Acum, ajunsa la cea de-a doua generatie noul i30 este un model care a avansat mult din toate punctele de vedere, masina fiind extrem de bine realizata calitativ.
Noi am decis sa testam modelul de fata pentru ca este echipat cu o noua transmisie automata, una clasica de la Hyundai USA care dispune de 6 trepte.
CAROSERIE
Masinile celor de la Hyundai nu mai sunt sracacioase cum erau in trecut, iar calitate de fabricatie atat cea perceputa cat si cea a asamblarii a ajuns la un nivel aproape comparabil cu cel al modelelor de la Volkswagen.
Plansa de bord este realizata exclusiv din spuma poliuretanica, material gasit doar pe masinile germane din clasele premium mult mai scumpe la achizitie decat sa zicem un VW Golf 2014.
Pozitia la volan este bine gandita, in ciuda faptului ca Hyundai inca foloseste o lumina albastra deranjanta a indicatoarelor. Acest dezavantaj este acompaniat de o sumedenie de butoane de mici dimensiuni pe consola centrala, ergonomie insa cu care putem sa ne obisnuim.
Din acest punct de vedere europenii stau mult mai bine, iar concurentul sau direct din grupul Hyundai-KIA, respectiv noul Ceed este de asemenea mult mai bine gandit. Chiar si asa, noul I30 este o masina matura care ofera o suspensie spate multi-link de ultima generatie ( Megane si Astra inca folosesc un sistem rigid clasic) care anunta o stabilitate pe viraje foarte buna.
Spunem stabilitate pentru ca masina celor din Coreea este chiar sportiva la acest capitol daca este dusa spre limitele trenului de rularee, comportament demn de admirat intr-un segment unde se pune accent pe gadget-uri in detrimentul unei suspensii premium.
MOTORIZARE SI TRANSMISIE AUTOMATA
Marea supriza a masinii de fata in ciuda faptului ca modelul avea inregistrati la bord peste 40.000 de km este grupul motor-transmisie.
Acesta face parte din gama de tehnologii noi a celor de la Hyundai, constructor care nu mai face diferenta intre clientii din SUA sau Europa. Rezultatul este comercializarea unei masini americane in Europa pentru ca transmisia de fata este una clasica pentru piata din SUA.
Vechea generatie avea sub capota un motor 1.6 de 126 CP si o cutie automata cu doar 4 trepte, iar acum masina din 2014 vine sa ofere o motorizare 1.6 cu injectie directa si o cutie automata clasica cu 6 trepte.
Diferenta intre I30 si un Golf sau chiar Audi A3 este ca masina este echipata cu o transmisie automata clasica, adica cu o transmisie cu convertizor de cuplu in detrimentul unei transmisii secventiale precum DSG-ul lui VW.
Rezultatul este un rafinament in utilizare superior unei transmisii secventiale, iar daca ne raportama la componenta fiabilitate noi cei de la Autolatest recomandam oricand o cutie clasica in detimentul unei transmisii DSG.
Pentru a intelege mai bine aceast sfat trebuie sa spunem ca modelele de top Audi sunt echipate cu o cutie automata clasica ZF chiar daca se putea monta si una secventiala DSG.
Pur si simplu rafinamentul unei transmisii traditionale inca nu a fost atins de una secventiala.
PRO
Motor pe benzina aspirat si puternicLipsa supraalimentare ( lipsa turbina care se schimba la un nr de km)
Motor cu distributie pe lant care nu necesita o schimbare ( costuri mult mai mici de mentenanta)
Cutie automata clasica care se monteza pe toate modelele Hyundai-KIA din SUA
Calitate buna de fabricatieGarantie de 5 ani fara limita de km in Romania
CONTRA
Motor zgomnotos in zona inalta de turatii
Tren de rulare exact in viraje insa zgomotos pe denivelari
Toate dotarile interesante sunt optionaleValoare mica de revanzare