Masina din acest test drive poate parea la prima vedere controversata, pentru ca este noul Mitsubishi Colt, o reinterpretare a modelului de succes Renault Clio, pe piata din Europa.
Fanii Renault vor spune ca aceasta masina este o copie a lui Clio, insa dupa aproape 1.000 de km la bordul sau, putem spune ca japonezii au, fara discutii, o citadina de top, in ciuda imaginii de marca.
CAROSERIE
Asa cum ne-am asteptat, pozitia la volan este tipica unui Clio, adica fara probleme de ergonomie sau functionalitate, detaliu usor criticat la modelul SpaceStar produs 100% de catre Mitsubishi.
Calitatea materialelor este peste media segmentului, asamblarea lui Colt fiind realizata in uzina Renault sub indrumarea inginerilor japonezi, adica aceasta masina are mari sanse sa afiseze o fiabilitate suprioara in timp fata de un Renault Clio.
CARE SUNT SCHIMBARILE?
In primul rand, versiunea de fata Colt HEV 143 CP are pe puntea spate discuri de frana si un tren de rulare setat diferit, respectiv este mai dinamic in virajele luate cu viteza.
Comportamentul rutier schimbat anunta si modificari de ordin tehnic, motiv pentru care Mitsubishi are o garantie bara-la-bara de 5 ani sau 150.000 de km, plus asistenta inclusa pe intreaga garantie.
Japonezii ofera in plus 2 ani garantie fata de Renault, pentru ca acest Colt 2024 are modificari de substanta care permit acest lucru.
MOTOR FULL HYBRID SI CUTIE ELECTRIFICATA CU CRABOTI
In segmentul citadin, daca vorbeam de o masina hybrid, nu puteam sa spunem decat ca Toyota Yaris Hybrid este singura solutie, insa de acum putem spune ca Mitsubishi Colt Full Hybrid este o masina mult mai avansata tehnologic.
In primul rand, Yaris-ul noul hybrid, are doar 130 CP pentru ca utilizeaza un motor cu 3 cilindri extrem de slab, in timp ce noul Colt HEV are sub capota un motor de 1.6 litri cu 4 cilindri de origine Nissan, motor mult mai rafinat si performant.
Pe langa asta, Yaris are o cutie eCVT eficienta, insa relativ lenta, in timp ce Colt are o cutie multimodala cu craboti, cu un motor electric integrat de 48 CP plus inca unul MHEV de 10 CP.
In total, Mitsubishi declara ca masina are o putere cumulata de 143 CP si peste 350 Nm, cifre imposibil de atins de Yaris cu al sau eCVT.
CUM SE CONDUCE SI CAT CONSUMA?
In primul rand, daca optam pentru modul Sport, masina lui Mitsubishi ofera performante superioare celor de la Toyota, plus un consum exagerat de mic chiar si cand mergi sportiv.
Avantajul cutie cu craboti este ca motoarele electrice functioneaza 50% din timp, adica vom avea un consum real extrem de mic.
Intr-un Bucuresti aglomerat, la ore de varf, masina a consumat 5.8 litri de benzina cu AC-ul electric activat, iar pe autostrada la peste 130 de km/h, consumul a fost in medie de 6.7 litri la 100 de km.
Cu un rezervor de 39 litri poti merge fara probleme 700 de km, in conditii de rulare normale, cifra record chiar si pentru concurenta de la Toyota.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Stim ca noul Colt este un Clio imbunatatit, insa daca iubesti sistemul full hyrbrid de la Renault si vrei o garantie de 5 ani sau 150.000 de km sau o garantie de 8 ani sau 160.000 de km pentru acumulatorul de 1.2 kwh, atunci solutia este masina celor de la Mitsubishi.
Plus ca nu vei avea parte niciodata de serviciile din reteaua mult “laudata” Dacia-Renault.
Pretul de vanzare fara Rabla este de 22.700 euro TVA inclus, pret extrem de competitiv daca ne uitam la oferta celor de la Renault sau Toyota.
PRO
Design modern
Interior cu materiale de buna calitate
Trei motoare cu o putere de peste 143 CP si 350 Nm
Cutie automata electrificata cu craboti eficienta in utilizare
Consum extrem de mic chiar si pe autostrada in modul Sport
Sistem E Save de stocare si incarcare a energiei din acumulator
Masina capabila a merge in modul full EV
Discuri de frana pe spate standard
Garantie de 5 ani sau 150.000 de km si 8 ani garantie acumulator
Retea de service superioara celei Renault
CONTRA
Pret de achizitie mare fara RablaPlus
Autonomie relativ mica a acumulatorului de 1.2 kwh
Rezervor prea mic de benzina-Doar 39 de litri!
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie aspirat
Injectie: Injectie Multipunct
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 78,0 mm x 83,6 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 92/5600
Cuplu maxim Nm – rot/min: 144/3200
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 39
Motoare Electrice
2 motoare electrice de 65+20+ MHEV de 15 CP
Cuplu motor cumulat aproximativ de 205 Nm
Acumulator- 1.2 kwh
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Multimodala Craboti
Dimensiuni
Lungime (mm): 4053
Latime (mm): 1798
Inaltime (mm): 1440
Ampatament (mm): 2583
Portbagaj: 254 l
Greutate la gol kg: 1231
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.3
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 4.1
Anvelope: 195/55R16
Pret
Pret lista cu TVA : 22.700 euro