Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu noul Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP-Caroserie din 2013

Japonezii de la Suzuki au lansat pe pietele auto din Europa de Vest si Europa Centrala ultima versiune a modelului cunoscut SX4 lansat pe piata in anul 2013.

De fapt vorbim de aceeasi masina care in proportie de 90% este identica cu cea lansata in 2013 si testata de noi cu motoarele vechi 1.6 MPI si 1.6 diesel de origine Fiat Multijet.

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

Aceeasi masina a mai primit in anul 2016 un prim facelift care a adus la schimbarea completa a partii din fata, insa chiar si asa masina ramanea tehnic identica cu cea din 2013.

Si in prezent vorbim de aceeasi masina lansata in 2013 in Europa care acum primeste un al treilea amplu facelift care aduce din nou schimbari la componenta optica si un nou sistem multimedia.

DE CE SX4 S-CROSS INCA SE  MAI PRODUCE?

Aici putem sa raspundem simplu, respectiv Suzuki nu are bani pentru a dezvolta de la zero o masina crossover de generatie noua mai ales ca acum totul se axeaza in Europa spre modelele electrice.

Exact acesta este si motivul pentru care S-Cross ramane o masina aflata tehnic la nivelul anului 2013, adica avem aceeasi ergonomie si aceeasi calitate de fabricatie low-cost chiar daca masina ajunge sa fie vanduta in varitantele de top cu peste 26.000 euro.

Saltul de pret al modelului 2022 nu se vede din pacate in tehnologia de la bord, gama S-Cross avand un sistem multimedia low-cost, nu are inca un display central LCD in locul indicatoarelor din 2013 sau o plansa de bord schimbata.

PLANSA DE BORD 2022!

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

PLANSA DE BORD 2013!

PLANSA DE BORD 2016!

 

Inca din primele momente observam faptul ca interiorul masinii este invechit, Suzuki utilizand aceleasi butoane gasite si pe modele din anii 90, solutie tehnica aleasa nu pentru ca sunt fiabile ci pentru ca daca vrei un interior nou trebuie sa platesti extra.

MOTORIZARI DE GENERATIE VECHE

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

Sub capota masina are motorul de generatie veche 1.4 BoosterJet K14D care este ajutat de un alternator supradimensionat care permite masinii sa intre in segmentul de taxare financiara mild-hybrid.

Acesta ofera doar 129 CP, in timp ce pana si Dacia Duster are un motor 1.3 TCe de 150 CP cuplat la o cutie automata cu 7 trepte.

Tehnic, noul SX4 sau S-Cross cum se numeste el acum ramane un crossover clasic pentru ca inca are un motor clasic cu 4 cilindri si transmisie integrala, insa de aceasta data motorizarea mica 1.0 Ecoboost dispare din oferta, in timp ce Duster are 1.0 TCe de 100 CP pe GPL!

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

Adica, S-Cross nu mai poate concura direct masina romanilor chiar daca ambele se situeaza in aceelasi segment si ofera aceeasi calitate de fabricatie!

Lipsa unei motorizari pe benzuna de baza sau chiar si a unei motorizari diesel ( Duster are atat versiuni pe GPL cat si diesel!) sunt doua impedimente mari pentru alegerea masinii produse de japonezi in Ungaria.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Noi nu vom contesta niciodata calitatea tehnicii japoneze care este clar superiora concurentei din Germania sau Fanta, insa in acest segment nu trebuie sa-i uitam pe cei din Corea care aduc un Tucson si un Sportage high-tech cu preturi la nivelul unui Suzuki S-Cross facelift 2022!

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

Aici este de fapt marea problema a celor de la Suzuki care incearca sa ascunda cu acest facelift faptul ca masina este identica cu cea din 2013, iar motorizarea 1.4 BoosterJet K14D este clar depasita de oferta celor de la Hyundai, Kia sau chiar si Dacia!

Pentru putin peste 24.000 euro poti sa-ti cumperi o Kia Sportage 2022 de baza 1.6 T-GDI de 150 CP si cutie 7DCT sau un Hyundai Tucson Hybrid de 225 CP pentru 29.900 euro, in timp ce un Suzuki S-Cross in varianta de top de 129 CP are un pret de peste 26.200 euro!

Noul S-Cross este din pacate la nivelul unui Duster Made in Romania care in varianta sa de top 1.33 TCe de 150 CP si cutie automata te costa doar 21.000 euro!

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

Aici fanii Suzuki se vor intreba de ce sa plateasca aceelasi pret pentru un S-Cross cu tehnologie din 2013 cand pot sa-si cumpere o Kia Sportage 1.6 T-GDI mult mai puternica si care pe deasupra este lansata chiar acum cateva luni pe piata si care are si o garantie de 7 ani!

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

 

PRO

Motor 1.4 Boosterjet MHEV fiabil

Model cu transmisie integrala optionala

Optional cutie automata cu convertizor AT6

 

CONTRA

Este fabricat in Ungaria, NU in Japonia

Motor clasic insa complet depasit fata de concurenta sa directa

Pret prea mare pentru doar 129 CP

Materiale de slaba calitate la interior

Garda la sol mai mica decat cea a concurentei

Sistem multimedia Clarion depasit fata de oferta Kia si Hyundai

Punte spate rigida, deci este un crossover putin dinamic in viraje

Perioada de garantie a producatorului este MICA, 3 ani sau 100.000 km

Valoare mica de revanzare pe piata din Romania

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: L4 Turbo benzina
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1.375 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 73,0 x 82,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 129/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min:  235 /2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50

Transmisie

Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte

Dimensiuni

Lungime (mm): 4300
Latime (mm):  1785
Inaltime (mm): 1580
Ampatament (mm): 2600
Portbagaj: 430-1230 l
Greutate la gol kg: 1180

Performante

0 – 100 km/h (s) – 9.5
Viteza maxima (km/h) –195
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0
Anvelope: 215/55R17

Pret

Pret lista cu TVA: 26.230 euro TVA inclus

test drive Suzuki S-Cross Facelift 2022 1.4 BoosterJet K14D 129 CP,drive test, review, new, probleme, testeauto, autolatest, suzuki romania

s s  s

Articole Interesante

Alte Stiri

6 COMMENTS

  1. Eu ma gandesc sa schimb masina si am obtinut oferta pt Suzuky Passion AllGrip Mildhybrid la 20.000eur (cu Rabla 3000eur). La Kia nu gasesti sub 26.400 varianta de baza 4×2, benzina. Au o oferta cei de la Kia Autonet cu o reducere de 3000eur la masinile din stoc, dar nu au varianta de baza. Ce au ei pe stoc, au variante de baza cu o serie de optionale, cu care pretul sare de 25.500eur. Si daca mai scazi Rabla de 2400 (e benzina nu poti mai mult la Kia) diferenta intre varianta de top SCross si Kia varianta de baza este de peste 3000 eur. Nu mai vorbiti prostii. Daca gasiti voi varianta cu 1000 eur diferenta, eu ma duc si o cumpar. Daca nu imi platiti voi diferenta atat cat este ea in realitate?
    PS in banii astia garantia la Suzuky e 3+7 ani! La Kia e de 7ani!

    • In primul rand S-Cross nu concureaza cu Sportage! ACross de 46.000 euro concureza cu KIA Sportage! In al doilea rand garantie masinilor Suzuki este de 3 ani garantie, restul este cea oferita de dealerii din Romania.Scross 2WD concureza direct doar cu noua KIA Niro care din feriricire chiar este full hybrid, PHEV sau EV!

  2. Salut!
    1. Garantia este garantie, nu conteaza cine o ofera.
    2. Sportage este clar mai mare decat S Cross si un pic mai ingrijit lucrata, dar costa cu 5000 Euro mai mult, la dotari oarecum similare si consuma cel puțin 1 litru in plus la 100km.
    3. Daca vrei 4×4 si cutie automata cu convertizor de cuplu si motor cu 4 pistoane, ofertele sunt extrem de putine, Suzuki nu are concurenta la un pret similar, trebuie sa adaugi 10000 euro ca sa cumperi asa ceva de la alt producator.
    4. Consum real: 5.5 la drum lung pe AUTO si cu maxim 100km/h si AC; 7.8 in oras, AUTO, calm si AC; 8.6 in oras, SNOW si AC.
    5. Masina asta este conceputa pentru persoanele comode, care vor sa nu aiba probleme cu urcatul/coboratul din masina sau cu mersul in service.
    6. Suspensia nu este cea mai performanta, dar nici nu necesita mentenanta deosebita. Daca vrei tinuta de drum buna in curbe, treci pe SPORT si simti imediat ajutorul tractiunii pe spate ce compenseaza lupsa multilink. Atentie si la presiunea in pneuri! Daca e prea mare, masina țopaie.

    Cam atat, numai bine.

    • 1 Kia are 7 ani garantie, si da garantia conteaza in viata reala
      2. Sportage concureaza cu Across, si in versiunea Hybrid real consuma cu 3 litri mai putin ca un Suzuki!
      3.99% dintre soferi nu au nevoie de 4×4
      4. Exact, cu 3 litri mai mult ca un Sportage HEV de 230 CP
      5. Aici totul este discutabil, caroseria lui S Cross este mai joasa ca a unui SUV de clasa compacta, adica accesul este mai greu!
      6. Supensia lui S Cross este una low-cost, asemenea celor de la VW T-Roc sau Ford Puma!

      Cam atat!

  3. Continuare:
    7. Sistemul meu multimedia este Pioneer, cu 7 difuzoare si tabletă de 9″. Este OK pentru mașină, nu faci auditii pretentioase la volan.
    8. Insonorizarea este sub nivelul Renault, dar peste nivelul Dacia. Aici este singurul loc in care voi investi ceva, ma gandesc cum sa o fac la un cost rezonabil.
    9. Caroseria este galvanizata, cu o garantie de 12 ani. Nici aici nu exista comparatie cu Dacia, mai degraba cu Skoda/VW sau Peugeot/Citroen.
    10. Fiabilitatea este mult peste media masinilor actuale aflate pe piata. In UK, Suzuki este pe locul al 3-lea. Cred ca si solutiile tehnice mai conservatoare au un rol aici.

    Nota: la punctul 3. nu am luat in consideratie Sang Yong, datorita sistemului de service rarefiat si cu intarzieri in aprovizionarea cu piese de schimb si datorita consumului real mult mai mare de carburant.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente