Normele de CO2 sunt corelate tot timpul la consumul real de combustibil, iar cand vorbim de motorizarea diesel 1.5 dCi de 110 CP nu putem sa nu aducem aminte de faptul ca acest motor ramane si dupa mai bine de 10 ani pe piata unul dintre cele mai economice motorizari din Europa.
DESPRE 1.5 dCI sau K9K lansat in 2001
Lansat in anul 2001 motorizarea K9K a reusit sa fie produsa in peste 10 milioane de unitati si reprezinta in continuarea un propulsor extrem de bun in ciuda varstei sale.
Daca in 2001 motorizarea 1.5 dCI dezvolta doar 65 CP si 160 Nm pe Clio II, acum in anul 2015 francezii au montat cea mai puternica versiune a sa pe modelul sau de volum Captur.
Motorizarea de fata continua sa fie produsa de catre Renault si in prezent pentru ca are cele mai mici emisii de CO2, mai mult decat atat motorul fiind disponibil si pe gama Mercedes Clasa A si B insa si pe noul Infiniti Q30 masini premium cu preturi de peste 25.000 euro.
CUM SE CODUCE NOUL CAPTUR 110 CP?
Aceasta se numeste tot Captur dCI insa sub capota masina primeste in premiera o motorizare dCI de 1.5 litri care dezvolta o putere maxima de 110 CP.
Inca din primul momentul trebuie spus ca noul Captul 110 CP are o noua cutie de viteze manuala cu 6 trepte, o cutie care se regaseste doar pe gama Megane in versiunea 1.6 dCI 130 CP.
Aceasta transmisie este mult mai rafinata si mult mai bine sincronizata decat cea cu 5 trepte a versiunii de 90 CP, noul Captur de 110 CP devenind acum o masina cu reale pretentii sportive.
Primele trepte sunt bine etajate pentru un mers elegant in mediul urban, iar cand vrem sa face o depasire in zona 80-130 km/h tipica soselelor din Romania masina se comporta foarte bine.
Mai mult decat atat la o viteza de croaziera de 140 km/h turatie nu depaseste granita de 2.600 rpm, detaliu care anunta in mod real un consum de motorina chiar mai mic decat cel al versiunii de 90 CP.
CONSUM REAL CAPTUR 110 CP
Asa cum era si normal motorizarea de fata care ofera 110 CP si 260 Nm reuseste sa consume in medie cu pana la 0.5 litri mai putin decat versiunea Captur 90 CP.
De vina este pe langa puterea mai mare dezvoltata de acest motor si de noua transmisie manuala care are ultimele doua rapoarte mult mai lungi pentru a avantaja clientul in regim de autostrada.
Noi am reusit sa consumam in medie doar 6.3 litri in mediul urban al Bucurestiului, si doar 4.0 litri atunci cand am mers in regime extraurban cu viteze legale de 90-100 km/h.
Consumul optim pentru aceasta motorizare se realizeaza in treapta a 5-ea la 90 de km/h cand turatia se situeaza in zona de 2.000 rpm. Cand scadem sub aceasta turatie toate motoarele 1.5 dCI afiseaza un consum usor mai mare, deci turatia peste 2.000 rpm.
Pe autostrada noul Captur dCi de 110 CP consuma in medie cu pana la 1-2 litri mai putin decat fratiorul de 90 CP datorita transmisie foarte bine sincronizata.
PRO
Motorul diesel foarte bun
Cutie de viteze cu 6 trepte exacta
Comportament rutier sportv in comparatie cu dCI 90 CP
Moment motor disponibil la o turatie foarte joasa
Reprize fulminante datorita greutatii la gol mici
Tren de rulare exact pentru o masina cu punte spate rigida
CONTRA
Pret mai mare de achizitie
Lipsa discuri de frana puntea spate
Puntea spate “jucausa” pe denivelari la viteze mari
Valoare mica de revanzare