Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive Honda Insight 2010. Batalia diesel vs hibrid!

In ciuda faptului ca Toyota vinde cele mai multe modele hibride din lume, Honda este de fapt primul constructor care a pus in practica prima masina hibrida.

Aceasta se numea Civic Hibrid si a fost comercializat in Europa cu mai bine de 10 ani in urma. Succesul relativ al modelului a fost stirbit de extraordinara dorinta a europenilor de a utiliza masinile echipate cu motoare diesel.

De ce hibrid?


In urma test-ului de fata multi m-au intrebat obsesiv de ce si-ar cumpara o masina hibrida in detrimentul unui banal Golf TDI? Evident aici trebuie spus ca cel mai mare obstacol al masinilor hibride in Romania este capacitatea cumparatorului de a intelege principiul de functionare al acestor masini.

Romanul stie de mai bine de doua decenii ca un diesel este cea mai buna optiune cand vine vorba de consumul de combustibil, insa cea mai mare parte a cumparatorilor nu tin cont de gradul de utilizare al masinii.

Diesel sau Hibrid?

Mediul Urban Primul lucru care trebuie mentionat este asa cum spuneam mai sus, gradul de utilizare al masinii. De exemplu bucurestenii folosesc masina proprie in proportie de 90% in mediul urban iar restul pe sosele gen Bucuresti-Constanta sau Bucuresti- Sinaia.

Tinand cont de acest grad de utilizare o masina diesel este mai eficienta decat una pe benzina, insa treaba nu sta asa de bine cand vine vorba de modelele hibride. Daca se parcurg zilnic aproximativ 50 de km in mediul arhaic al Bucurestiului condus de maretul nostru prima (vezi viteza medie de 0.5 km/h) masinile diesel moderne supraalimentate au un consum mediu de 8.5-10 litri. Faimoasele diesel-uri TDI de doi litri sau 1.9 au un consum mediu in Bucuresti de 9 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

De partea cealalta trebuie spus ca un model hibrid normal este echipat standard cu o transmisie cu variatie continua CVT si un motor pe benzina. Randamentul unei Honda Insight pe un circuit de 50 km in mediul urban din Bucuresti este de 6.8 litri.

Asadar in urma test-ului am putut observa ca un model hibrid consuma mult mai putin decat un diesel in marile orase, iar pentru a clarifica si mai bine situatia trebuie spus ca pretul litrului de benzina 95 a ajuns la un nivel asemanator cu cel al celei mai iefitne motorine. In viitor trebuie oricum sa ne asteptam la o crestere a pretului motorinei fata de cel din prezent.

Diesel sau Hibrid?

Mediul Extraurban La acest capitol trebuie spus ca motoarele cu aprindere prin compresie (diesel) se prezinta mult mai bine decat orice model hibrid. Eficienta unui diesel se observa cel mai bine in mediul exrtaurban unde o autonomie de peste 1.000 km cu un plin este ceva normal pentru un VW Golf 1.6 TDI sau un Renault Megane 1.5 dCI. Masinile hibride pierd la acest capitol deoarece sunt echipate cu transmisii CVT lente in schimbarea rapoartelor si a utilizarii in proportie de 90% a motorului pe benzina. Masina din acest test drive. Raspunsul celor de la Honda!

Modelul scos din nou pe sosea de echipa Autolatest se numeste Honda Insight, iar scopul test-ului de fata a fost observarea utilizarii in proportie de 100% a masinii in mediul urban.

In urma test-ului de anul trecut Autolatest a reusit sa parcurga peste 700 de km cu doar 35 de litri de benzina. Comportament rutier Dotarea de serie care ne-a facut viata placuta la bordul lui Insight este transmisia CVT cu 7 rapoarte.

Aceasta se comporta extrem de eficient in mediul urban chiar si cand se ruleaza cu o viteza medie de 0.5 km/h. Noua cutie de viteze CVT are 7 rapoarte si vine sa schimbe in gama vechea transmisie CVT cu 5 rapoarte care inca echipeaza modelul Civic Hybrid. Consumul mediul afisat de computerul de bord pe o distanta de 400 km a fost de 6.8 litri.

Pe acest parcurs a fost utilizat in prortie de 90% instalatia de aer conditionat. Eficienta Noul Insight este eficient in oras deoarece utilizeaza cea mai avansata centrala de management IMA (Integrated Motor Assist). Acest computer controleaza tot timpul consumul masinii si utilizarea in tandem a celor doua motoare.

Pentru cei care doresc sa conduca ecologic in adevaratul sens al cuvantului Insight ofera un mod full ECO care implica o reducere maxima a utilizarii motorului pe benzina. Mai mult decat atat, in mediul urban si sistemul de aer conditionat are un mod ecologic de functionare.

Performante

Noul Insight este o masina medie din punct de vedere al performantelor rutiere, insa cu siguranta nu poate sa fie numita o masina lenesa.

Transmisia CVT cu 7 rapoarte permite in modul Highway un comportament corect iar cand se efectueaza depasirile clasice de Romania aceasta retrogradeaza chiar si 3 rapoarte.

Pret

Noua Honda Insight nu este de loc o masina ieftina dar pentru 20.000 euro primesti un vehicul echipat cu o transmisie CVT eleganta, dotari de top precum aerul conditionat automat si nu in ultimul rand un spatiu interior mai mare decat cel a unei compacte gen VW Golf sau Renault Megane.


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente