Spunem importante deoarece modelul Civic reprezinta pentru industria auto un adevarat icon in acest segment masina aceasta avand o istorie extrem de bagata pe toate continentele lumii.
Daca spunem Civic in SUA avem de aface cu un adevarat trend deoarce americanii au inceput sa indrageasca primele generatii de Civic inca din anii 80, ca apoi in anii 90 aceasta masina sa domine categoric segmentul mic pe continentul american. Acolo Honda Civic a devenit sinonim cu anduranta si performantele de top, caracterisitici care au dat si continua sa dea de furca contructorilor americani precum GM, Ford sau Chrylser.
In Europa compacta Civic este o masina atipica in segmentul compact deoarece aceasta trebuie sa concureze regele neincoronat VW Golf si toate cel 6 generatii ale sale. In ciuda acestor inconveniente Honda Civic a ramas o masina dezirabila pentru cei care doresc sa conduca o masina mult mai eleganta decat un Golf & Co, si nu in ultimul rand o masina care este extrem de fiabila.
FIABILITATE DE TOP
Aici cel mai bine vorbesc cifrele care anuntat constant de mai bine de douazeci de ani masina celor de la Honda drept cea mai buna din segment la capitolul costuri de utilizare si anduranta in timp. Daca un VW Golf merge fara probleme doi ani fara limita de km o Honda Civic merge fara probleme peste 200.000 de km in 10 ani.
Aceasta performanta aduce din nou in prim plan politica comerciala a constructorilor europeni care realizeaza masini dedicate societatii de consum, masini care sunt proiectate sa mearga fara probleme doar o scurta perioada de timp dupa care vizitele la service sunt obligatorii.
Gandirea japonezilor este complet opusa respectiv sa produca masini care sunt extrem de fiabile in timp si care sa aduca satisfactii posesorilor pe o perioada cat mai lunga in detrimentul unei noi achizitii.
O alta politica a celor de la Honda este sa realizeze preponderent masini cu motoare pe benzina i-VTEC in detrimentul motoarelor diesel. La acest nou Civic clientii pot alege in continuare motorul diesel de 2.2 litri insa piesa de rezistenta ramane fara doar si poate motorul pe benzina de 1.8 litri si 143 CP. Acesta corespunde mentalitatii Honda respectiv o putere maxima la turatii mari si un consum mic de benzina atunci cand se aplica un condus elegant.
Diferenta de bani fata de motorul diesel se amortizeza in foarte multi km, iar costurile mai mare de intretinere pentru un motor diesel sunt ingrediente din ce in ce mai greu de ales de catre clientul european.
Media europeana este ca in acest segment clientii sa cumpere in medie peste 60% masini echipate cu motoare diesel in timp ce clientul de Honda achizitioneaza in medie 80% masini cu motoare pe benzina.
MOTORUL 1.8 i-VTEC 2012
Sub capota masinii de fata se ascunde “vechiul” motor pe benzina de 1.8 litri care benefeciaza de tehnologia supapelor variabile i-VTEc. Acesta este un propulsor de turatie cu distributie pe lant care este creditat cu o fiabilitate de minim 200.000 de km in conditii de utilizare si intretinere normala. Putere maxima de 143 CP este suficienta pentru a misca elegant noul Civic in ciuda unei cresteri in greutate fata de generatia precedenta.
Motorul merge fata probleme chiar si atunci cand este subturat in mediul urban, insa cand se cere turatia poate sa urce la peste 6.000 rpm moment cand motorul ofera performante de top.
Din punct de vedere al reprizelor noul Civic ajunge la 100 de km/h in doar 9.1 secunde, iar viteza maxima este de 215 km/h. Consumul mediu afisat de echipa Autolatest in cei peste 500 de km efectuati a fost de 9.5 litri in mediul urban si doar 6.2 litri cand se parcurg distante pe autostrada cu sistemul Cruise Control activat.
SFATURI DE CONDUS O HONDA
Pentru a merge alert cu noul Civic trebuie sa uitati de limitarile clasice ale motoarelor conventionale pe benzina si sa duceti acul turometrului exact pana in zona rosie a turometrului.
Chiar daca motorul pare ca ajunge la o limita imposibila trebuie sa tineti cont ca acesta a fost construit sa ofere performante de top exact la aceste turatii inalte.
Momentul motor de 174 Nm este disponibil in zona de 4.300 rpm moment cand trecerea intr-o viteza superioara in zona de 6.500 rpm duce turatia exact in plaja de cuplu maxim.
CIVIC VS CONCURENTA
Noua Honda Civic nu este o masina pentru oricine deoarece are un design sportiv, are o motorizare pe benzina alerta si un comportament rutier exact.
Daca vreti o masina economica foarte spatioasa si care sa coste in medie ca pret de baza 15.000 euro trebuie sa va indreptati neaparat spre un VW Golf 1.6 TDI.
Daca vreti o masina oarecum exotica care sa faca diferenta la un oarecare semafor bucrestean trebuie sa priviti spre noua Honda Civic deoarce aceasta compacta este masina anului in segmentul compact.
Design-ul sportiv si interiorul foarte bun calitativ fac din acest Civic o compacta relamente premium care are toate sansele a concura cu succes si modele precum BMW Seria 1, Audi A3 sau noul Mercedes Clasa A.
Spatiul interior este de asemenea la cote foarte mari si datorita faptului ca Honda este singurul contructor care utilizeaza bancheta spate cu sistemul Magic Seats. Aceasta permite rabatarea sezutului banchetei spate pentru a transporta obiecte relativ voluminoase si nu in ultimul rand obiecte cu o inaltime mare care nu ar putea incapea in portbagaj normal al compactelor din Europa.
Spunem premium si daca ne uitam la gama de motorizari unde propulsorul pe benzina de 1.8 litri corespunde unei mentalitati demult uitate de europeni care aplica in masa fenomentul de downsizing.
Acesta reduce cilindreea motoarelor aduce turbocompresorul si reduce in mare perioada de functionare a motoarelor in decursul anilor.
PRET
Masina din acest test costa 19.290 euro fara TVA, un pret care poate parea mult insa echiparea Executive aduce in premiera standard toate dotarile dorite. Daca echipam un VW Golf TSI cu aceeleasi echipamente pretul de achizitie sare de granita celor 20.000 euro.
Cine nu doreste un Civic foarte bine dotat poate oricand sa aleaga versiunea de baza CONFORT care are un pret de achizitie de 14.490 euro
PRO
Imagine de marca, motor pe benzina rafinat si performant, consum realtiv mic, reprize foarte bune, calitate de fabricatie de top. aduranta recunoscuta
CONTRA
Pretul de achizitie este relativ mare, motorul pe benzina de 1.4 nu este recomandat deoarece noul Civic este deja o masina cu o greutate la gol mare.