Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023-Peste 400 CP si 786 de Nm

Una dintre cele mai surprinzatoare masini SUV comercializate in prezent in Romania, poate parea banala la prima vedere, insa cu siguranta este una extrem de interesanta.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

Este vorba de gama Peugeot 3008, unul dintre cele mai vandute masini SUV de clasa compacta din lume, care insa aici ofera o putere maxima cumulata de peste 300 CP si peste 800 de Nm.

DE CE UN 3008 PHEV ESTE MAI RAPIDA CA UN BMW X3 xDrive30e?

Pentru simplul fapt ca BMW-ul PHEV are un motor pe benzina de doi litri, care afiseaza doar 184 CP, in timp ce Peugeot-ul HYbrid4 are un motor tot pe benzina care afiseaza o putere maxima de 200 CP.

Mai mult decat atat, un X3 xDrive30e are un singur motor electric ce 107 CP si 265 Nm integrat in cutia de viteze automata ZF8, in timp ce Peugeot-ul de fata are doua motoare electrice, care afiseaza impreuna o putere maxima de 218 CP si un cuplu motor real de 486 Nm.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

Adica, acest 3008 HYBrid4 are o putere cumulata teoretica de 418 CP si un cuplu motor de 786 Nm, in timp ce BMW “poate” doar 291 CP si doar 565 de Nm.

Aceste cifre pot parea socante pentru fanii BMW, insa realitatea este complet in defavoarea lor, cand mai luam in calcul ca masina francezilor are si un acumulator mai mare de 13.2 kwh fata de ceea ce ofera germanii, pentru 20.000 euro in plus la un nivel de echipare comparativ.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

Singurul care are totusi o sansa de comparatie cu acest Peugeot 3008 HYbrid4 este gama premium Mercedes GLC 400 e 4MATIC care are un motor pe benzina mai puternic, insa care are doar unul electric de 134 CP, fata de cele doua de 218 CP montate pe acest Peugeot.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

CUM SE CONDUCE CEL MAI PUTERNIC PEUGEOT SUV?

Din primul moment esti intampinat de o atmosfera premium, pentru ca orice 308 HYbrid4 vine cu majoritatea dotarilor oferite standard, pentru ca doar asa se poate diferentia de o versiune de baza de 130 CP.

Trenul de rulare al lui HYbrid4 este mult mai rafinat, pentru ca puntea spate are motorul electric integrat si este de tipul multi-link.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

Cu bateria incarcata masina este una realmente ECO, pentru ca merge chiar si 50 km fara sa pornesti motorul pe benzina, insa in modul Hybrid cele trei motoare functioneaza fara probleme.

In oras, si la viteze mici, motorul electric de pe puntea spate functioneaza primul pentru a “impinge” masina mai eficient, iar cand este nevoie intra si motorul electric din cutia Aisin AT8.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

Este surprinzator faptul ca ambele motoare pot duce energie cinetica spre invertor, in aceelasi timp, pentru a incarca mai rapid bateria de 13.2 kwh, lucru care se intampla relativ repede in modul extraurban.

Test Drive in premiera nationala cu noul Peugeot 3008 Facelift 1.5 BlueHDI 130 CP AT8 Aisin 2021

Aceasta functie de dublu invertor nu se regaseste la masinile Toyota sau Nissan, care au cutii eCVT.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

PERFORMANTE MAI BUNE CA SI LA BMW SAU MERCEDES BENZ!

Din nou este greu sa mentionam acest lucru daca ne gandim ca romanul este mare fan al masinilor germane, insa realitate crunta pentru acestia este ca un 3008 GT HYbrid4 300 este mai rapid la capitolul 0-100 sau viteza maxima in comparatie cu un X3 xDrive30e sau un Mercede GLC 400e 4Matic.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

Peugeot-ul atinge 100 de km/h in doar 5.9 secunde, iar viteza sa maxima este de 240 km/h.

Si asta fara a mentiona faptul ca un BMW este mai scump in medie cu 20.000 euro, iar un Mercedes GLC 400e cu dotari echivalente are un pret mai mare chiar si cu 40.000 euro, in comparatie cu un 3008 HYbrid4 2023.

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

In aceasta comparatie nu o sa vorbim despre Renault Austral Hybrid 200 pentru ca este prea slab, prea scump si nu are nici o sansa sa concureze acest 3008 HYbrid4 la nici un capitol, mai ales ca Renault are sub capota un banal 3 cilindri de 1.2 litri.

 

PRO

Design revolutionar

Cel mai bun interior din segmentul non premium

Trei motoare cu o putere de peste 400 CP si 785 Nm

Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu Aisin

Transmisie integrala extrem de eficienta

Consum extrem de mic cand avem acumulatorul incarcat

Functia e-Charge de stocare si pastrare a energiei din acumulator

 

CONTRA

Pret de achizitie mare

Autonomie a acumulatorului relativ mica de 13.2 kwh

Consum relativ mare de benzina cand acumulatorul este descarcat

Rezervor prea mic de benzina-Doar 43 de litri!

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

FISA TEHNICA 

Motor Benzina

Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 200/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min:  300/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 43

Motoare Electrice

2 motoare electrice de 218 CP
Cuplu motor cumulat de 486 Nm la zero rpm
Acumulator- 13.2 kwh
Autonomie electrica- 58 km (WLTP / EAER)
Timp incarcare –De la 0 la 100% (priza de 7.4kw/32A) -1h45

Transmisie

Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: e-EAT8 Aisin convertizor cuplu

Dimensiuni

Lungime (mm): 4447
Latime (mm):  1841
Inaltime (mm): 1624
Ampatament (mm): 2738
Portbagaj: 395 / 628 l
Greutate la gol kg: 1833

Performante

0 – 100 km/h (s) – 5.9
Viteza maxima (km/h) –240
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.2
Anvelope: 205/55R19

Pret
Pret lista cu TVA : 51.599 euro din care scazi Rabla Plus 6.500 euro si ajungi la un total de 45.099 euro!

Peugeot 3008 HYbrid4 PHEV e-EAT8 Aisin 2023, test drive, consum, pret , autolatest, drive test, 0-100 km/h, garda la sol, consum real

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente