Masina din acest test drive ajunge, intr-un final, si pe canalul nostru si putem relata faptul ca francezii dau dovada, inca o data, de ingeniozitate, din toate punctele de vedere.
Si cand spunem asta ne uitam la pretul de achzitie al masinii de baza cu tot cu Rabla si vedem ca importatorul vinde noul Citroen C4 PureTech cu doar 13.600 euro TVA inclus.
Ei bine, la acest pret putem sa cumparam doar un Hyundai i30 in varianta de baza sau o Dacia Sandro Stepway cu acelasi nivel de echipare cu cel al masinii de fata, lucru greu de crezut la prima vedere, insa extrem de important pe piata auto din Romania.
CAROSERIE
Noul C4 vine din start sa inlocuiasca in gama PSA modelele C4 clasic, insa si C4 Cactus care era oricum de generatie relativ noua. Adica, Citroen a scos din productie doua masini pe care le-a inlocuit cu acest C4 2021.
De fapt, masina de fata este pe langa o compacta spatioasa si un crossover, insa si un crossover coupe.
Caroseria lui C4 este mult mai spatioasa decat cea a precedentei generatii, pentru ca este mai mare, are un look mult mai elaborat decat cel al ultimului C4 Cactus si este un crossover cu forma de coupe, pentru cei care pana acum doreau sa-si cumpere un Renault Arkana care are un pret mai mare cu 5.000 euro.
Adevarul este ca acest Citroen vrea sa fie trei masini in una, lucru greu de crezut pentru cei care inca vor o compacta sau pentru cei care vor un crossover, insa realitatea este ca acest C4 reuseste sa imbine trei segmente cu succes.
CUM SE CONDUCE UN C4 2021?
Aici venim si spunem ca masina celor de la Citroen are o caroserie cu o latime mai mare decat cea a vechiului C4, detaliu sesizabil la interior, unde chiar si cei inalti de statura au loc fara probleme.
In spate, locurile sunt dedicate pentru doua persoane mature sau pentru trei copii, singurul element unde C4 ramane usor in urma concurentei fiind volumul portbagajului.
Pe sosea, sistemul de amortizoare hidraulice progresive schimba complet comportamentul masinii. Adica, suspensia este extrem de confortabila chiar si atunci cand soseaua are denivelari specifice CNAIR.
Acest tren de rulare face ca viata in spatele volanului lui C4 sa fie complet diferita fata de cea a unui Golf sau Arkana, pur si simplu aceste amortizoare ofera un feeling de perna de aer asemanatoare cu generatia precedenta Hydractiva III care, din pacate, nu se mai produce.
Pe autostrada, la o viteza constanta de 130 km/h, masina ofera o stabilitare longitudinala asemenea unui automobil premium german, iar garda la sol mare permite soferului sa mearga cu viteze mici, chiar si pe drumuri fara asfalt.
Exact aici Citroen vine si ofera o solutie extrem de ingenioasa, in fata oracarui crossover de volum care are o garda la sol mai mare, insa care nu ofera o dinamica corespunzatoare cand mergi cu viteza pe drumurile nationale.
CALITATE DE FABRICATIE BUNA
Si cand spunem calitate de fabricatie buna, ne referim la faptul ca plansa de bord este realizata din spuma poliuretanica moale la atingere.
Scaunele lui C4 au un sezut mult mai lat fata de ceea ce ofera VW sau Renault in acest segment, detaliu gasit, din fericire, doar la produsele Citroen.
Consola centrala integreaza fericit noul schimbator de viteze, iar habitabilitatea si spatiile de depozitare sunt mult mai numeroase decat ceea ce ofera concurenta sa directa.
Pana si torpedoul este impartit in trei segmente, respectiv zona unde se depoziteaza tableta, zona unde se prinde tableta si torpedoul clasic in partea inferioara.
1.2 PURETECH RAMANE CEL MAI BUN MOTOR PE BENZINA CU 3 CILINDRI DIN EUROPA
Asa cum mentionam intr-un test de consum cu vechiul Peugeot 308 2015 AICI, acest motor de 1.2 litri ramane cea mai buna solutie, chiar si comparat cu 1.0 TSI de la VAG sau 1.0 TCe de la Renault.
Versiunea de fata, de 130 CP, primeste in continuare note maxime cand este cuplata la excelenta cutie automata cu convertizor de cuplu Aisin cu 8 trepte, aceeasi cutie regasita pe toate masinile MINI, BMW Seria 1 si Seria 2 plus cateva modele Volvo, toate cu un pret de achizitie de peste 40.000 euro.
Pe autostrada, la o viteza constanta de 130 km/h, cutia mentine turatia undeva la 2.000 rpm, adica vom avea un consum mediu situat la granita a 5.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Daca mergem in modul ECO, pe drumurile europene, cu o viteza de maxim 100 de km/h, vom avea un consum real de 4 litri, respectiv vom putea merge si 1.000 de km cu doar 50 de litri de benzina.
Singurul lucru criticabil la componenta motor-cutie este lipsa versiunii 1.2 PureTech de 155 CP testata de noi pe DS3 EB2ADTX AICI!
PRET DE ACHIZITIE SI CONCURENTA SA DIRECTA
In primul rand, trebuie spus ca noul Citroen C4 se poate cumpara in Romania cu un pret de baza de 13.580 euro TVA si Rabla inclus. Respectiv, masina francezilor este vanduta cu acelasi pret de vanzare cu cel al unei Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe cu dotari.
Daca luam versiunea cu motorul de fata si cutia automata, plus dotarile standard oferite de nivelul Feel si scadem Rabla, ajungem la un pret de vanzare de aproape 19.000 euro cu toate taxele incluse.
Si pentru aceasta suma nu prea gasesti pe piata o masina crossover noua, cu transmisie automata cu 8 trepte si intreg sistemul multimedia cu doua display-uri oferite standard!
Daca vrei un Golf 1.0 TSI trebuie sa platesti asemenea modelului Renault Arkana, chiar 5.000 euro in plus fata de pretul unui C4.
Stim cu totii ca noul C4 nu este o masina perfecta, insa dezvoltarea unui crossover de clasa compacta cu o motorizare de 130 CP si cutie automata clasica cu 8 trepte, sub 20.000 euro, este un best deal al momentului.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Este o compacta crossover coupe
Sisteme multimedia oferite standard
Motor Puretech puternic si economic
Cea mai buna cutie automata din segment
Exista si in varianta 100% electrica
CONTRA
Lipsa motorizarii 1.2 Puretech de 155 CP
Volum al portbagajului relativ mic
Pretul versiunilor de echipare de top
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130– 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata Aisin AT8
Dimensiuni
Lungime (mm): 4360
Latime (mm): 1834
Inaltime (mm): 1520
Ampatament (mm): 2670
Portbagaj: 380-1250 l
Greutate la gol kg: 1253
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.4
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.8
Anvelope: 195/60R18
Pret
Pret lista cu TVA cu Rabla: 23.300 euro