Stim ca de fiecare data cand vorbim de marca japoneza Subaru, vin reprede cei care conduc Toyota Yaris si Corolla sa ne contrazica, insa adevarul crunt pentru piata auto de japoneze este ca in 2024, cea mai buna masina Made in Japan ramane Subaru.
Bineinteles ca exsita in top si Lexus sau Acura, insa acolo vorbim de masini foarte scumpe care nu se adreseaza maselor.
Astfel, cea mai importanta intrebare ramane daca sa alegem un Forester sau un RAV4 de ultima generatie?
RAV4 ESTE LOW-COST VS FORESTER!
Si cand spunem asta, ne uitam la calitatea materialelor, calitatea asamblarii si gradul de fiabilitate al masinilor Made in Japan si vedem ca Toyota produce o masina inferioara celei de la Subaru.
Pur si simplu, Toyota a invatat sa produca masini cu o calitate discutabila in Turcia si Franta, lucru care se vede clar si la RAV4, care are note in scadere in toate topurile de randament si fiabilitate.
Acesta este un adevar despre care fanii Toyota nu vor sa vorbim, in timp ce fanii Subaru “tac” cu desavarsire, pentru ca acestia nu intampina aceste probleme.
DE CE AUTOLATEST RECOMANDA FORESTER SI NU RAV4?
In primul rand, un Forester precum cel din acest test drive, cu dotari optionale, are un pret de vanzare de 42.000 euro TVA inclus, in timp ce un RAV4 cu un nivel de echipare asemanator, se vinde cu un pret de 53.000 euro, adica cu 10.000 euro in plus.
In al doilea rand, vorbim de faptul ca RAV4 AWD este doar o masina putin practica in afara soselei, pentru ca are o garda la sol mica, iar transmisia AWD si cutia eCVT sunt destinate doar soselei.
De partea cealalta, Forester vine standard cu cea mai buna transmisie integrala din lume, denumita clar Subaru Symmetrical AWD X-Model cu diferential central cu alunecare limitata, adica singura transmisie capabila a rivaliza cu una de Mercedes Clasa G in mediu off-road.
Chiar si la interior RAV4 pierde lupta cu Subaru, pentru ca are un habitaclu mult mai mic, realizat din plastic putin durabil, in timp ce Subaru ofera o habitabilitate superioara, plus capacitatea de a utiliza masina si la transportul de marfuri, fara probleme.
Aceasta mentalitate tehnologica permite celor de la Subaru sa ofere o masina completa, pentru soferi normali care chiar o utilizeaza zi de zi fara frica de a zgaria la interior un trim.
TOYOTA ESTE MAI PUTERNICA INSA MAI PUTIN FIABILA!
La capitolul motorizari, Toyota afiseaza o putere maxima de 222 CP, in timp ce Subaru Forester nu poate sa dezvolte decat 167 CP, lucru care se vede clar pe sosea unde RAV4 este mult mai dinamic.
Insa, aici trebuie spus ca exista foarte multi soferi care nu cauta neaparat ca masina lor sa fie mai rapida cu 2 secunde, ci sa fie extrem de fiabila in timp, respectiv zona unde Subaru invinge clar in toate topurile Toyota.
Motorul e-Boxer cu distributie pe lant si cutia CVT longitudinala e-Lineartronic sunt doua exemple de tehnologii Subaru, care pot merge 500.000 de km fara probleme tehnice.
Motorul electric de 16.7 CP integrat in cutia Subaru este de mare ajutor, pentru ca reduce considerabil consumul in mediul urban, iar pe autostrada aduce un aport de putere cand faci depasiri in forta.
Motorizarea boxer a lui Subaru, ramane si in acest an in top 3 cele mai bune si fiabile motoare japoneze.
TOYOTA GARANTEAZA MOTORUL SI CUTIA 200.000 DE KM! SUBARU NU ARE LIMITA DE KM!
Si ca sa intelegi cat de mare este diferenta tehnolgica dintre cele doua masini, trebuie spus ca Toyota ofera o garantie de maxim 200.000 de km pentru motorul 2.5 si cutie eCVT, in timp ce Subaru vine si ofera o garantie de 8 ani FARA LIMITA DE KM.
Adica, Subaru ofera cea mai mare garantie a unei masini NOI vandute in Romania, garantie care readuce in prim plan faptul ca masinile Subaru sunt mult mai fiabile decat cele de la Toyota, Nissan sau Honda.
CONCLUZII
Forester e-Boxer este o masina atipica segmentului SUV, pentru ca este foarte spatioasa, are cea mai mai mare garda la sol, cea mai buna transmisie integrala, cea mai mare garantie din Europa si cea mai mare valoare de revanzare.
Daca tinem cont de aceste criterii, masini precum Toyota RAV4 Hybrid, Honda CR-V sau Nissan X-Trail sunt exemple de reusite japoneze, insa care nu au sanse in fata celor de la Subaru, pentru ca ofera produse mult inferioare tehnologic.
Singura critica adusa lui Forester este lipsa din gama a motorului 2.4 boxer turbo de 250 CP din SUA, motor care nu are rival la Toyota.
Si ca sa intelegem mai bine fiabilitatea reala a lui Forester, ne uitam putin in reclamele japonezilor care spun ca: “96% of Forester SUVs sold in the last 10 years are still on the road today. That’s more than the Toyota RAV4, Honda CR-V, Mazda CX-5 or Nissan X-Trail.”
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie foarte buna
Caroserie extrem de spatioasa
Motor boxer rafinat in utilizare si relativ economic
Cea mai buna cutie CVT de pe piata, e-Lineartronic
Printre putinele SUV-uri cu transmisie integrala
Garda la sol de 22 cm
Valoare mare de revanzare
5 stele la capitolul siguranta
Pret de achizitie mai mic cu 10.000 euro decat cel al unui RAV4 Hybrid
CONTRA
Rezervor prea mic de benzina
Motor rafinat insa destul de slab pentru caroseria lui Forester
Lipsa versiune 2.4 turbo boxer de 250 CP in Europa
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 cilindri boxer
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1995 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 84,0 x 90,0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 150 – 5600
Cuplu maxim Nm – rot/min: 194 / 4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 48
Transmisie
Punte motoare: Integraka
Cutie de viteze / nr. trepte: CVT e-Lineartronic cu 16.7 CP si 66 Nm
Dimensiuni
Lungime (mm): 4625
Latime (mm): 1815
Inaltime (mm): 1730
Ampatament (mm): 2670
Portbagaj: 507-1779 l
Greutate la gol kg: 1639
Performante
0 – 100 km/h (s) – 11.8
Viteza maxima (km/h) –190
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.7
Pret
Pret lista cu TVA : 42.000 €
Pot sa ma felicit pentru alegerea facuta. Toyota clar a scazut la calitate. In turcia s-a vazut ca s-au delasat mult – lufturi imense, chiar bateau la ochi la un Yaris. Am fugit de ei! Made in Japan ramane made in Japan. COnversez cu un amic din vest, un Outback cu motor 2.5, inghite kilometri si nu au probleme. Ei fac reviziile la 10.000km. La dealer. Ulei OEM. Si merg incet. 100kmh e viteza de racheta! Si masinile merg si lumea le apreciaza! Am aproape 10 luni si 23k km cu Forester! La stilul si drumul meu parcurs zilnic, am reusit 5.4%(am adunat 230 km in stilul asta pana acum ca sa se stabilizez – nu poate fi replicat de nimeni, dar ca si idee am coborat de la 6.2% din ulei). Merg cu ulei 0w20 – cam subtire pentru temperaturi de peste 30-33 grade zilnic in sezon, dar am trecut pe un ulei profi- nu de la emag/epiesa/autoeco/autokarma- nu le gasiti la astia ca nu isi face reclama.
UPDATE > Toyota are uzina in Turcia. Zilele astea au anuntat ca pe 29.07.2024 opresc productia. Niste toyote de la ei- nu multumesc. (sursa autonoumnews. com/)
Foresterul se tine bine, 6.4 mediu, cu Ac pornit (25 km, my 2023). Multumit de alegerea asta vs toyota RAV4.