4 tone
Tren de rulare rigid
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie aspirat
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 2488 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 89.0 x 100.0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 152 – 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 200 / 4500
Motor electric integrat in cutia CVT: 123 CP si 320 Nm
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 54
Emisii de CO2 ( WLTP) 132 g/km
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Ford HF45 CVT motor EV 123 CP integrat
Dimensiuni
Lungime (mm): 4645
Latime (mm): 1822
Inaltime (mm): 1680
Ampatament (mm): 2711
Portbagaj: 520-1670 l
Greutate la gol kg: 1765
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.3
Viteza maxima (km/h) –196
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.8
Pret
Pret lista cu TVA cu Rabla: 33.050 €
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Super, merita update ul la va ravianta non-facelift si diferenta de bani intre ele ? Am inteles ca vine cu 3-4k euro mai scumpa, merita acei 3-4k in plus ?