Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu noua Toyota Yaris 2012 1.33 Multidrive S- Sau CVT vs DSG!

Aceasta masina este deosebit de importanta pentru Toyota in Europa deoarece este cea mai vanduta masina a japonezilor pe Batranul Continent.

Pentru a avea un succes la fel de rasunator asemenea predecesorilor sai noul Yaris se prezinta in acest an intr-o forma complet noua.

DESIGN 

Daca pana acum ceva vreme majoritatea constructorilor realizau masini de clasa mica pentru avea o gama cat mai larga de modele, acum acest segment s-a transformat in cel mai mare din Europa. Daca in anii 80 clasa medie afisa vanzari foare mari si in anii 90 clasa compacta era dominata de nume precum Golf, Astra sau Megane, acum a venit randul celor mici sa arate cat de important sunt.

Tinand cont de acest trend Toyota a schimbat radical aceasta noua generatie a masinii Yaris pentru a demonstra concurentilor din Europa ca Toyota reprezinta un nume de talie mondiala, iar constructia de masini mici este specialitatea lor.

SCHIMBARI MAJORE

Cine a condus un Starlet si apoi cele doua generatii de Yaris poate vedea clar la acest nou model ca jocul s-a schimbat radical prin simplu fapt ca noul Yaris nu mai este deloc o masina de clasa mica din punct de vedere al dimensiunilor exterioare.

Prima impresie care a ai cand conduci noul Yaris este ca masina din acest an este mult mai mare la capitolul dimensiuni, detaliu care permite japonezilor sa ofere cel mai mare spatiu interior din segment. Cand te urci intr-un VW Polo sau intr-o Skoda Fabia sti din prima secunda ca urmeaza sa conduci o masina de oras.

Senzatia de spatiou oferita de habitaclul noului Yaris ne aduce cu gandul la ciudatul Yaris Verso al primei generatii care avea un plaforn suprainaltat. Noua masina ofera un spatiu extrem de mare chiar si pentru pasagerii din spate care in plus benefeciaza si de cele mai mari portiere din segment, accesul fiind mult mai eficient chiar si pentru persoanele mai inalte.

INTERIOR

Daca cea mai importanta schimbare o regasim la capitolul caroserie care face din acest model un Grand Yaris, suprizele continua si la interior unde Toyota a desenat o noua plansa de bord mult mai eleganta. Din primul moment observam ca indicatoarele amplsate central au disparut in favoarea celor conventionale.

De asemenea inaltimea marea a plansei de bord permite celor din fata un spatiu pentru genunchi best in class.

Daca plansa de bord este noua nu putem sa spunem aceelasi lucru si despre calitatea materialelor nu foarte buna. In rest calitate asamblarii masinii este la cote inalte asemanatoare cu ceea ce ofera concurenta din Germania.

MOTORIZARE SI TRANSMISIE

Am spun motorizare si transmisie in acest titlu deoarece masina din acest test este echipata cu unul dintre cele mai bune motoare pe benzina din clasa mica si cu una dintre cele mai eficiente transmisii a momentului.

In primul rand trebuie spus ca motorul pe benzina de 1.3 litri dezvolta o putere maxima de 99 CP fara ajutorul unui turbocompresor, iar fiabilitatea sa a fost dovedita pe generatie precedenta testata  de echipa Autolatest AICI!.

Marea noutatea a masinii de fata este in schimb noua transmisie CVT denumita de Toyota Multidrive S. Aceasta a aparut in urma cu trei ani pe modelul Avensis si ofera soferului 7 rapoarte prestabilite.

Acest lucru se teraduce in viata de zi cu zi printr-un consum maxim de 8 litri in mediul urban si un minim de 4.5 litri in cel extraurban. La o viteza de croaziera de 130 km/h acul turometrului se opreste la 2.300 rpm in treapta a 7-a. 

Cine doreste sa conduca alert nu trebuie decat sa apese butonul SPORT care aduce o crestere a turatiei motorului pentru a favoriza reprize mai bune.

Consumul masinii la aceste viteze este de 5.5 litri pentru fiecare 100 de km, consum care rivalizeaza cu cel al motoarelor diesel. (Aici nu trebuie sa uitam ca un diesel este mai scump la achizitie iar motorina este mai scumpa decat benzina).

PRO

Masina este comfortabila si spatioasam motorul se intelege foarte bine cu transmisia CVT, valoare mare de revanzare, optionale interesante

CONTRA

Calitatea anumitor materiale din interior, pret de achizitie realativ mare, 

MONTEAZA GPL PE ACEASTA MASINA AICI!

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente