Adica, vorbim de o masina care putea sa vina doar din Franta, locul unde designerii DS pot face minuni dintr-o platforma tehnica de volum, marca Peugeot.
Este vorba de o masina complet noua in Europa, care se construieste pe baza tehnica a lui EMPI 1 gasita si la modele precum Peugeot 208 si 2008, insa si noile modele Opel Corsa.
Respectiv, vorbim de o masina de clasa mica, cu o garda la sol marita pentru a se integra in segmentul crossover, insa si in segmentul premium unde mai gasim modele precum Mini, Audi Q2 sau gama BMW X2.
DESIGN
Francezii de la DS exceleaza la acest capitol, pentru ca de fiecare data cand ne urcam la volanul unui DS, avem parte de o EXPERIENTA, nu doar de placerea banala de a conduce o masina moderna.
DS spune ca design-ul masinii cu multe romburi se inspira din arhitectura Parisului si a monumentelor sale, precum Monmarte si Bastille. Avem acum linii de design unice, precum ineterioarele Rivoli sau Opera Art Rubis.
Noi am avut parte de un exterior cu vopseaua de lansare Millennium Blue si un interior cu o cromatica deschisa Rivoli plus jantele Lisabona.
In ultima fraza, am descris pe scurt linia premium pe care se realizeaza, comercializeaza si promoveaza acest brand premium 100% frantuzesc.
SAVOIR FAIRE 100% FRANCAIS
In traducere, vorbim de faptul ca francezii stiu sa dezvolte produse unice in segmentul premium, nu doar elemente de volum arhicunoscute de toata lumea.
Un astfel de exemplu este acest DS3 Crossback, care da lectii de design unui Mini sau unui Audi Q2, pentru ca francezii o pot face asemenea italienilor, fara prea multe efort.
DS3 Crossoback are cel mai bun interior din segment, o ergonomie de top si de ce nu, o valoare de revanzare, in timp, mai mare decat cea a unui Mini sau Audi, masini care au devenit atat de banale in Europa incat si-au pierdut aura de produse premium.
CUM SE CONDUCE CEL MAI MIC DS?
Inca din primii km la bord putem spune ca francezii s-au intrecut pe ei, pentru simplul fapt ca masina este extrem de rafinata din toate punctele de vedere.
Adica, pentru un model premium cu un pret sub 30.000 de euro, primesti cea mai buna cutie automata transversala din lume si un motor pe benzina extrem de rafinat si destul de puternic.
Nu vei castiga curse cu noul DS3 Crossoback, insa vei putea relata prietenilor ca masina asta pluteste pe denivelari si ofera un confort rutier mult mai bun decat ceea ce ofera un Mini sau un Q2 de la Audi.
Pur si simplu conduci o masina cu cel mai confortabil tren de rulare din segment, iar dupa 700 de km putem spune cu mana pe inima, ca dupa DS7 acest DS3 Crossback devine o solutie optima pentru cei care vor sa parcurga distante mari intr-o atmosfera calma.
MOTOR SI CUTIE DE NOTA 10
Spunem nota 10 pentru un motor cu doar 3 cilindri de 1.2 litri ( EB2ADTX), pentru simplul fapt ca propulsorul PureTech merge extrem de bine pe un crossover cu o greutate la gol mai mica de 1.3 tone. Reprizele sunt de 8.2 secunde pana la 100 de km/h, iar viteza sa maxima depaseste 220 de km/h pe autostrada.
Pe langa motorizare, masina francezilor primeste celebra cutie AT8 sau EAT8 cum este cunoscuta la PSA, cutie construita de catre japonezii de la Aisin si care se apropie ca rafinament chiar de ZF8, produsa pentru modelele BMW si Audi.
De fapt, daca vrei un BMW Seria 2 sau un Mini, primesti aceeasi cutie Aisin, iar daca totusi cumperi un Audi Q2, primesti o banala cutie DSG cu dublu ambreiaj, care nu se poate compara in nici un caz cu o cutie clasica cu convertizor de cuplu.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Una dintre cele mai placute surprize din acest an a fost acest DS3 Crossobak, nu DS7, pentru ca acolo ne-am asteptat sa fim surprinsi, DS7 fiind nava amiral a lui DS pana cand apar alte modele.
Revenind la DS3 Crossback, putem spune ca aceasta masina are tot dreptul sa fie o mandrie a industriei auto franceze, pentru ca are un motor fara cusur de 155 CP, consuma foarte putin, are clelebra cutie Aisin AT8 si are, pe deasupra, in aceasta versiune de top un pret real sub granita de 29.000 euro TVA inclus.
Daca am echipa un Audi Q2 sau un Mini cu dotarile lui DS3, vom ajunge repede undeva la peste 40.000 euro, si aici nu trebuie sa uitam ca atat Mini cat si Audi au tot motoare mici, cu 3 cilindri, chiar mai slabe decat acest PureTech.
Tragand linie, relatam ca DS3 Crossback poate sa fie o solutie pentru cine vrea un SUV compact cu tractiune pe fata sau un Crossover premium.
Plus ca experienta de a cumpara si a detine un DS surclaseaza cu mult ceea ce gasim la concurenta germana!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Cel mai bun interior din segment
HUD si dotari premium
Motor Puretech puternic si economic
Cea mai buna cutie automata din segment
Valoare mare de revanzare chiar si in Romania
Exista si in varianta 100% electrica
CONTRA
Lipsa motorizarii 1.6 Puretech de 180 CP
Motorul de baza ( 100 de CP) inutil pentru o masina premium
Spatiu interior relativ mic
Rezervor prea mic de benzina