De vina pentru aceasta mica “problema” este faptul ca majoritatea constructorilor realizeaza masini pentru mase echipate cu motorizari performante care de cele mai multe ori sunt in aceeasi plaja de putere cu cele ale concurentei.
La capitolul caroserie este foarte greu sa scoatem in evidenta faptul ca un VW Golf 7 este mult mai bun decat un Renault Magane Collection 2012 pentru simplu fapt ca aceste masini sunt proiectate sa concureze pana la nivel de cm una fata de cealalata.
Evident ne putem lega de componenta design pentru fiecare in parte insa atunci cand un jurnalist vorbeste de design este intr-o oarecare masura subiectiv, motiv pentru care noi cei de la Autolatest nu prezentam masina din acest punct de vedere.
Design-ul este o componenta care vinde masina pentru ca se adreseaza clientilor care fie doresc sa conduca o masina care nu iese in evidenta fie clientilor care doresc sa iasa in evidenta atunci cand merg in orasele aglomerate.
Ei bine acesta este si motivul pentru care noi incercam sa prezentam fiecare masina dintr-un punct de vedere obiectiv, insa atunci cand trebuie sa testam o masina coupe lucrurile se schimba radical pentru ca avem de aface cu o masina care se adreseaza celor care doresc o exclusivitate superioara, celor care au altfel de gusturi si care accepta sa faca un compromis la capitolul habitabilitate.
COUPE by LAGUNA 2012
Un exemplu elocvent in segmentul coupe din Europa este modelul Renault Laguna Coupe, masina care a fost prezentata oficial cu ocazia Salonului International de la Paris din anul 2008. Pe atunci toata lumea care a vazut masina in premiera si-a adus aminte de linia optica sportivelor de rasa Aston Martin insa si de linia generala a masinilor legendare Renault.
Partea frontala aduce un design total neobisnuit pentru un Renault deoarece grila radiatorului este de mari dimensiuni si este integrata in spoilerul fata. Acest joc al inginerilor francezi aduce un plus la capitolul imagine pentru noul Laguna Coupe prin simplu fapt ca masina aceasta arata mult mai scump decat este in realitate.
In spate capacul portbagajului se uneste elegant cu spoilerul spate si aduce mult cu ceea ce a reprezentat precedenta generatie de BMW Seria 6 Coupe, faimoasa masina renumitul portbagaj cufar. Stopurile spate sunt integrate rafinat si sunt de mici dimensiuni exact pentru a da un aer rafinat liniei caroseriei.
INTERIOR
Daca pana acum am laudat noul Coupe Laguna cand vorbim de interior trebuie sa nu fim surprinsi de faptul ca masina de fata are o plansa de bord in mare parte indetica cu cea a berlinei pentru productia in masa. Acest lucru nu putea sa fie altfel pentru ca atunci masina aceasta trebuia sa coste mult mai mult, insa nu trebuie uitat faptul ca plansa de bord a gamei Laguna este printre cele mai bune calitativ din segmentul mediu.
Pur si simplu nimeni nu poate sa ne contrazica prin mentiunea ca bordul unui model Laguna Coupe este superior calitativ unuia produs pentru VW Passat sau Opel Insignia.
Pentru a creste rafinamentul unui astfel de coupe cei de la Renault ofera exclusiv masinii de fata un nou material cusut pe plansa de bord, material care aduce mult cu ceea ce se gaseste in segmentul premium din clasele superioare.
GADGET
Masina din acest test drive a venit echipata standard cu toate dotarile posibile precum instalatia de aer conditionat automata cu doua zone, sistem de navigate si sistem audio semnat de americanii de la Arkamys.
In reste tot ceea ce ar putea sa doreasca un client se gaseste la interiorul noii Laguna Coupe.
MOTORIZARE DIESEL
Renault este unul dintre cei mai importanti producatori de motoare diesel din lume prin simplu fapt ca acestia realizeaza astfel de unitati de mai bine de 30 ani, moment cand germanii de la VW sau Opel aveau fiecare in gama doar cate un motor diesel de cilindree mica. Pe atunci Renault producea 4 game de motoare diesel pentru autoturisme si un diesel de forta pentru gama Trafic.
In prezent francezii se prezinta mai mult decat fruntasi in fata concurentei din Germania, iar unul dintre motivele principale este prezenta in gama Renault a noului motor dCI de doi litri. Acesta a fost lansat in urma cu 4 ani pe gama Laguna si ofera acum pe noul Coupe o putere maxima de 180 CP. Acest motor este din pacate comercializat doar in aceasta versiune de putere pentru piata din Romania in ciuda faptului ca in Franta dCI-ul de doi litri are peste 200 CP de mai bine de trei ani.
Chiar si asa, cei 180 CP si 400 Nm fac din acest agregat un motor care este mult mai puternic decat sa zicem un TDI de doi litri si 170 a celor de la Volkswagen sau decat un CDTI de 160 CP care echipeza gama Opel Insignia. Din punct de vedere al performantelor acest motor concureaza fara probleme motoarele diesel premium a celor de la BMW 320d sau Mercedes C220 CDI, insa este cu siguranta mult mai rafinat decat acestea.
Da este adevrat, Renault produce un motor diesel mult mai rafinat in comportament decat un motor BMW sau Mercedes, detaliu sesizabil doar daca conduceti acest model Laguna.
Transmisia masinii de fata este una manuala cu 6 rapoarte foarte bine sincronizata in rapoartele superioare unde motorul chiar ofera o economie reala de combustibil, si relativ apropiate in primele trepte pentru a favoriza un comportament sportiv.
Intr-un test de peste 700 de km noi am reusit sa consumam in medie doar 5.4 litri pentru fiecare 100 de km, performanta foarte buna daca nu uitam faptul a masina de fata poate sa atinga 100 de km/h in doar 8.7 secunde si se plafoneaza la o viteza maxima de 220 km/h.
COMPORTAMENT RUTIER
Ei bine Renault nu a mai vrut sa fie catalogat drept un constructor de volum atunci cand se vorbeste despre comportamentul rutier si a dezvoltat special pentru noua Laguna un nou tren de rulare. Acesta face din acest model singurul de pe piata care poate sa vireze cu toate cele 4 roti, sistem numit 4Control. In viata reala comportamentul noii Laguna se aseamana in multe situatii cu cel al sportiveri Clio RS, adica exact si previzibil.
De multi ori am fost suprinsi placut de faptul ca noul sistem 4Control nu ofera o asistare excesiva asupra directiei, masina aceasta fiiind la fel de manevrabila precum un BMW Seria 3 Coupe E92, comparatie care din punctul nostru de vedere cantareste foarte mult indiferent despre ce concurent al BMW-ului vorbim.
Nota noastra pentru sistemul 4Control este indiscutabil un 10 curat!
PRO
Motor diesel puternic si economic
dCI cu un rafinament mai bun decat 2.0 de la BMW sau 2.2 CDI de la Mercedes
Calitate reala de fabricatie
Comportament rutier sportiv datorita celor 4 roti directoare 4Control
Pret corect de achizitie
CONTRA
Valoare de revanzare mica
Acces locuri din spate
Vizibilitate spate
Sistem de navigatie Tom Tom entry level