Masina din acest test drive este fara doar si poate, cea mai fiabila a celor de la Kia din Europa, celebrul model Kia Picanto generatia JA facelift 2025 1.2 MPI 79 CP MT5.
De fiecare data cand vorbim de Picanto, trebuie spus ca vorbim de ultima masina conventionala a celor de la Kia, model care impreuna cu Stonic, inca mai au in gama motorizarea clasica MPI cu 4 cilindri de 1.2 litri.
Despre acest motor am tot vorbit, insa acum avem de fata ultima sa versiune cu 8 injectoare de benzina si o putere maxima mai mica de 80 CP.
In realitate, aceasta motorizare este atat de clasica, incat pe piata din Europa nu prea mai exista modele care sa concureze cu oferta celor de la Kia, adica nici macar Stellantis, Renault, VW AG sau Ford nu mai au motoare clasice MPI cu 4 pistoane in productie.
CAROSERIE
Despre Picanto stim ca ramane una dintre cele mai specializate masini de oras, Kia realizand pentru Europa un adevarat kei-car, pentru ca are o caroserie cu dimensiuni mici, insa cu un interior extrem de spatios.
In timp ce concurenta europeana a trecut in masa la modelele crossover, cei de la Kia au pastrat acest Picanto JA drept o masina 100% de oras, si acest lucru se vede cel mai bine atunci cand vrei sa parchezi masina si in general vizibilitatea in traficul urban.
CUM SE CONDUCE?
Cei 79 CP si 113 Nm par putini, insa aici trebuie reamintit faptul ca masina aceasta are o greutate la gol de aproximativ 900 kg, detaliu care se vede cel mai bine la reprizele de la 0-50 de km/h, tipic unei masini de oras moderne.
Pe hartie, masina are performante slabe, insa pe sosea, in viata reala, un Picanto 2025 cu acest motor de 1.2 litri aspirat poate merge pe autostrada chiar cu o viteza de peste 180 de km/h pe autostrazile din Germania.
La capitolul consum trebuie sa ne asteptam la o medie de 6.5 litri in Bucuresti, si la mai putin de 5.5 litri pe drumurile judetene cu viteza legala.
Autonomia lui Picanto cu doar 35 de litri poate sa depaseasca 450 km, daca mergi subturat cum bine-i place unui motor clasic cu injectie multipunct.
CONCLUZII
Picanto nu a fost niciodata un real succes pe piata din Romania, pentru ca tot timpul aceasta masina a avut preturi relativ prea mari, insa acum la inceput de an 2025, vedem ca un Picanto cu acest motor de 1.2, intr-o versiune de baza cu Rabla ajunge la 13.000 euro cu TVA inclus.
Si la acest nivel poti sa-ti mai cumperi doar o Dacia Sandero de 75 CP produsa in Maroc, masina mult mai putin dinamica si placut de condus, in comparatie cu acest Picanto 2025.
PRO
Imagine de marca
Greutate la gol de 900 kg
Ultimul motor MPI cu 4 pistoane aspirat
Tren de rulare dinamic
Viteza maxima reala mare
Calitate de fabricatie Made in Coreea
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret inca mare de achizitie
Lipsa cutie AT4 cu convertizor in Europa
Lista de optionale mare
FISA TEHNICA
Seria Picanto (JA) (din 05/24)
Denumirea seriei de modele interne producătorului JA
Lansarea modelului 12/24
Începutul seriei de modele 05/24
Codul motorului G4LF
Putere maximă în CP 79
Cuplu 113 Nm
Tip de tracțiunefață
Tip transmisie Transmisie manuală trepte 5
Clasa de emisii Euro 6e (WLTP) 36EA
Număr de cilindri 4
Injecție Multipunct
Număr de supape 4
Cilindree 1197 cmc
Putere / cuplu 58 kW (79 CP) / 113 Nm
Putere maximă la rpm 6000 rpm
Cuplu maxim la rpm 4200 rpm
Accelerație 0-100km/h 13,1 s
Viteză maximă 159 km/h
Zgomot la condus 68 dB
Consum de combustibil pe distanțe scurte (WLTP) 6,6 l/100 km
Consum de combustibil pe drumuri suburbane (WLTP) 5,2 l/100 km
Consum pe drumuri de țară (WLTP) 4,9 l/100 km
Consum pe autostradă (WLTP) 6,1 l/100 km
Consum combinat de combustibil (WLTP) 5,6 l/100 km
Valoarea combinată a CO2 (WLTP) 127 g/km
Dimensiunea rezervorului 35,0 litri
Lungime 3605 mm
Lățime 1595 mm
Înălțime 1485 mm
Ampatament 2400 mm
Garda maximă la sol 141 mm
Raza de bracaj 9,4 m
Capacitate normală a portbagajului 255 l- 1010 l
Banchetă spate rabatabilă standard
Greutate fără încărcătură (UE) 900 kg
Greutatea brută a vehiculului 1415 kg
Sarcina utilă 425 kg
Sarcina pe acoperiș 60 kg