Iarna este ca vara cu noul Caddy 4Motion!
Aceasta poarta numele de Caddy 4Motion si reprezinta in acest moment singura utilitara de clasa compacta care beneficiaza de o transmisie integrala permanenta. Numele de 4Motion prezinta un sistem de tractiune integral de tipul 4×4 permanent, sistem care beneficiaza de un diferential central capabil sa transfere momentul motor spre puntea care beneficiaza de cea mai mare aderenta.
Evolutia Syncro-4Motion
Chiar daca VW a anuntat acest Caddy 4Motion drept o mare evolutie pentru acest tip de automobil utilitare, nu trebuie sa uitam faptul ca VW este singurul specialist care foloseste pentru vehiculele sale utilitare si transmisii integrale.
Un astfel de exemplu a fost cea de-a patra generatie a utilitarei Transporter, model care a beneficiat incepand cu prima jumatate a anilor 90 de un astfel de sistem. Numele sau era Syncro, si a reprezentat exact ceea ce inseamna 4Motion pentru gama actuala. Transporter T4 Syncro a fost prima masina utilitara care a imbinat un sistem de tractiune pe patru roti si o motorizare TDI de 2.5 litri. Succesul lui T4 a aratat tuturor fabricantilor de utilitare ca o astfel de masina este necesara deoarece conditiile de trafic in special iarna necesita o aderenta superioara pentru aceste masini care trebui sa efectueze distributia de zi cu zi in marile orase ale Europei.
Caddy 4Motion
Sistemul 4Motion montat pe acest Caddy este in mare parte identic cu cel care se regaseste si pe fratiorii sai de mare serie, Golf si Passat. Diferenta dintre cele doua sisteme este gasita la capitolul rafinament rutier si capacitate de transfer a puterii spre cele patru roti, respectiv Caddy 4Motion beneficiaza de un sistem mai rudimentar care transfera momentul motor cu oarecare intarziere.
De vina este bineinteles si stemul grupului diferential al puntii spate care este imprumutat de la mai marele Crafter.
Diesel integral
Pentru a face o figura buna pe piata Volkswagen ofera pentru acest 4Motion doar o singura motorizare, respectiv cea diesel de 1.9 litri arhicunoscuta pe ale noastre meleaguri. Puterea maxima dezvoltata de acest legandar patru in linie extrem de galagios este de 105 CP, iar momentul motor atinge o valoare buna de 250 Nm.
Caracteristica de baza a unui Caddy 4Motion este aceea ca sistemul functioneaza in modul 2×4 cand conditiile sunt bune pe sosea, intreaga putere fiind distribuita puntii din fata. Cand este necesar diefrentialul central transfera aproximativ 50% din cuplu spre puntea spate pentru a facilita parcurgerea unor suprafete alunecoase in sarcina.
Costuri
Toate bune si frumoase pana cand ajungem sa povestim despre pretul de achizitie, masina din test costa undeva peste 24.000 euro cu TVA inclus. Acest detaliu reprezinta cel mai mare impediment pentru achizitionarea unei asemenea masini.
Chiar daca in ochii celor de la VW Comerciale acest pret de achizitie este unul corect, inteprinazatorii vor considera acest detaliu drept cea mai mare piedica in cumpararea unei asemenea masinii.
Chiar daca pretul CIP este sub limita celor 20.000 euro, lipsa capabilitatii firmelor de a deduce TVA-ul pentru automobile devine cel mai mare dusman al lui Caddy. Mai mult daca ne chinuim putin putem sa achizitionam un mai mare Crafter fara transmisie integrala.