Ei bine, nu avem in test orice model hibrid cu care poate ne-am obisnuit ( gama noua Toyota sau maivechile modele Honda Civic sau Insight), ci noul model Hyundai Ioniq Hybrid i-Motion 2017.
De fapt, vorbim acum pentru prima data de o masina Hyundai hibrid, care trebuie sa reprezinte in viatade zi cu zi un real competitor, atat pentru Auris Hyvbrid, cat si pentru micutul Yaris Hybrid 2017.
CE REPREZINTA HYUNDAI IONIQ HYBRID SI CARE ESTE TEHNOLOGIA SA?
Fiind primul model hibrid al gamei Hyundai, cei din Coreea de Sud au ales sa dea nastere unei masinimult mai ieftine, in comparatie cu un Prius, insa care ofera un nivel al tehnologiei mult superior.
Cand spunem acest lucru, vorbim de fapt de prima masina hibrid, care nu mai are o transmisie conventionala CVT asemenea modelelor Toyota, noul Ioniq fiind echipat cu o transmisie DCT6 cu dubluambreiaj, extrem de rapida in functionare.
In mod normal aceasta cutie secventiala te face sa uiti de lentoarea unui model CVT hibrid, sistemul alesde Hyundai oferind pe alocuri si un comportament sportiv greu de anticipat pe un asemenea model!
CARE ESTE CONSUMUL REAL AL LUI IONIQ PE CELEBRA CENTURA A BUCURESTIULUI?
Pentru a avea date clare despre consumul real al masinii de fata, am ales a parcurge cel mai greu drumdin Romania, celebra centura ocolitoare a orasului Bucuresti.
Aici lucrurile sunt “impietrite”, adica viteza medie reala este de 0.8 km/h si consumul unei masini normalesare chiar si cu 100% fata de mersul intr-un oras normal.
Daca stai, inseamna ca motorul functioneaza inutil, iar costurile sunt exponential mai mari. Noul Hyundai Ioniq Hybrid i-Motion 2017 se comporta aici incredibil de eficient, pentru simplul fapt cadaca avem cel putin 50% din acumulator incarcat, masina merge electric.
De fapt, pe o distanta de laOtopeni pana la Domnesti am mers 100% electric, iar consumul real estimat de OBC a fost de 2.5litri/100 de km.
Aceasta distanta a fost parcursa in aproximativ 2 ore, iar sistemul de incalzire al masinii a functionat faraprobleme, adica fara ca motorul GDI sa fie pornit.
In Otopeni, am pornit cu o autonomie de 747 km si am ajuns in Domnesti cu o autonomie de 745 km,adica nu am consumat pretioasa benzina.
CUM SE COMPORTA NOUL IONIQ FATA DE AURIS HYBRID?
La aceasta intrebare se raspunde simplu si elegant, drept extraordinar de bine pentru ca masina are unacumulator de 1.56 kWh care se descarca mai greu decat la Auris.Cireasa de pe tort este insa transmisia secventiala DCT6, care ofera un rafinament superior modeluluiCVT al lui Toyota.
Cel mai bine se observa aceste modificari in modul Sport, unde noul Ioniq are o plecare de pe loc maibuna cu cateva secunde, iar la depasiri motorul pe benzina GDI si cel electric de 44 CP ofera un raspunsmult mai dinamic.
All around, daca esti o persoana grabita, Ioniq este o solutie mult mai buna pentru tine in comparatie cumodelele Toyota.
PRET DE ACHIZITIE IMBATABIL
La acest capitol cartile sunt aruncate pe fata de catre Grupul Hyundai-KIA, respectiv acum poti sa-ticumperi un Ioniq cu doar 20.000 euro TVA inclus ( despre discount se discuta la dealeri) , in timp ce noulPrius are un pret in jur de 32.000 euro!
Doar Auris Hybrid poate sa se apropie de acest Ioniq, insa chiarsi asa, exista o diferenta de pret destul de mare in favoarea modelului de fata!
Pe scurt, cu bani de Toyota Yaris Hybrid in versiuna de top, poti acum sa-ti cumperi un Ioniq entry level,singurele diferente fiind la capitolul caroserie si puteri dezvoltate ( Ioniq are 141 CP).
All around, despre aceasta masina putem spune numai lucruri de bine, pentru ca Hyundai a reusit sadea nastere unui model complex, care merge foarte bine si creeaza fara menajamente o concurentamodelelor Toyota Hybrid.
Singurul lucru care putea sa fie schimbat, este puterea motorului electric, care aici dezvolta 44 CP, intimp ce pe modelul Ioniq Electric, dezvolta o putere maxima de 120 CP! Un upgrade poate duce aceasta masina Hyundai in zona de 200 CP!
PRO
Imagine de marca
5 ani garantie fara limita de km ( 8 ani sau 200.000 de km acumulatori)
Cel mai performant hibrid din segmentul sau
Optional si Plug-In si Full Electric
Acumulator de capacitate mare extrem de bine ascuns
Roata de rezerva de dimensiuni normale
Cutie Secventiala DCT6 rapida in functionare
Made in Koreea!
Motor 1.6 GDI cu distributie pe lant extrem de fiabil
CONTRA
Imagine de marca in segmentul hibrid, in Europa
Lipsa motorizare electrica de 88 kw a fratiorului full electric