Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Opel Astra GTC 1.6 Turbo 2012-Probleme cu stabilitatea datorita puntii spate arhaice!

Acest model vine sa inlocuiasca o generatie care a starnit controverse datorita unei sportivitati putin inteleasca, insa si a unui design extrem de reusit. Noul Opel Astra GTC 2011 se prezinta intr-o forma complet noua datorita schimbarii de generatii dar si a unei game de motorizari Euro 5 de ultima ora.

Cea mai apreciata versiune este cea de fata, respectiv motorul de 1.6 litri turbo care dezvolta o putere maxima de 180 CP.

Motorizare

In urma cu mai bine de trei ani Autolatest a testat in premiera nationala modelul Astra GTC cu aceeasi motorizare supraalimentata, iar dupa parcurgerea a mai bine de 500 km am putut concluziona ca motorul de 1.6 litri are tot dreptul de a concura mai marele doi litri turbo de 200 CP.

Tehnologia de ultima generatie face ca acest propulsor sa benfecieze de reprize realmente sport, totul cu un consum de benzina relativ mic pentru prestatiile oferite. Chiar si asa, prima generatie de Astra GTC si-a gasit cei mai multi fani doar cu motorizarea diesel Mutlijet de 1.9 litri si 150 CP, motor italian puternic insa si foarte economic.

Comportament rutier Astra GTC 2011

In ciuda criticilor presei de specialitate asupra sistemului arhaic al puntii spate cu brate trase si noua Astra GTC dispune de aceeasi configuratie demna de anii 80. Acest lucru se traduce printr-un feeling putin sportiv in momentul atacarii virajelor cu o viteza demna de numele GTC.

Noi cei de la Autolatest am atras atentia fanilor Opel dornici de senzatii tari la volanul masinilor Astra care de cele mai multe ori s-au vazut pusi in fata unor situatii extrem de grave datorita instabilitatii masinii in modul sport. La aceasta problema se adauga si directia asistata electric care are un feedback mult sub ceea ce ofera modelele concurente precum Volkswagen Golf GTI sau Mazda 3 MPS.

Comportament Rutier

Daca pe afara lucrurile s-au schimbat intr-un mod pozitiv, pe sub tehnologia aduce aminte de problemele prin care trece marca Opel. Asadar, puntea spate a ramas de tipul brat tras care aduce doar dezavantaje la capitolul stabilitate in viraje si de ce nu in linie dreapta.

Masina testata a fost echipata cu jantele optionale pe 20 inch care oficial aduc un plus de sportivitate insa care in realitate strica si mai mult comportamentul masinii. In ciuda dotarii masinii cu o noua punte fata numita de americanii de la General Motors HiPerStrut, comportamentul rutier este mult inferior miticului VW Golf GTI.

Acesta din urma are setarile trenului de rulare fin reglate atat pentru mersul de zi cu zi cat si pentru incursiunile pe circuite, in timp de Opel Astra GTC aduce doar un comportament rutier mediocru care se schimba si mai rau cand de opteaza pentru jantele cu dimensiuni mai mari.

Parerea Specialistilor

Opel Astra GTC a ramas o masina adorabila atunci cand se opteaza pentru o motorizare pe benzina mica sau a unui diesel economic, insa si de aceasta data cand vine vorba de sportivitate echipa Autolatest recomanda achizitonarea modelelor concurente VW Golf GTI sau exploziva Mazda 3 MPS 2011.

Noua Astra GTC este o compacta de oras placuta care in schimb nu reuseste sa aduca aceel feeling de sportivitate teutoan specifica masinilor de “rasa” din Germania.

PRO

Imagine sport, design atragator, scaune profilate, motoare diesel economice

CONTRA

Directia este prea asistata, trenul de rulare ofera putina placere, puntea spate arhaica, pretul de achizitie in versiunea de top depaseste 30.000 euro, valoare mica de revanzare, distributie pe curea.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente