Masina sport produsa de VW in doua generatii sub numele de Scirocco si o generatie sub numele de Corrado a reprezentat raspunsul marcii germane la modelele de succes oferite de concurentul Opel.
Vechiul contra noul
Daca ati mers vreodata cu un Scirocco din anii 80 aveti deja o parere formata despre sportivitatea masinii germane usoare, insa si extrem de performante.
Aparitia lui Scirocco I si II a coincis cu o explozie a segmentului hot-hatch in Germania, tara care avea neaparat nevoie de o masina sport si ieftina, insa capabila sa concureze in unele cazuri cu modele scumpe produse de BMW si Porsche.
Raspunsul la aceasta necesitate se numeste Scirocco si a reprezentat pentru germani exact ce a reprezentat pentru francezi un Renault 5 Turbo sau pentru japonezi o Mazda MX-5.
Masina a demonstrat in acele vremuri un caracter sportiv fara limite, cleintii putand zburda in liniste pe lungile autobahn-uri.
Timpul a trecut destul de repede si cleintii au dorit pe langa acea sportivitate desavarsita si un spatiu interior mai mare pentru a acomoda patru persoane, iar VW a raspuns rapid cu legendarul Golf GTI.
In prezent noul Scirocco nu mai este atat de sportiv cum era predecesorul sau (motoarele de baza) si mai important nu mai este atat de ieftin.
Rezultatul este unul asteptat si anume VW a dorit sa evidentieze mai mult partea de design decat cea financiara si de ce nu si cea sportiva.
MOTOR
Sub capota hot-hatchului din test a tronat destul de suveran un propulsor TSI de 1.4 litri care dezvlta o putere maxima de 122 CP si un moment motor de 210 Nm.
Acesta se trage evident din explozivul TSI care a echipat Golf-ul V GT, motor care face fata fara probleme orcarei necesitati de factura sportiva.
Consumul oficial de 6.4 litri in circuit mixt este mult mai fericit decat cel din realitate unde masina de teste a aratat o medie de 12 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Chiar si asa, economia aferenta unei cilindree mai mici reprezinta un avantaj de necontestat la Administratia Financiara.
Comportament rutier
Fata de vechiul Scirocco noul este clar mai bun, respectiv masina se simte ca are un pret de achizitie de peste 20.000 euro.
Trenul de rulare cu puntea spate multi-link este exact si destul de confortabil, insa acel feeling de onestitate a masinii mai vechi de 20 de ani nu mai poate sa fie reprodus de exemplarul de fata.
Pur si simplu Scirocco a evoluat insa intr-un fel mai rafinat din punctul de vedere al posesorului de Scirocco din anii 80.
Acesta este in prezent un mare avantaj, insa in egala masura si un compromis.