Este vorba de mult asteptatul Tesla Model Y Dual Motor Long Range 2020 care trebuie sa devina fara doar si poate cea mai importanta masina electrica construita in Europa.
Adica vorbim de Model Y care urmeaza sa fie construit in sute de mii de exeplare in noua uzina Tesla din Germania, respectiv zona Berlin.
DE CE MODEL Y 2020?
In primul rand pentru simplul fapt ca Model 3 este un model prea mic atat la exterior cat si la interior, iar Model Y este mai mare si are un pret mult mai mic decat al unui X.
Evident nu putem compara un Y cu un X, insa daca ne uitam la micutul 3 vedem ca acest Y este perfect pentru o famile cu copii care mai pleaca in vacanta.
Respectiv avem un volum al interiorului mult mai mare si un portbagaj spatios.
La interior vedem aceeasi plansa de bord de la Model 3 pentru a reduce costurile de productie, insa si aici Tesla spune ca noul Y are o calitate de fabricatie generala mult mai buna decat pana acum.
CUM SE CONDUCE UN Y FATA DE UN 3?
Ambele modele utilizeaza in mare parte foarte multe elemente comune, insa noul Y face parte conform celor de la Tesla din segmentul SUV in ciuda faptului ca, garda la sol nu este atat de mare in comparatie cu cea a lui 3.
Pe sosea americanii critica noul Tesla Model Y Dual Motor Long Range 2020 pentru ca are o suspensie mult prea rigida pentru un SUV, detaliu apreciat insa de catre europeni care vor un dinamisim crescut.
Pozitonarea joasa a acumulatorilor atat la Y cat si la 3 permite celor de la Tesla sa ofere fara discutii cea mai buna dinamica a unei masini electrice SUV.
PRET DE ACHZITIE PENTRU MODEL Y MADE IN USA
Modelul despre care vorbim Tesla Model Y Dual Motor Long Range este construit momentan in uzina din California si are un pret de 51.190 dolari americani, insa cand masina ajunge in Europa pretul sau se transforma si ajunge la 63.000 euro. Daca scadem 10.000 euro oferiti de catre stat ajungem la un pret total de 53.000 euro cu TVA inclus.
Evident nu putem sa vorbim de Tesla in Romania pentru ca aici nu exista nici un dealer oficial si nici macar un superchrger Tesla care sa permita incarcarea rapida.
Prima tara cu dealer Tesla apropiata de Romania este Austri, iar reteaua de superchargere incep sa apara doar din Ungaria. Pana si Bulgaria si Serbia vor avea aceste statii de incarcare oficiale Tesla.
CONCLUZII
Noul Model Y urmeaza sa fie cu adevarat un best seller in Europa doar atunci cand GigaFactory Berlin urmeaza sa-si deschida portile, adica exact atunci cand vom discuta de noul Model Y Made in Europe care nu are taxe vamale si care poate sa primeasca si reduceri din partea guvernelor tarilor unde se comercializeza.
Tehnic Model Y este cu mult peste orice are in gama Mercedes, BMW, Jaguar sau Audi, europenii neavand acumulatori suficienti de mari si electronica Tesla care permite un consum kwh mult mai bun.
Adica eficientizarea consumului de energie este atat de avansat la Tesla incat modelul de fata nu are nici un concurent real. Plus ca pretul de achizitie real al versiunii europene urmeaza sa fie cu cel putin 10.000 euro mai mic decat este el in prezent.
Respectiv vom avea in gama un Model Y de baza cu un pret de pornire de 45.000 euro, iar daca scadem incentiv-ul dat de stat ajungem la 35.000 euro. Adica chiar si cu 10.000 euro mai mic decat pretul unui ID4 echipat corespunzator.
PRO
Imagine de marca imbatabila
Autonomie reala WLTP de peste 500 km
Performante de top/ 0-100 km/h in doar 5.1 secunde
Valoare mare de revanzare
Cel mai elegant interior din segmentul SUV
Viteza maxima de peste 220 km/h
Optional 7 locuri relativ spatioase
CONTRA
Tesla NU EXISTA IN ROMANIA
Nu avem superchargere in Romania
Nu avem service oficial Tesla in Romania
Pret mare de achizitie in Europa
AutoPilot inutil in Romania ( nu avem marcaje rutiere ) si extrem de scump la achizitie