Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu noul smart fortwo Cabrio 2010

Tinand cont ca aceasta se numeste smart am luat dificila decizie de a testa aceasta masina nu in mediul sau propice orasul ci culmea intr-un circuit extraurban.

Ce a iesit cititi in continuare

Evolutia smart

Constructorul de automobile smart a luat nastere in urma cu un deceniu din dorinta boss-ului companiei Swatch.

Dupa mult tam tam in industria de automobile occidentala smart si-a inceput activitatea in Franta.

Criticile masive asupra primei generatii de smart au indarjit si mai mult constructorul, rezultatul fiind un realmente succes de piata. smart fortwo este destinat asa cum este si normal utilizarii preponderent in mediul urban, zona unde traficul este sufocant si viteza medie de deplasare este infima.

Conceptul masinii smart reprezinta o minaturizare fortata a conceptului de masina de oras, constructorul luand decizia de a pune in practica cea mai mica masina din lume functionala.

Concept fortwo

Primul smart a fost o masina pentru doi pasageri, insa care nu oferea neajunsurile clasice ale citadinelor low-cost Europene.

Prima generatie de smart fortwo este de fapt primul concept de masina citadina extrem de sigura, extrem de economica si nu in ultimul rand o buburuza trendy.

fortwo the second!

Prima generatie construita impreuna cu cei de la Mercedes Benz a constituit un proiect extrem de indraznet, iar ducerea la maxim a miniaturizarii a avut si cateva neajunsuri, detalii care au constituit un compromis din partea producatorului.

Cea mai dificila parte a dezvoltarii lui smart fortwo este sesizata la capitolul siguranta, proiectul initial fiind indreptat obsesiv spre o capacitate crescuta a masinii de a-si proteja pasagerii.

Acest lucru a insemnat utilizarea unor materiale extrem de scumpe in constructia structurii de rezistenta a masinii, fapt care a si dus spre un cost total de productie mult mai mare decat cel al masinilor realtiv concurente.

Evolutie

Noul smart fortwo se prezinta in acest moment drept o masina de oras aproape prohibitva pentru clientul din Romania datorita pretului de achizitie foarte mare. Acesta se datoreaza din nou unei evolutii normale a masinii din punct de vedere tehnologic.

Raspunsul celor de la smart la acest capitol este scurt si fara prea multe discutii respectiv aceasta masina este cea mai sigura din clasa sa.

Diferente

Vechiul fata de noul se diferentiaza clar unul de altul prin simplu fapt ca noul este realmente o masina noua din toate punctele de vedere. Platforma tehnica este de conceptie noua, sistem care ofera masinii dimensiuni mai generoase si nu in ultimul rand un comportament rutier mult mai apropiat de cel al unei masini normale.

La interior noul fortwo este o masina cu adevarat gigantica, spatiul oferit celor doi pasageri putand concura lejer multe modele de renume din clase superioare. Atat la capitolul inaltime, latime si pozitie la volan interiorul a crescut in dimensiuni.

Motor

Noul smart a renuntat complet la motoarele pe benzina de 800 cmc in favoarea unui propulsor de un litru care este disponibil atat in versiunea aspirata cat si intr-o versiune supraalimentata.

Modelul din acest test a fost echipat cu motorul de un litru pe benzina aspirat, propulsor care are o putere maxima de 71 CP si un moment motor de 92 Nm. In viata de zi cu zi aceste cifre se traduc printr-un comportament rutier de top atat la capitolul reprize cat si la cel al consumului de benzina.

Transmisie

Vechea problema a vechiului smart se regaseste din pacate si la noul, respectiv utilizarea aceeleasi transmisie semi automata semnata Getrag. Specialistul german construieste cele mai bune transmisii manuale din lume (vezi toate modelele manuale BMW), insa cand vine vorba de transmisiile semiautomata acestea lasa cateodata de dorit.

Experienta cea mai negativa cu o transmiei semi automata semnata Getrag a fost cea dintr-un test drive mai vechi cu modelul Dodge Journey CRD (citeste test drive AICI).

Cine nu a condus pana acum un smart cu aceast cutie a pierdut clar cea mai lunga schimbare a rapoartelor din lume.

Aceasta cutie schimba in mod automat rapoartele cu un delay extrem de mare de peste 1 secunde, problema care se observa cel mai bine in mediul urban cand propulsorul este limitat de stilul lent si enervant al transmisiei.

800 de km extraurban cu smart

Voiajul nostru prin Romania la volanul smart-ului cabrio a scos in evidenta si cateva calitati extreme ale buburuzei, respectiv o stabilitate foarte buna in virajele luate cu viteza si o instabilitate grava cand se ruleaza pe autostrada in linie dreapta.

Parcursul nostru a inclus pe langa cateva sute de km de autostrada si conducerea masinii in zone muntoase. smart fortwo se comporta admirabil cand se realizeaza depasiri clasice de autocamioane lente, propulsorul Mercedes fiind un iubitor al turatiilor din zona rosie a turometrului.

Consum

Masina din acest test a reusit sa consume in medie 5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, km care a fost rulati cu instalatia de aer conditioant ON. In mediul urban un smart fortwo consuma in medie 8 litri, cifra care poate parea mare, insa daca ne raportam la orasul in care traim (aici citim Bucuresti) acest consum este mai mult decat satisfacator.

Pentru cei care sunt carcotasi cu acest consum de benzina in mediul urban trebuie sa le recomandam versiunea diesel!

Cabrio by fortwo

Pentru a face din aceasta masina un icon urban atunci trebuie neaparat la optati pentru versiunea cabrio. Aceasta este realizata in cel mai pur stil cu sof top escamotabil. Aceasta din urma este realizat exemplar de specialistii Mercedes, iar etanseitatea si antifonarea habitacului este foarte buna pentru aceasta clasa de masini.

Diferenta de pret pentru o versiune cabrio este realmente mare, insa cine doreste sa foloseasca aceasta masina drept un purtator de imagine atunci efortul financiar trebuie realizat.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente