Masina din acest test drive este un adevarat icon pentru americani si pentru asiatici, pentru ca este realmente primul SUV de masa care a fost vandut in milioane de exemplare, care in mare parte inca circula pe sosele.
Istoria lui Forester in Europa incepe in anul 1997, cand japonezii au adus aici prima generatie nume de cod SF, masina care chiar era “SF” daca ne uitam ca in aceeasi perioada erau lansate pe piata europeana doar modele de volum precum Vectra B, Passat B5, Renault Laguna sau Fiat Brava, berline de succes care din pacate erau destinate doar soselei.
De fapt, in aceeasi perioada, Opel avea in gama un greoi Frontera bazat pe Isuzu, VW nu ofera nici un model SUV, iar Renault se gandea la un Scenic RX4 construit in Austria de catre Steyr.
Asa ca, prima generatie de Forester a devenit din start masina iubita de europenii care locuiau in zonele montane din Alpi, in prezent pe soselele din Franta, Italia sau Elvetia inca circula sute de mii de asemenea masini, fara probleme tehnice.
CUM SE PREZINTA SUBARU FORESTER IN 2023?
In primul rand, trebuie spus ca acum vorbim de ultima generatie de Forester cu nume de cod SK, construita din start pe baza tehnica Subaru Global Platform, iar masina de fata este primul amplu facelif aplicat modelului prezent pe piata din 2018.
Din start trebuie spus ca noul Forester SK este un full size SUV, adica are o caroserie mult mai mare decat cea a concurentilor sai directi precum VW Tiguan, Nissan Qashqai, Hyundai Tucson sau Renault Austral, iar aceasta caroserie este extrem de bine gandita.
La prima vedere nu poti sa nu constati faptul ca japonezii au realizat cea mai spatioasa caroserie din clasa, spatiul interior si volumul portbagajului fiind elemente extrem de importante pentru cei care aleg un SUV versatil.
Calitatea de fabricatie este in crestere fata de generatiile SH si SJ, insa nu trebuie sa uitam ca marca Subaru nu este premium, produsele sale fiind extrem de fiabile tehnic, iar interioarele sale sunt rezistente in timp, chiar daca masina transporta copii pe locurile din spate.
FORESTER RAMANE PRINTRE PUTINELE SUV-URI 4×4
Sub capota se acunde noul motor boxer FB20D cunoscut in lumea Subaru drept e-Boxer, propulsor aspirat cu 4 cilindri de doi litri care are injectie directa si care aduce un mare avantaj la capitolul consum real de benzina.
Daca in trecut un Foreser chinuit in traficul din Bucuresti, consuma in medie 12 litri de benzina, acum noul e-Boxer scade aceasta medie pana undeva in zona de 9 litri de benzina.
Puterea sa maxima este de 150 CP si 194 Nm, insa vedeta este transmisia e-CVT denumita aici Lineartronic, care are integrat in ea un motor electric de 16.7 CP si 66 Nm, performante disponibile inca de la zero rpm.
Aceasta cutie CVT longitudinala integreaza si diferentialul si este, fara discutii, cea mai performanta transmisie de acest fel de pe piata, in ciuda laudelor celor de la Toyota cu a lor cutie CVT transversala montata pe RAV4.
CUM SE CONDUCE PRIMUL FORESTER ELECTRIFICAT?
Inca din primele momente observam faptul ca pornirea se face electric, iar motorul pe benzina se porneste intr-un mod eco dupa ce masina depaseste 20 de km/h. In traficul din Capitala, sistemul poate sa tina oprit motorul chiar si 2 ore, pentru ca deplasarea la viteze mici se face electric.
Evident ca nu vorbim de performantele in modul EV asemenea unui PHEV, insa consumul mic fata de generatiile precedente reprezinta, de fapt, marele avantaj.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In SUA, marca Subaru este considerata ca fiabilitate mult peste Toyota si Honda, insa in Europa inca ne lovim de preconceptii care scot marca Toyota in fata, cand vorbim de japoneze.
In viata reala, cine conduce un Subaru stie ca se poate baza pe acesta 15 sau 20 de ani, in timp ce multe mari japoneze precum Toyota, construiesc masini in Turcia si Franta, care din pacate au o calitate reala inferioara generatiilor precedente.
La Subaru nu a intrat in discutie niciodata faptul ca producatorul sa scada din calitate pentru un profit mai mare, clientii Subaru fiind tot timpul favorizati, motiv pentru care Subaru vinde an de an din ce in ce mai multe masini.
Poti cumpara masina din acest test drive de la dealerul SMT Subaru Pallady, iar accesand acest link poti vedea masinile cu livrare imediata!
PRO
Imagine de marca
Caroserie extrem de spatioasa
Motor boxer rafinat in utilizare si relativ economic
Cea mai buna cutie CVT de pe piata, e-Lineartronic
Printre putinele SUV-uri cu transmisie integrala
Garda la sol de 220 mm
Valoare mare de revanzare
5 stele la capitolul siguranta
CONTRA
Pret de achizitie
Rezervor prea mic de benzina
Motor rafinat insa destul de slab pentru caroseria lui Forester
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 cilindri boxer
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1995 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 84,0 x 90,0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 150 – 5600
Cuplu maxim Nm – rot/min: 194 / 4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 48
Transmisie
Punte motoare: Integraka
Cutie de viteze / nr. trepte: CVT e-Lineartronic cu 16.7 CP si 66 Nm
Dimensiuni
Lungime (mm): 4625
Latime (mm): 1815
Inaltime (mm): 1730
Ampatament (mm): 2670
Portbagaj: 507-1779 l
Greutate la gol kg: 1639
Performante
0 – 100 km/h (s) – 17.8
Viteza maxima (km/h) –188
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.7
Pret
Pret lista cu TVA : 38.190 €
0-100km/h in 18 sec :))
https://www.youtube.com/watch?v=drlGpvdjqkI&t=10s&ab_channel=TesteAuto