Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu singura masina electrica de 37.000 euro cu autonomie de 700 km! Noua Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024

Este greu de inteles, insa exista pe piata si masini electrice care merg si cu benzina, masini electrice care nu sufera de sindromul “range anxiety” ( the apprehension and worry experienced by EV owners about the adequacy of their vehicle’s battery charge to complete a journey or the availability of charging stations along the way) tipic unui BEV traditional.

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

Vedeta zilei este noua Mazda MX-30 R-EV, masina 100% electrica, care are un generator pe benzina sub forma celebrului motor Wankel cu piston rotativ de 830 cmc.

CEA MAI BUNA MASINA ELECTRICA MERGE PE BENZINA!

De fiecare data cand vorbim de cea mai avansata masina electrica, ne uitam la o gama de top Tesla, Mercedes sau BMW, masini BEV care au costuri de peste 95.000 euro si care sunt puternice si merg in mod real, chiar si 600 km cu o singura alimentare a bateriei de 100 de kwh!

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

Ei bine, acele masini sunt bune doar pentru cei cu dare de mana, pentru ca in realitate sub 40,000 euro nu gasesti o masina electrica buna, care sa mearga fara probleme peste 500 de km.

Exact acesta este motivul pentru care japonezii de la Mazda au readus in prim plan motorul cu piston rotativ Wankel, motor care are doua doua piese in miscare si care nu afiseaza problemele clasice ale unui 4 in linie, gasit pe majoritatea modelelor PHEV de masa.

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

Pur si simplu, Mazda a decis ca cel mai bun generator este acest motor dezvoltat de germanii de la NSU, in Germania de Vest, acum 6 decenii, motor care este simplist si care iubeste turatiile mari, zona optima pentru functionarea unui generator.

CUM FUNCTIONEAZA UN MX-30 R-EV?

In primul rand trebuie spus ca masina este miscata doar de catre motorul electric de 170 CP, care ofera un cuplu de 260 Nm inca de la ZERO rpm, adica poate avea o repriza buna de la 0-100 de km/h in doar 9.1 secunde.

In viata de zi cu zi, pleci de acasa cu bateria incarcata, iar daca mergi 100% din timp in oras, vei avea surpriza sa mergi chiar si 100 de km cu un “plin” de 17.8 kwh, cifra evidenta cand mergi calm si pompa de caldura este in modul ECO.

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

Noi am reusit sa consumam intr-un Bucuresti extrem de aglomerat exact 17.8 kwh adica, teoretic, puteam merge chiar si 100 de km cu bateria, fara sa pornim motorul pe benzina.

Atunci cand iesim in afara orasului, vom avea un consum in medie de 8.5 litri la 100 de km pe autostrada, consum decent daca luam in calcul ca motorul Wankel functioneaza tot timpul.

Insa, un avantaj al lui MX-30 R-EV este acela ca atunci cand mergi in modul NORMAL, motorul pe benzina incarca tot timpul bateria, si la un drum de 100 de km pe autostrada, te vei intoarce acasa cu bateria la 60%, adica vei putea merge electric cel putin o zi lucratoare.

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Dupa experientele cu MX-30 electric, care mergea doar 170 km iarna in Bucuresti, la volanul noului MX-30 R-EV nu mai avem probleme cu alimentarea.

Bateria de 17.8 kwh este identica cu cea de la CX-60 PHEV, insa pe MX-30 chiar arata ca poate afisa o autonomie decenta in ciuda capacitatii relativ mici.

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

Functionarea doar prin intermediul motorului electric, cu o transmisie cu 1 viteza, face ca acest MX-30 R-EV sa fie de fapt o masina 100% electrica, iar generatorul pe benzina cu piston rotativ sa fie secretul unui concediu de 3.000 km fara griji.

Pur si simplu, cei de la Mazda au rezolvat marea problema masinii electrice moderne care sufera de autonomie mica si de lipsa statiilor de incarcare.

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

Conform specialistilor, un MX-30 R-EV folosit zi de zi in oras, poate merge 11 luni pe an doar in modul electric, daca este incarcat seara acasa, adica va avea un consum de benzina anual atat de mic, incat devine irelevant in orice calcule.

PRO

Masina electrica ideala si pentru concedii in afara oraselor

Imagine de marca

Calitate de fabricatie

Crossover in adevaratul sens al cuvantului

Motor de 170 CP suficient de performant

Poate incarca la CSS

Spatiu interior mult peste Megane E-TECH sau VW ID3

Pret de vanzare identic cu cel al versiunii 100% electrice

Valoare mare de revanzare MULT MAI MARE fata de Renault sau VW

Rezevor mare de benzina de 50 litri

 

CONTRA

Viteza maxima limitata la 140 de km/h

Motor Wankel zgomotos in sarcina

Pret relativ mare fara RablaPlus pentru PHEV

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: EV + 1 PISTON ROTATIV WANKEL
Injectie: Electric
Capacitate cilindrica (cm3): 830
Alezaj X Cursa (mm): Electric+Benzina
Putere maxima CP/KW – rot/min: 170 CP
Cuplu maxim Nm – rot/min: 265
Carburant: EV+BENZINA
Rezervor litri: 50 de litru benzina+ acumulator de 17.8 kwh

Transmisie

Punte motoare: FWD
Cutie de viteze / nr. trepte: 1 singura viteza

Dimensiuni

Lungime (mm): 4395
Latime (mm): 1795
Inaltime (mm): 1555
Ampatament (mm): 2665
Portbagaj: 350-1171 l
Greutate la gol kg: 1.753

Anvelope: 215/55R18

Performante

0 – 100 km/h (s) – 9.1
Viteza maxima (km/h) –140
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 17,5 kwh + 1 l kWh/100 km

Pret
Pret lista cu TVA : 37.750 € din care scazi Rala Plus 2024

Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, test drivem, consum real, autolatest, drive test pov Mazda MX-30 R-EV Wankel PHEV 170 CP 2024, review mx 30 rev. wankel 2024, 0-140 km/h, testeauto

Citeste si testul cu MX-30 full electric:

Test Drive in premiera cu Mazda MX-30 facelift 2022! Tehnica imbunatatita, design interesant, calitate de fabricatie si un pret incredibil

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente