Numele sau este Mitsubishi ASX iar versiunea de fata este cea noua 2015 care a primit un facelift minor la capitolul caroserie insa si o motorizare diesel de top.
De fapt cand vorbim de aceasta calsa de masini SUV compacte am ajuns sa ne obisnuim sa avem sub capota o motorizare diesel de cilindree mica de maxim 1.6 litri care sa ofere toata puterea maxima dezvoltata doar spre rotile din fata.
Ei bine cei de la Mitsubishi nu uita faptul ca sunt specialisti in segmentul 4×4 si ne ofera acum la inceput de 2015 un ASX complet revizuit atat din punct de vedere optic cat si tehnic.
CEL MAI PUTERNIC MOTOR DIN SEGMENT
Sub capota se mici dimensiuni se ascunde un motor de mari dimensiuni, respectic cel mai mare motor diesel care poate sa fie achizitonat pe o masina din acest segment si anume un diesel de 2.2 litri din seria DID care dezvolta o putere maxima de 150 CP.
La prima vedere cei 150 CP par putini insa daca ne uitam la momentul motor dezvoltat de acest diesel de 380 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm, realizam faptul ca japonezii nu sunt interesati de conceptul de downsizing cand vine vorba de o masina performanta.
Exact aceeasi pozitie o gasim si la modelul Honda CR-V, respectiv motorul i-CTDI de 2.2 litri si 150 CP, insa modelul Honda concureaza cu fratiorul mai mare al lui ASX care se numeste Outlander.
De fapt masina de fata este singura din clasa sa care primeste un asemenea motor de cilindree mare care este capabil a da soferului o sportivitate reala pe sosea putin banuita de ceilalti in trafic.
COMPORTAMENT RUTIER
Noul ASX facelift testat de noi aici este o masina cu un pret de achizitie peste media segmentului in echiparea de fata pentru putem spune ca este o masina cu reale capacitati premium.
Primul si poate cel mai important este motorul de 2.2 litri DID care este puternic si in egala masura si foarte economic. De fapt motorul acesta este mai economic in viata reala chiar si decat propulsorul de baza 1.8 litri DID care a fost testat de noi AICI!.
Un alt punct forte al lui ASX 2.2 DID este echiparea sa cu o transmisie automata cu 6 trepte de factura clasica, adica cutia aceasta este una cu convertizor de cuplu, respectiv foarte rafinata in utilizare.
Daca cautati schimbari rapide ale treptelor precum o face un Tiguan DSG atunci trebuie sa spunem ca o sa fiti usor dezamagiti, insa VW nu reuseste sa afiseze un rafinament mai bun decat aceasta cutie automata Aisin.
Pe sosea noul ASX se comporta admirabil, adica comportamentul sau rutier este mai exact decat cel al unui Outlander fara a se observa diferente majore cand se iese in mediul off road.
La acest capitol Mitsubishi ramane un specialist prin utilizarea unei transmisii care este mult mai performante in off road decat ceea ce se gaseste pe modelele concurente precum VW Tiguan sau mai noul Nissan Qashqai.
Functia de lock si garda la sol mare permite masinii sa mearga prin zone putin recomandate pentru un SUV compact.
CUMPARA ACEST MODEL CU UN DISCOUNT AUTOLATEST DOAR PRIN TRIMITEREA UNUI EMAIL PE ADRESA: autolatest@gmail.com.
CONSULTANTA AUTOLATEST ESTE GRATUITA IN ALEGEREA ORCARUI MODEL OPEL, KIA, FORD, DACIA, RENAULT, ISUZU, MITSUBISHI, NiSSAN SAU SUZUKI.
PRO
Imagine foarte buna
Calitate buna de fabricatie-Made in Japan
Motor diesel rafinat si puternic
Cutie automata extrem de rafinata
Dotari premium
Sistem de navigatie modern si eficient
Transmisie integrala eficienta
Cel mai bun sistem audio din segment!
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie al versiunii de top
Spatiu interior mic in spate
Volum mic al portbagajului
DOTRI STANDARD: 2,2 A/T DID 4WD (EURO 5) Instyle A34
ABS (Anti-lock Braking System); EBD (Electronic Brake-force Distribution); BA (Brake Assist); Brake Override System
Acoperis panoramic din sticla laminata, prevazut cu lumina ambientala (LED)
Aer conditionat automat
Ancore ISO-FIX pentru scaune copii (x2) montate la bancheta spate
ASC+TCL+HSA Sistem de control activ al stabilitatii si tractiunii; Hill Start Assist System: asistenta la pornirea in rampa
Bancheta rabatabila asimetric 60:40 cu ajustarea manuala a inclinarii spatarului si cotiera centrala cu suport de pahare
Computer de bord cu display multifunctional tip LCD color de inalt contrast
ESS – Semnalizare vizuala pentru franarea de urgenta
Faruri Xenon cu spectru larg autoreglabile pe inaltime (cu functie “coming home”) /spalatoare de faruri
Geamuri fata/spate actionate electric cu comanda de la sofer / Geamuri fumurii (lateral, lateral spate si luneta)
Jante din aliaj usor de 17″ x 6,5″ cu pneuri 215/60R17 + kit de reparatie roti
Grila frontala tip “Jet Fighter” cu cadru negru si scut motor de culoare neagra
Oglinzi exterioare incalzite, reglabile si rabatabile electric cu lampa de semnalizare laterala, in culoarea caroseriei
Pachet “Chrome Exterior” (cadru masca frontala, centura laterala geamuri, ornament proiectoare de ceata, esapament)
Scaune cu tapiterie din piele naturala neagra cu incalzire pentru locurile din fata / scaun sofer reglabil electric
Scaune fata tip Sport / Scaun sofer reglabil pe inaltime / Scaun pasager cu buzunar pe spatele spatarului
Sistem de navigatie cu memorie SD si instalatie audio premium Rockford Fosgate – radio CD cu 9 difuzoare amplificator 710W, redare MP3, si camera video pentru mers inapoi integrata
Senzor de ploaie si senzor de lumina cu sistem de autoaprindere a farurilor
Sistem hands-free cu bluetooth si port USB in consola centrala
Volan si shimbator de viteze imbracate in piele / comenzi audio, comenzi cruise control si comenzi hands-free pe volan
Torpedou cu refrigerare
Volan reglabil pe inaltime si adancime