Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu cel mai sportiv Renault din Romania! Noul Megane RS Trophy 2015 de 275 CP

Ei bine toata lumea stie ca numele icon in cazul masinilor sport de clasa mica si compacta sunt VW Golf GTI sau Peugeot 205 RS, insa putina lume inceaca sa recunoasca faptul ca atat VW cat si PSA se “inchina” in fata sportivelor produse de catre departamentul independent denumit Renault Sport.

Tot ceea ce iese de aici si poarta semnatura Renault Sport trebuie sa reprezinte ceea ce este mai bun fie ca ne raportam la capitolul motorizari sau ca privim masinile din puncte de vedere al design-ului exterior agresiv.

CE INSEAMNA RENAULT SPORT?


La aceasta intrebare trebuie sa raspunda cel mai bine cei care au condus in anii 80 un 5 Turbo sau in anii 90 un Clio RS Trophy, masini care au socat realmente in Germania prin sportivitatea de care au data dovada.

In prezent Renault Sport nu mai este un brand anonim in ciuda unei mentalitati inca eronate din Romania care anunta ca masini precum Golf GTI sau Polo GTI sunt cele mai sportive de pe piata din Europa.

Noi asemenea multor jurnalisti din Europa de Vest incercam sa prezentam aceasta batalie cat mai obiectiv posibil, insa de fiecare data cand vorbim de o masina Renault Sport trebuie sa aratam si o latura usor subiectiva a fenomenului pentru ca aceste automobile exceleaza din toate punctele de vedere.

Exponate precum Renault Megane Trophy RS de acum 7 ani sau Clio Sport din anii 2000 sunt masini care pur si simplu nu au avut nici o concurenta fie ca ne raportam la miticul Golf GTI sau cine stie ce Astra OPC.

O masina Renault care poarta sigla Trophy insemna mult mai mult decat un RS de baza, si aici trebuie sa amintim doar faptul ca cea de-a doua generatie de Megane in versiunea Trophy avea pana si geamurile laterale din plastic pentru a scadea greutatea la gol a masinii pentru a avea cele mai bune rezultate pe circuit.

De fapt atunci Renault a renuntat si la bancheta din spate considerata inutila pentru o masina sport, si adevarul este ca aveau perfecta dreptate.

CUM SE COMPORTA NOUL MEGANE RS TROPHY 2015?

La prima vedere masina aceasta degaja atat de multa sportivitate pe sosea incat chiar si nume mari precum BMW Seria 2 Motorsport sau cine ce stie ce Audi S3 raman linistiti cand in fata lor se pozitioneaza un asemenea Renault. De fapt soferii masinilor germane stiu ce inseamna un Megane RS Trophy si nici macar nu incearca sa obstructioneze parcursul francezului.

Pe scurt cei care conduc un BMW sau un VW Golf chiar si el GTI stiu ca sub capota lui Megane se ascunde un motor Renault Sport, adica un motor clasic ca arhitectura care dezvolta pe hartie o putere maxima de 275 CP.

Noi asemenea colegilor din Vest stim ca de fapt masina de fata in modul Racing dezvolta pe un banc dyno o putere maxima de aproximativ 300 CP, putere care este pusa pe sosea prin intermediul unor anvelope “legale” Michelin Pilot Super Sport care sunt echipare de serie pe masina de fata insa si pentru Ferrari sau Lamborghini.


Sistemul de franare Brembo cu etrieri cu patru pistonase este racing, adica fading-ul franelor nu apare nici cand am incercat masina pe circuit in modul full racing.

TUNING DE TOP PENTRU O MASINA CARE COSTA CAT UN VW GOLF 1.6 TDI!

Daca tot am amintit de Brembo pentru sistemul de franare nu putem sa nu aducem in prim plan scaunele Recaro de cea mai buna calitate.

Cireasa de pe tort este in schimb sistemul de evacuare semnat de cea mai buna companie din domeniu, renumita Akrapovic.

Acestia au croit pentru Megane RS inca din fabrica o evacuare realmente sport, intreg circuitul fiind acum eficientizat pentru a crestere puterea maxima a motorului si de a speria concurenta. Sunetul finalei centrale Akrapovic este din alt film daca am compara un Golf GTI cu acest Megane RS Trophy.

Pur si simplu masina germanilor pare de serie si nu are nici o sansa sa atraga atat de mult precum o face cu o nonsalanta de-a dreptul eleganta masina francezilor.

Comportamentul masinii pe soselele din Romania este mai mult decat sportiv, insa si aici trebuie sa-i atentionam pe cei care vor o asemenea masina si sa tina cont de faptul ca jantele sunt cu talon foarte mic, respectiv jante care nu sunt concepute pentru un parcurs pe o sosea cu gropi.

MOTORIZARE CLASICA MPI care poate consuma si 6.5 litri pentru 100 de km!

Spunem MPI pentru ca motorul de fata este unul de factura veche in zone celor de la Renault, acesta echipand intr-o versiune aspirata si generatia precedenta Clio RS. Acum motorizarea este supraalimentata si dezvolta neoficial o putere maxima de 300 CP.

Avantajul motorizarii Renault este ca aceasta inca foloseste o injectie clascia multipunct, adica o injectie care este extrem de fiabila in comparatie cu una directa care se regaseste pe modelele concurente. Mai mult decat atat, masina de fata este si extrem de economica, noi reusind sa consumam intr-un Bucuresti aglomerat maxim 12.8 litri de benzina.

Cand mergi in afara orasului motorul acesta clasic consuma in mod real chiar si 6.8 litri pentru fiecare 100 de km cu conditia sa nu depasesti limitele legale ale vitezei pe sosea. 

Cu un singur rezervor de benzina noul Megane RS Trophy poate parcurge o distanta mult mai mare decat un VW Golf GTI sau de ce nu chiar si un Polo GTI.

 

PRO

Imagine de marca Renault Sport

Motor pe benzina cu injectie clascia extrem de puternic

300 de CP si cutie de viteze manuala

Tren de rulare setat extrem de sportiv

Cea mai buna evacuare din segment semnata de Akrapovic

R-Link cu modul Racing extrem de benefic cand se merge pe circuit

Cel mai bun pret de achizitie din segment raportata la performantele reale ale masinii

 

CONTRA

Aici relatam ca nu avem obiectii!!!

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente