Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Comparativ- VW Amarok 2.0 TDI vs Nissan Navara 2.5 dCI 2012

Ei bine dupa ce a parcurs cateva sute de km cu ambele masini trebuie sa spunem ca de fapt exista doar un castigator din punctul nostru de vedere, despre care urmeaza sa cititi in randurile de mai jos.

BATALIE APRIGA IN SEGMENUTUL PICK UP

De fiecare data cand vorbim despre segmentul pick up in Europa nu putem sa uitam faptul ca cea mai indragita masina din acest segment este fara doar si poate modelului Toyota Hilux. Acesta domina clar in acest segment fara prea multe probleme de mai bine de 3 decenii datorita faptului ca aceasta masina are o istorie bogata in Emisfera Sudica si este indiscutabil cel mai fiabil pick up din lume.

Cei care utilizeaza aceste masini nu se uita la design sau pret de achizitie pentru ca de fapt un pick up este o unealta asemenea unui ciocan rotopercutor made by Bosch sau unul realizat in China de un brand no name. De fiecare data un meserias alege o scula de munca din segmentul premium pentru ca el stie foarte bine ce se intampla ca aceasta sa cedeze in timpul unei lucrari costisitoare.

Exact aceeasi mentalitate este intalnita si atunci cand cineva vrea sa-si cumpere un pick up din noua generatie, ei dorind ca masina respectiva sa fie fiabila, sa mearga fara probleme cu 800 de km de piata in bena pe un drum de munte si sa consume cat mai putin in oras.

Acestea sunt in principal criteriile de baza cand vorbim de gama pick up a celor mai importanti producatori din lume, iar batalia a ajuns in acest an la un nou nivel prin aparitia unui nume nou.

VW Amarok 2012 intalneste noul Nissan Navara 2012 Facelift

Echipa Autolatest a testat pe parcursul ultimilor 5 ani peste 10 modele si versiuni de masini pick up si fara doar si poate cea care a punctat cel mai mult in clasamentul nostru Best Pick Up a fost indiscutabil japonezul Toyota Hilux. Aceasta masina consum putin indiferent de motorizarea aleasa, are cel mai mare habitaclu, este cel mai rezistente dintre toate modelele in discutie si este oferit in schimbul unui pret de achizitie corect.

Noul Amarok al celor de la VW este de fapt prima incercare a germanilor de a concura cu succes modelul Hilux fapt pentru care asemenea tuturor masinilor pick up moderne este realizata in afara Uniunii din considerente de costuri de productie. Toate masinile VW Amarok sunt construite din 2009 in orasul argentinian General Pacheco.

La prima vedere calitatea asamblarii este clar inferiora masinilor realizate de grupul VW AG in Europa insa dupa primii km nu putem spune decat ca si acest Amarok se integreaza perfect in gama VW.

Din punct de vedere al calitatii percepute noul Amarok nu exceleaza prin utilizarea unor materiale din plastic dure si rezistente insa nu foarte placute la atingere.

Cand vorbim de calitate de fabricatie de top nu putem sa nu amintim modelul concurent Nissan Navara care este realizat pentru europeni in uzina Nissan din Spania, iar acest lucru se vedere cu ochiul liber. Modelul din acest test comparativ cu sigla Nissan este clar superior modelului VW Amarok la capitolul calitate de fabricatie insa este superior chiar si fratiorului sau Nissan Frontier realizat pentru clientii din SUA.

Materiale plansei de bord si fetele de usi anunta un produs premium.

SPATIU INTERIOR

Nu acest lucru se poate spune si despre si despre spatiul interior unde noul VW Amarok castiga lejer titlul de best in class. Portierele de mari dimensiuni si spatiul suficiente pentru genunchii pasagerilor din spate face din acest Amarok o masina de familie. Nissan Navara este foarte bun atunci cand vorbim de locurile din fata insa ceilalti pasageri se vad inghesuiti pe bancheta din spate.

Acest lucru nu se intampla nici macar la modelul concurent Toyota Hilux sau la modelul Mitsubishi L200 Lung (versiunea scurta este chiar mai mica decat un Nissan Navara).

Plansele de bord ale celor doua masini sunt atat de diferite calitativ una de alta incat nu prea putem face o comparatie reala.

La interiorul lui Navara parca te urci intr-un SUV de lux in timp ce plansa lui Amarok de aduce repede cu picoarele pe pamant in segmentul utilitar.

Nissan-ul din acest test avea drept dotari o instalatie de navigatie de la gama de lux Infiniti si de o tapiterie de piele de calitate foarte buna. Amarok te intampina cu un sistem audio clasic din gama Polo si Golf si de o tapiterie clasica din materiale textile.

CAPACITATI OFF ROAD

La acest capitol modelul Navara trebuie sa se vada usor depasit de noul Amarok prin simplu fapt ca masina celor de la VW este construita sa parcurga fara probleme suprafete accidentate in timp ce Navara este construita sa reprezinte un compromis fericit intre un SUV premium si o masina utilitara. Pe sosea comportamentul lui Amarok are tente reale de agregat industrial in timp ce Navara se comporta admirabil chiar si in virajele luate cu o viteza prea mare pentru un pick up.

Acest comportament foarte bun al lui Navara pe sosea se vede inferior lui Amarok atunci cand iesim in afara soselei. De vina pentru victoria in mediul off road a lui Amarok au fost de anvelopele M/T cu reale capacitati pe suprafetele extreme.

MOTORIZARI

Punctul culminant al acestui test comparativ s-a transat fara menajamente atunci cand am deschis capota sa vedem motorizarile. Noul VW Amarok 2012 arunca in lupta un motor diesel TDI de doi litri care dezvolta o putere maxima de 138 CP si 340 Nm, motor care este identic cu cel gasit pe toate masinile VW, Audi sau Skoda. Acest lucru nu este neaprat rau pentru ca trebuie sa ne uitam si la capitolul consum real de motorina chiar si in segmentul pick up, unde masina de fata a consuma in medie in Bucuresti goala 10.8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

De partea cealalta a baricadei Nissan se prezinta cu unul dintre cele mai bune motoare diesel de 2.5 litri din lume, un dCI care ofera acum o putere maxima de 190 CP si 450 Nm.

Acest propulsor este fara doar si poate cu o clasa peste cel al lui VW prin simplu fapt ca legea downsizing-uli nu face casa buna cand vorbim de masinile pick up. Sa misti fara probleme o masina care cantareste la gol peste 2.1 tone nu prea se face elegant cu un motor de cilindree mica, ci cu un motor diesel cat mai mare care sa dispuna de un moment motor cat mai mare la o turatie cat mai mica.

Motorul lui VW este depunctat de noi si pentru faptul ca este echipat cu o distribuitie pe curea care este costisitore atunci cand trebuie schimbata.

Sfatul nostru pentru cei care neaparat doresc sa-si cumpere un Amarok este sa se uite fara probleme la versiunea BI-TDI de 161 sau 179 CP, motor care dispune de o supraalimentare dubla si care dezvolta un moment motor de 400 sau 420 Nm incepand cu o turatie joasa.


Cu acest motor TDI de 179 CP consumul de motorina trebuie sa fie chiar mai mic decat cel al masinii din acest test.

Pentru cei care doresc neaparat un Nissan Navara trebuie sa le spunem ca daca vrei sa conduci cel mai puternic pick-up din Europa trebuie neaparat sa te uiti la un model Navara 3.0 dCI. Acesta este echipat cu un V6 dCI care dezvolta peste 220 CP si care arunca la rotile din spate un moment motor de plus 550 Nm. Singurul dezavantaj al lui Navara V6 este pretul de achizitie de peste 40.000 euro TVA inclus.

CONCLUZII

Dupa parcurgerea a mai bine de 700 de km cu ambele masini trebuie sa ne vedem pusi in fata unei alegeri iar noi am alege fara probleme modelul Nissan Navara.

Spunem Navara nu pentru ca nu ofera o capacitate in off road mai slaba ca a unui Amarok sau ca are un interior mult mai mic decat al germanului, ci pentru ca are sub capota o inima mai generoasa capabila de a misca masina fara probleme chiar si cant atunci cand este in sarcina, adica 3.500 kg masa totala rulanta.

Cutia de viteze ZF a modelului Amarok este eficienta insa transmisia mai rudimentara ca timonerie a lui Navara este cea care aduce o placere superioara atunci cand mergem cu masina in sarcina in mediul urban. Mai mult decat atat consumul real al lui Navara 2.5 dCI de 190 CP a fost doar cu 1 litru mai mare decat cel afisat de VW Amarok.

Diferenta de pret dintre cele doua masini nu este foarte mare la nivelul de baza, insa daca ne apucam sa alegem de pe lista de optionale pretul creste destul de mult. Un VW Amarok full option poate sa coste chiar si 43.000 euro TVA inclus in timp ce versiunea de top a japonezului Toyota Hilux este de 35.000 euro TVA inclus in versiunea 3.0 D-4D Auto.

Asadar castigatorul nostru este Nissan Navra pentru ca dispune de cel mai bun motor diesel.


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente