Noul model este de fapt primul crossover bazat tehnic pe modelul de serie mare i20, masina care la randul sau se bazeaza tehnic pe modelul KIA Rio.
DIFERENTE i20 si i20 Active
In primul rand trebuie sa spunem ca masina de fata este un model i20 care a trecut prin cateva modificari de substanta, respectiv modelul vine echipat standard cu un nou tren de rulare setat mult mai dinamic decat cel al unui i20.
Acesta suspensie este mult mai dinamica si pentru simplu fapt ca este echipata cu jante din aliaj pe 17 inch care au anvelope cu un talon extrem de mic de 45.
Reversul medaliei este ca aceasta suspensie ofera un comfort mult diminuat pe denivelarile mici, denivelari tipice soseleor de proasta calitate din Romania.
Pe langa suspensie noul Hyundai i20 Active este echipat de top inca de la un nivel de echipare de baza, clientii avand foarte putine optionale pentru a creste gradul de comfort si automat pretul de achizitie.
Daca te-ai decis pentru un Hyundai i20 Active vei avea la bord tot ce este nevoie, inclusiv un sistem de AC automat, un sistem audio eficient sau un port USB.
CAROSERIE PROTEJATA
Privit din exterior noul Hyundai i20 Active este o masina croita celui mai aglomerat trafic din Europa, toate partile caroserie fiind protejate de bandouri de mari dimensiuni.
In unele locuri precum portierele sunt chiar si doua randuri de bandouri pentru a proteja fetele de usi pentru banalele zgarieturi din parcarile magazinelor aglomerate.
MOTORIZARE PE BENZINA 1.0 T-GDI de 100 CP
Sub capota lui Hyundai i20 Active se ascunde o noua generatie de motorizari pe benzina care si-au facut aparita anul trecut pe gama KIA.
Aceasta se numeste 1.0 T-GDI, are 3 cilindri in linie si este supraalimentata pentru a dezvolta o putere maxima de 100 CP si 174 Nm.
In viata de zi cu zi noul motor se descurca fara probleme traficului citadin, insa chiar si asa performantele masinii pe drumurile europene este de-a dreptul suprinzator.
Chiar daca nu are decat 100 de CP, motorizarea T-GDI cu injectie directa ofera reprize de top atunci cand turatia ajunge in zona de 6.000 rpm, noi reusind sa mergem cu o viteza maxima de 150 km/h in treapta III a cutiei de viteze.
Multi o sa vina sa ne spuna ca Hyundai nu ofera decat aceasta cutie manuala cu 5 trepte, insa noi continuam sa spunem ca in Romania nu este nevoie de o cutie cu 6 trepte pentru ca nu avem o retea de autostrazi bine dezvoltata.
O repriza de la 80-130 km/h este atinsa fara probleme cu aceasta cutie de viteze doar cu o singura treapta, in timp ce o masina cu o transmisie cu 6 rapoarte are nevoie de cel putin o schimbare de viteze in aceasta plaja de turatie.
Pe scurt o cutie manuala cu rapoartele bine sincronizate este mai placuta la utilizare decat una cu mai multe viteze, lucru dovedit cel putin pentru drumurile din Romania.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Masina de fata produsa de catre Hyundai nu exceleaza la nici un capitol, insa privita pe ansamblu ofera note bune la toate capitolele, lucru greu de gasit in clasa din care face parte.
Noul Hyundai i20 Active merge bine, are o cutie exacta, un pret la nivelul unei Dacia Sandero Setpway si o motorizare realmente mai performanta decat un 0.9 TCe de la Renault sau 1.0 EcoBoost de la Ford.
Noi aici parca am critica Hyundai ca nu a montat pe aceasta versiune de top a lui i20 motorizare 1.0 T-GDI de 120 CP care se regaseste pe modelele Kia Ceed sau Hyundai I30, insa chiar si asa masina se descurca de minune chiar si cand este condusa sportiv.
PRO
Imagine de marca
5 ani grantie bumper-to-bumper ( totul este garantat!)
Tren de rulare dinamic
Sistem de franare eficient cu discuri de frana si pe puntea spate
Portbagaj mare
Calitate de fabricatie buna
Pret de achizitie in media segmentului
CONTRA
Lipsa motorizare 1.0 T-GDI de 120 CP
Versiunea de top relativ scumpa la achizitie
Tren de rulare zgomotos pe denivelarile scurte
Garda la sol