Numele sau este 208 si vine drept un urmas al miticului 205, insa si extrem de popularul 206, modele care au scris istorie in acest segment.
In urma cu cativa ani, PSA lansa prin intermediul brand-ului sau Peugeot, o noua generatie care avea sa poarte numele de 208, cifre care in prezent reprezinta o mare problema pentru toti concurentii sai directi.
Spunem problema pentru simplul fapt ca noul 208 de la Peugeot a fost si ramane in continuare o masina revolutionara pentru clasa mica, indiferent de faptul ca din momentul lansarii sale au trecut cativa ani buni.
Acum in acest sfarsit de an 2017, ne aflam in fata unui 208 care a trecut de prima tinerete, adica un 208 facelift care exceleaza la toate capitolele si se vinde foarte bine, in ciuda aparitiei unor modele concurente mult mai noi.
DESIGN INCA REVOLUTIONAR
Inca din momentul lansarii sale pe piata din Europa in anul 2012 ( CITESTE PRIMUL TEST AICI!), Peugeot 208 a reprezentat un mare soc pentru acest segment, pentru simplul fapt ca a fost primul Peugeot cu noul interior i-Cockpit, adica volanul cu diamentru extrem de mic si o plansa de bord realizata exemplar din punct de vedere ergonomic.
Acum in 2017, Peugeot 208 reprezinta in continuare o masina unica, pentru faptul ca francezii sunt singurii care au intr-un segment, o masina cu dimensiuni normale, insa cu un habitaclu la nivelul unui mini MPV, spatiul interior fiind best in class.
De asemenea, pozitia la volan ridicata impreuna cu parbrizul de mari dimensiuni, ofera soferului o vizibilitate foarte buna.
TEHNOLOGIE PEUGEOT 208
Modelul din acest test drive, este unul echipat in versiunea sa de top Allure plus toate dotarile optionale posibile, respectiv masina aceasta reprezinta singurul concurent de seama pentru un Renault Clio Initiale Paris.
Pe intelesul tuturor, vedem pe acest model dotari precum un sistem de navigatie cu o camera video pentru mersul inapoi, o tapiterie de piele de foarte buna calitate si o transmisie automata clasica.
Despre aceasta putem spune ca este best in class, pentru simplul fapt ca Peugeot este singurul care inca mai echipeaza acest model cu o transmisie automata clasica extrem de rafinata, in timp ce concurentii sai au doar transmisii secventiale mult mai putin elegante si de ce nu mult mai putin fiabile in comparatie cu o transmisie veritabila.
CUM SE CONDUCE UN 208 CU TRANSMISIE AUTOMATA?
Ei bine cine a condus o masina premium germana se integreaza perfect la volanul noului 208 AT6, pentru ca noua cutie este Made in Japan si ofera un randament superior chiar si cand este cuplata la o motorizare de mici dimensiuni.
De fapt, motorul cu 3 cilindri in linie 1.2 PureTech, dezvolta o putere maxima de 110 CP si 205 Nm, performante greu de atins cu o transmisie manuala traditionala.
Aici cutia automata vine si da o nota de prestigiu masinii franceze, noul 208 AT6 fiind in acest moment cu o clasa peste noul VW Polo ( doar DSG) sau Renault Clio ( EDC ). De obicei aceasta transmisie se monteaza la germani doar daca motorul are peste 250 CP sau pretul de achizitie al masinii este mai mare de 50.000 euro!
Singurul regret este acela ca PSA nu a echipat acest 208 top of the line cu motorizarea 1.2 e-THP de 130 CP, motor care a castigat titlul de Engine of the Year in Europa!
Tinand cont de aceste detalii, putem spune fara menajamente ca masina aceasta este de drept cel mai bun model de clasa mica, daca vrem un vehicul cu transmisie automata!
Toti ceilalti joaca intr-o liga mai mica, pentru ca ofera transmisii secventiale mai putin rafinate decat una traditionala cu convertizor.
PRO
Imagine de marca
Cea mai buna cutie automata din segmentul mic
Pret bun de achizitie
Sistem de navigatie extrem de eficient
Nivel bogat de echipare Allure
Motor 1.2 PureTech performant si relativ economic
CONTRA
Lipsa versiune 1.2 e-THP de 130 CP
AT6 oferita doar in versiunea de top
Lipsa cutie automata pentru Blue HDI