Japonezii de la Lexus au inceput sa ofere in Europa primul lor model PHEV de volum, mult laudatul Lexus NX 450h+ PHEV 2021.
Despre aceasta masina putem spune ca este un comprimis fericit pentru simplul fapt ca modelul compact NX nu mai avea nici o sansa in fata concurentilor de la BMW si Mercedes in varianta Hybrid inchisa.
Rezultatul este Lexus NX 450h+ PHEV 2021, un SUV de clasa compacta premium care trebuie sa faca fata unei concurente din ce in ce mai acerbe atat pe piata din UE cat si in Asia sau SUA.
CAROSERIE
Noul Lexus NX este la fel ca si vechiul NX, adica este un SUV cu o identitate in mare parte asemanatoare cu cea al lui RX, bestseller-ul Lexus in Europa.
La exterior vedem in mare parte aceleasi linii optice precum imensa grila a radiatoriluli, insa marile schimbari se regasesc la interior unde vedem o noua plansa de bord cu un sistem multimedia cu un display central de mari dimensiuni.
Aici, Lexus a facut cele mai mari schimbar, detalii care vor da mari batai de cap germanilor si pentru faptul ca intreaga calitate de fabricatie este foarte buna.
Singurele detalii care nu ne-au placut sunt schimbatorul de viteze de mici dimensiuni care putea sa inlocuit cu o comanda rotativa sau pur si simplu butoane PRND, iar si putinele detalii F Sport care sa diferentieze aceasta masina de una standard.
TEHNICA TOYOTA HYBRID INVECHITA
Marea problema a lui Lexus NX 450h+ PHEV ramane tehnica gasita sub capota, respectiv japonezii au ales sa monteze aceleasi motoare gasite pe un banal RAV4 PHEV pe un Lexus de este 74.000 euro.
Aici avem o problema pentru simplul fapt ca un client de Lexus NX 450h+ PHEV trebuie sa se diferentieze pe sosea fata de unul de RAV4 de volum cu un pret la achizitie la jumatate.
Sub capota se gaseste vechiul motor 2.5 TNGA care este fara discutii una dintre cele mai SLABE motorizari gasite pe un PHEV modern ( acesta si cel de la Ford PHEV!), respectiv este un motor aspirat care ofera doar o putere maxima de 185 CP la 6.000 rpm, putere montata pe o masina cu o greutate la gol de 2.000 kg!
Acest motor este ajutat de unul electric de 182 CP montat in cea mai putin dinamica cutie din lume, deja celebra eCVT de la Toyota, plus inca un motor electric de 54 CP montat pe puntea spate.
COMPORTAMENT RUTIER MEDICRU
In viata de zi cu zi, noul Lexus NX 450h+ PHEV merge fara probleme in orasele aglomerate si pe autostrada, insa cand ajungem pe un drum judetean greutatea mare a masinii si motorizarile slabe devin o mare problema.
Si spunem asta pentru ca in mod real noul Lexus NX 450h+ PHEV nu foloseste pe sosea motorul spate de 54 CP pentru ca acela este utilizat in conditii de aderenta scazuta, iar proplsorul pe benzina anemic si cel electric din eCVT nu pot salva situatia
Oricat de mult se vor lauda japonezii cu acest PHEV, in realitate un BMW X3 xDrive 30e cu 292 CP este mult mai performant si mult mai rapid in orice situatie pentru ca germanul utilizeaza o cutie automata clasica ZF8 cu un motor electric integrat de 109 CP, iar motorul pe benzina este turbo si are 300 de Nm.
Chiar si un Mercedes GLC 300e are ambele motoare mult mai puternice si de ce nu, mult mai econimice pe un parcurs de zi cu zi.
Singura zona unde noul Lexus NX 450h+ PHEV castiga detasat este capacitatea acumulatorului care este de 18.1 kwh in timp ce germanii au baterii de 12-13 kwh!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Daca te-ai gandit sa cumperi un Lexus NX 450h+ PHEV 2022 mai bine mergi si realizeaza un test drive serios in afara orasului pentru a vedea cum se conduce aceasta masina grea cu mult blamata cutia eCVT.
Tot aici sfatuim posibilii clienti sa mearga sa testeze in aceeasi zi si un X3 30e si un GLC 300e pentru a intelege care sunt avantajele unei transmisii automate clasice cu convertizor de cuplu.
Si in final mai putem spune ca noul Lexus NX 450h+ PHEV in varianta Luxury PHEV are un pret in Romania de 75.000 euro cu TVA inclus, in timp ce un BMW X3 xDrive 30e se vinde cu 60.000 euro, iar un Mercedes GLC 300e cu 64.000 euro.
Adica, vorbim deja de o diferenta in medie de peste 10.000 euro in defavoarea masinii japoneze fata de germani!