Aceasta se numeste Cross Polo si beneficiaza de aceeleasi ingrediente care au fost intalnite si la generatia precedenta a lui Cross Polo.
Astfel, un Cross reprezinta la VW de fapt o masina cu o garda la sol mai mare decat cea a versiunii de baza.
In plus fata de aceste schimbari VW mai modifica si alte componente precum noi spoilere si praguri.
Acestea sunt montate pe modele Cross datorita unei rezistente mult mai mari cand vine vorba de zgarieturile banale care apar atat in mediul soft off-road cat si cele din orasele mai rau famate.
Standard fanii gasesc o garda la sol mai mare cu 15 mm si noi jante din aliaj pe 17 inch. Anevlopele montate pe aceasta masina au dimensiunea de 215/40 R 17 V.
Sub capoata Cross Polo vine echipat standard cu un diesel TDI de 1.6 litri si 90 CP, motor care dezvolta un moment motor de 230 Nm incepand cu 1.500 rpm.
Echilibrul motorului diesel de 1.6 litri TDI poate sa fie promovat simplu prin simplu fapt ca daca introducem treapta a 4-a masina merge lejer atat cu 50 de km/h cat si cu 130 km/h.
Pentru cei care merg preponderent pe autostrazi trebuie spus ca un Cross Polo 1.6 TDI merge de croaziera cu o viteza de 130 km/h la o turatie de 2.800 rpm.
Aici trebuie spus ca masina nu dispune de o transmisia manuala cu 6 rapoarte ci cu una banala cu doar 5 rapoarte. Acest lucru nu inseamna neaparat un dezavantaj ci pur si simplu o solutie eleganta pentru condusul preponderent in mediul urban.
Pretul unui VW Cross Polo in Germania este de 19.470 euro, pret mai mare cu pana la 3.250 euro fata de cel al unui Polo normal cu aceeasi motorizare.
Consumul mediul este de 5.4 litri, detaliu care permite utilizatorului sa parcurga cu un singur plin de motorina peste 800 de km.
Optional masina poate sa fie echipata si cu motorul TDI de 105 CP, iar versiunea de 90 CP poate sa fie legata la o transmisie semiautomata DSG cu 7 rapoarte.
Fanii modelelor pe benzina pot alege doar motorul TSI de 1.2 litri care dezvolta o putere maxima de 105 CP.