Spunem aceasta pentru ca de cativa ani fanii marcii Renault au inceput sa indrageasca si masinile SUV, evident in detrimentul unor modele precum Megane sau chiar si Nissan Qashqai din aceeasi Alianta.
Acum gama francezilor urmeaza sa primeasca un salt imens prin lansarea in aceasta vara a modelului Koleos recent dezvoltat pe baza tehnica a lui Nissan X-Trail.
Tinand cont de aceasta evolutie Renault a inceput sa-si modifice gama de motorizari disponibile pentru Kadjar, modelul de fata fiind unul cu adevarat extraordinar.
KADJAR PRIMESTE CUTIE EDC CU 7 TREPTE
Inca din primii km vedem ca masina francezilor este una cu totul schimbata fata de versiunea diesel 1.5 dCI pentru ca acum Kadjar are sub capota motorizarea Nissan pe benzina de 1.2 litri din gama TCe si 130 CP. Supriza cea mare este lagarea motorului Nissan la noua cutie de viteze germana Getrag EDC7 care pana acum a fost disponibila doar pentru modelul Talisman TCe200.
Prima senzatie cand conduci un Kadjar TCe 130 cu aceasta transmisie este ca masina aceasta este cu cateva clase peste fratiorul sau diesel prin simplu fapt ca motorul pe benzina este extrem de rafinat si suprinzator si extrem de puternic.
Repriza de la 0-100 de km/h este realizata in doar 10.7 secunde, iar viteza maxima reala este de 200 km/h. Cu aceste performante pe sosea trebuie sa uiti de motorizarea diesel 1.5 dCI.
CONSUM SI MAI MIC CU NOUA TRANSMISIE EDC7 2017
In urma cu ceva vreme testam un Kadjar 1.2 TCe de 130 CP cu transmisie manuala cu obervam pe atunci faptul ca motorizarea Nissan este extrem de economica daca soferul aplica un stil de condus economic, insa si performanta daca situatia o cerea.
Acum in 2017 motorul Nissan primeste o cutie secventiala EDC care are 7 rapoarte pentru a creste rafinamentul masinii pana la un nivel greu de atins de catre o masina SUV Renault.
Cutia schimba toate rapoartele mult mai elegant decat cea cu 6 trepte EDC, iar rapiditatea sa este de asemenea mult mai buna atunci cand dorim sa mergem sportiv.
In mod real masina lui Renault consuma intr-un Bucuresti extem de aglomerat doar 9 litri de benzina, iar cand mergem pe autostrada la o viteza de croaziera de 130 km/h in treapta 7 cu turatia de 2.400 rpm consumul real este de 6.5 litri.
Cand mergem pe drumurile europene cu o viteza medie de 90-100 km/h consumul real al masinii de fata scade pana undeva in zona de 4.3 litri chiar si fara a merge in modul ECO.
Recomandarea noastra este sa folositi modul ECO doar in regim de autostrada pentru ca lentoarea pedalei de acceleratie poate sa devina un inconvenient atunci cand vrem sa facem o depasire pe soselele nationale.
Autonomia reala a lui Kadjar 1.2 TCe de 130 CP cu un rezervor plin a fost de peste 1.000 de km fara mari probleme. Daca mergem pe sosele europene cu viteze legale atunci autonomia masinii sare fara probleme de granita a 1.200 km cu o singura alimentare.
Adica acum putem spune ca exista viata si dupa dCI pentru fanii motorelor diesel, cat despre performante TCe-ul de 130 CP ramane fara doar si poate unul dintre cele mai bune din clasa sa la acest nivel de putere.
DE CE AM ALEGE UN KADJAR TCE EDC?
La aceasta intrebare se raspunde simplu si eficent dupa ce faci un mic test drive cu masina pentru ca este foarte greu sa-ti dai seama de faptul ca motorul acesta are cele mai mici vibratii din clasa sa, sau ca noua transmisie EDC7 este germana si schimba rapoartele chiar mai bine decat una DSG de la Volkswagen.
Consumul mic de benzina si eleganta motorizarii fac din aceasta masina una extrem de dorita pentru cei care doresc la interior o atmosfera calma fara zgomotul tipic al unui motor diesel.
Masina de fata este echipata si cu diferentialul fata blocabil pe nume Extended Grip care permite masinii sa mearga fara probleme chiar si pe noroaie sau zapada. Acest sistem costa extra doar 240 euro si este recomandat de noi.
Ultimul si poate cel mai important criteriu este autonomia mare a masinii, detaliu care promoveaza acest Kadjar si o masina foarte buna pentru concediile lungi care implica parcurgerea a peste 2.000 de km.
Pe scurt, avem de fata o masina foarte bine gandita de francezi care are un motor Nissan si o cutie de viteze secventiala germana, o masina rafianta atat pe autostrada cat si in mediul aglomerat al marilor orase.
PRO
Imagine de marca
Tehnologia lui Nissan Qashqai
Tractiune eficienta cu Extended Grip
Motor Nissan cu distributie pe lant extrem de bun
Cutie EDC cu 7 trepte rafinata si extrem de econimica
Consum mic de benzina
Faruri Bi-LED cu functia automata extrem de eficiente noaptea
CONTRA
Genunchiul soferului atinge un plastic dur si zgomotos
Lipsa sistem navigatie R Link cu diplay pe verticala
Pret relativ mare al versiunii de top